2014-11-03, 20:10
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOMANDER4

Och om man då blandar denna manliga kåtheten med sprit och kanske även att mannen i fråga har fått en uppfostran där han INTE lärt sig att respektera kvinnor så klan de leda till dessa dumma kommentarer.

Dessa rader fick mig att reflektera lite över mina egna erfarenheter.

Tror du att mina exempel på oförskämda kommentarer är vanligare bland män från länder med en religiöst präglad kultur?
I stort sätt alla slynglar som stött på mig och mina vänner på ett otrevligt sätt har varit utländska (afrikaner, mellanösterlänningar) och de närgångna männen i klippet består mestadels av afroamerikaner. Är detta en slump eller sitter du på någon ytterligare information som kan rättfärdiga mina misstankar?
Vad är din generella åsikt om män ur vissa minoritetsgrupper och dessas raggningssätt och hur skulle du jämföra deras metoder gentemot västerländska män.
Citera
2014-11-03, 20:26
Medlem
Mooons avatar
Då är vi här igen; kvinnan har sig själv att skylla eftersom hon "hade en viss utstrålning" och inte bara det hon "utstrålade en självinsikt av den dåliga sorten". Tillslut så kände hon sig också "förmer".

... och då vet vi ju hur det måste gå: hon ska sättas på plats, straffas!

Och ni undrar varför feminism finns och varför pappor till småflickor går ut i media och proklamerar att de är feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
...Kvinnan i videon hade i övrigt en viss utstrålning, vill det tyckas. Hon var inte neutral eller under radarn. Män känner av sånt. Hon utstrålade en självinsikt av den dåliga sorten. Det var ju därför hon tog till kameran från första början, för att hon kände sig förmer och värd all uppmärksamhet.
Citera
2014-11-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Då är vi här igen; kvinnan har sig själv att skylla eftersom hon "hade en viss utstrålning" och inte bara det hon "utstrålade en självinsikt av den dåliga sorten". Tillslut så kände hon sig också "förmer".

Och ni undrar varför feminism finns och varför pappor till småflickor går ut i media och proklamerar att de är feminister.

På grund av sysslolösa färgade män?
Citera
2014-11-03, 20:40
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Ja. Om man nu tycker. Hey, youre so good looking är att straffa.

Så det är det här som är det patriarkala förtryck tjejer utsätts för?

Tror det e några som skjutit sig själv i fossingarna med detta spektaklet faktiskt. Ni offentliggjorde den hemska förövaren, som visade sig vara, Nalle Puh som frågar efter honing.
Citera
2014-11-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Du menar att människorna i just det området i New York är "speciella"?

Då kanske man borde titta på möjliga orsaker till det. Annars är min erfarenhet efter att faktiskt ha sett/besökt en del av världen (stor eller liten är ju alltid relativt) att människor är människor.

För fan, Anders...

Du har rest över världen och haft ett relativt långt liv. Och vad har du att komma med efter det?

"människor är människor"

Det är sorgligt.
Citera
2014-11-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Dessa rader fick mig att reflektera lite över mina egna erfarenheter.

Tror du att mina exempel på oförskämda kommentarer är vanligare bland män från länder med en religiöst präglad kultur?
I stort sätt alla slynglar som stött på mig och mina vänner på ett otrevligt sätt har varit utländska (afrikaner, mellanösterlänningar) och de närgångna männen i klippet består mestadels av afroamerikaner. Är detta en slump eller sitter du på någon ytterligare information som kan rättfärdiga mina misstankar?
Vad är din generella åsikt om män ur vissa minoritetsgrupper och dessas raggningssätt och hur skulle du jämföra deras metoder gentemot västerländska män.

AAh du svår fråga. Har ingen direkt egen erfarenhet av hur kvinnans syn är i vissa specifika delar av världen. I islamistiskt styrda länder såväl som muslimska länder är det väl till viss mån så att kvinnan har det sämre ställt och att mannen inte har så hög respekt för kvinnan. Men känner ju muslimska familjer och dem har ju inget problem med det, mannen bestämmer över en del och kvinnan över ett annat och alla är ok med det! Men klart att det säkert finns många muslimska familjer där det inte är ok!
Men det är lättare för oss svenskar att säga att det inte är ok! för vi är ju inte inlärda i den livsstilen många muslimska kvinnor och män lever i! Vi är inlärda med att vissa respekt för kvinnan och att hon ska vara lika mycket värd som mannen!

Men huruvida man har respekt för kvinnan eller inte bottnar till viss del som jag sa i hur man är uppfostrad, och kan tänka mig att många länder har en mindre respekterad bild av kvinnan till skillnad från vad Sverige har! Sverige är ju känt av vara det landet man respekterar kvinnan mest! Så visst det är nog vanligare att de flesta som inte är från Sverige har en sämre syn på kvinnor, med tanke på hur bra kvinnor har det i sverige just!
Senast redigerad av cOMANDER4 2014-11-03 kl. 20:47.
Citera
2014-11-03, 21:58
Medlem
Vore bara bra om män slutade ge kvinnor komplimanger för ingenting hela tiden. Behandla dom som du behandlar dina vänner istället (om du vill lära känna dom) eller som luft om du inte känner för att lära känna dom. Det vinner alla på i längden, tror jag.

Kvinnor vill ju ha jämställdhet så sluta dalta och gulla med dom liksom. Komplimanger ska man få när man har gjort något bra. Att klä sig i ett par tajta jeans eller liknande kan vem fan som helst göra, det är ingenting man ska få nån jävla komplimang för.
Senast redigerad av Alphatross 2014-11-03 kl. 22:01.
Citera
2014-11-03, 22:13
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Vore bara bra om män slutade ge kvinnor komplimanger för ingenting hela tiden. Behandla dom som du behandlar dina vänner istället (om du vill lära känna dom) eller som luft om du inte känner för att lära känna dom. Det vinner alla på i längden, tror jag.
Det tror jag också.

Män vinner mer respekt då de inte framstår som lika desperat kåta och kvinnor får äran att bli betraktade som människor i första hand och inte simpla objekt.
Citera
2014-11-03, 22:22
Bannlyst
Här har vi den stackars sextrakasserade skådisen:
http://shoshanabroberts.wix.com/shoshanabroberts
Citera
2014-11-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det tror jag också.

Män vinner mer respekt då de inte framstår som lika desperat kåta och kvinnor får äran att bli betraktade som människor i första hand och inte simpla objekt.

Ja, exakt så.

Kan inte komma ihåg många gånger (när jag var yngre och fortfarande gav tjejer komplimanger) som jag har fått tillbaka ett svar i stil med "tack" och ett leende liksom. Tjejer är bara less på skiten. Bättre att man smäller in det där i huvudet på killar redan i tonåren så slösar dom inte tid på sånt utan umgås med sina vänner samt ägnar sig åt studier och intressen istället. Och poff, ibland blir en av dom där vännerna en flickvän också.

Men lägg ner utseendekomplimanger till tjejer och kvinnor totalt.
Citera
2014-11-03, 23:50
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Makt? Det ordet avslöjar förvirring. Ingen tänker naturligt på makt här. Vem har tillrättalagt dina tankar?
naja...

Det borde inte alls vara primärt intressant ifall mannen som tar kontakt är sjuk och fri från sex-tankar, eller psykiskt frisk.
Det intressanta för en tjej som eventuellt INTE vill ha sex, borde bara vara ifall mannen kan tänka sig sex mot hennes vilja. Kan han inte det, borde tjejen inte vara det minsta rädd för ett sunt och kontrollerat sex-begär hos mannen. Snacka om dåligt självförtroende hos vissa tjejer....

Om man gör/säger något bara för att få någon att känna sig obekväm och sig bättre tycket jag att det handlar om makt. Att visa att man kan få någon att känna sig obekväm, rädd eller förmisnskad.
Det är nämligen precis vad man känner när man får kommentarer som den tjejen fick. Jag tror att de flesta tjejer känner igen sig. Jag förstår att det kan vara svårt för killar att förstå men så är fallet för många av oss.
Citera
2014-11-04, 00:08
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Varför överanalyserar du? Är Sverige så "isolerat" att vi blir förvånade och undrar vad som står på när någon vill knulla någon annan. Ja, sex kanske handlar om makt..

Du behöver väl inte mer än kolla på klippet för att förstå att dom ville knulla henne. Hon hade klätt upp sig tight och hade jättestora bröst. Jag tror det handlar om makt hehe Det sista dom vill är att göra henne obekväm. Dom vill göra henne såpass bekväm att hon börjar klä av sig,. Varför tror du killar vill gå runt och göra tjejer obekväma? Helt kontraproduktivt om man är normalt funtad och vill ligga..

Makt är inte så viktigt för killar, dom vill knulla. Knulla är inte så viktigt för tjejer, dom vill ha makt..
får känslan att du är kvinna eftersom du pratar om makt, men kanske har fel?

Jag är tjej och känner igen mig när jag ser videon med den här tjejen. Det är extremt sällan kommentarer som dessa lyfter upp utan de gör oftast att jag känner mig liten och försvarslös. Killar som sysslar med den formen av "uppvaktning"/trakasserier får extremt sällan en positiv respons av tjejerna (leende, flirt etc). Istället reagerar de flesta tjejerna precis som kvinnan i videon, de går vidare med huvudet nedböjt.

Vad får killar ut av att ropa på tjejer som inte flirtar tillbaka?

Jag tror att det handlar just om att de gillar att tjejerna känner sig underlägsna och påhoppade så de kan känna sig stora och överlägsna.

De få gångerna nnär jag sagt åt dem att hålla käften har jag känt mig stark igen. Men det är tyvärr inte alltid man vågar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in