2014-11-03, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Nantale har tydligt redogjort för villkoren. Om de kommer att söka asyl eller inte vet väl ingen, men möjlighet har de.
Inget barn dör lägligt, det är inhumant att antyda att föräldrarna har önskat detta.

kan komma att söka asyl, jag rättar mig.

Jag menade inte det som att de tycker så naturligtvis, men konsekvensen av hennes död kan bli sådan. Tagga ner.
Citera
2014-11-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
kan komma att söka asyl, jag rättar mig.

Jag menade inte det som att de tycker så naturligtvis, men konsekvensen av hennes död kan bli sådan. Tagga ner.
OK. Taggar ner.
Citera
2014-11-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Spårade han inte ut på vandrarhemmet och skrek att han ville döda dem? Men det var också fel av honom enligt tråden.

1) Tror du att journalisten är ett språkrör som för fram alla pappans tankar? Journalisten har en vinkling på sin artikel och ställer sina frågor skriver/redigerar sin artikel utifrån det. Tror du att om det inte står i en expressenartikel så har han inte sagt det? Att anklaga myndigheter är något kvällspressen gillar.

2) När en anhörig dör så är detta en vanlig krisreaktion som jag tror är ett slags försvarsmekanism för att skuldkänslorna blir outhärdliga.

3) Att paret som dödade henne är de skyldiga är det knappast någon som ifrågasätter. Sedan att både pappan och de flesta i tråden även riktar kritik mot kommun och skola som inte gick emellan betyder inte att man tar något av skulden från mördarna.

Jag skulle tro att föräldrarna klandrar sig själva något oerhört. Skulden av att ha gjort misstaget att skicka iväg henne måste vara outhärdlig. Varför ska man utgå från att de inte hyser mänskliga känslor eller reagerar som människor i kris och sorg brukar göra?

Ilska är ett av sätten som människor i kris och sorg reagerar med. Något vanligare reaktion hos män vill jag minnas att jag läste.

Du är inne på rätt spår.
Det du skriver kunde likaväl jag skrivit.
Skönt med personer som tänker logiskt, och faktiskt vill veta vad som hänt.
Till skillnad från vissa andra i tråden som skiter i sanningen och är bara intresserade av att få sin åsikt bekräftad, annars kan det va ungefär..

Något jag inte ville gå ut med tidigare är att jag träffat Yaras pappa flera gånger, och då fått en del berättat för mig. Det är därför jag vet en del saker som ni fortfarande spekulerar i.

Mohammed och Madleen är inte skyldiga till någonting annat än att ha önskat något bättra för hela sin familj. Skyldiga för att dom tog chansen när den gavs, att skicka sin dotter i förväg till ett land där hon skulle slippa oron i Gaza.

Mohammed mår fruktansvärt dåligt, och det är tur att Madleen äntligen har kommit så han slipper vara "själv" i sin sorg. Inte nog med att deras lilla flicka som dom älskade så högt blivit bragd om livet, utan dessutom blivit det under sin morbrors omsorg som dom litade på att han skulle se till att Yara hade det bra.
Istället blev föräldrarna förda bakom ljuset, med ursäkter som att Yara var nedstämd för att hon saknade sin familj, när mamman frågade varför Yara verkade nedstämd på skype.

Bilden en del av er målar upp om av två kalla individer som skickat sin dotter till Sverige för egen vinning och sen inte brytt sig, är väldigt fel.
Yara var mycket älskad av sina föräldrar och det som dom går igenom just nu, sorgen, sveket, deras egen godtrogenhet, är inget jag ens skulle önska min värsta fiende.

Detta är mitt sista inlägg här, jag kommer inte att avslöja några snaskiga detaljer till er.
Jag är heller ingen budbärare som kommer fråga en massa å era vägnar. Skäms ni inte att ställa frågor kan ni göra det till föräldrarna själva.

Det jag ville förmedla var hur fel en del av er har om föräldrarna.
Nu har jag förmedlat den informationen, gör vad ni vill med den.
tack för mig.
Citera
2014-11-03, 11:07
Medlem
Och se för i helvete till att få bort syskonens namn från tråden.
Citera
2014-11-03, 11:08
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Undrar egentligen när Yara kom till sverige och om man vet när sonen till Amani föddes. Den hon hade i magen under "hämta Yara resan". För 9,9 av 10 flygbolag tillåter inte att man flyger efter 7:e månaden..

Sen tänkte jag på duschen av Yaras kropp. Kan det va så att man upptäckte att kroppsfunktionerna släppte? Avföring och irin som läckte samt lukten? Därför dusch o parfym?

Eller om de egentligen "bara" skulle slå henne som vanligt men lite hårdare. Sen upptäcker de att det blev för mkt och tänkte " det här kommer aldrig gå, vi gör slut på henne så hon inte kan skvallra". Kväva henne till slut, sen leka ovetandes?

Eller att Rami misshandlar henne när hon stör lite i hans "charma,försöka få av henne trosorna,spela intresserad av annat chatten", Amani slår vidare för Yara stör Rami i "jobb" som hon tror att han söker.. Upptäcker sen att han flirtar,hämnas på Yara pga ilska. I duschen uttalar Rami "hur bla bla bla" som att försöka intala sig själv vad han gjort. Amani svarar: inte nu Rami, för hon är trött på hans mantra han rabblat hela tiden.
Men kvävning tror jag mest på att han gjort..

Misstänker att en i tråden är handhjärtasmärta eller vad daltbloggen heter..

Mitt fet markerade:Så tror jag med.. Det är där jag tror Rami kom in i bilden, jag tror att han avslutade de hela för han insåg att om Yara får chans att berätta, så åker även han, inte bara hans fru. Det är också detta jag tror Madi hotar honom med i sina medelanden som hon skrev till honom i häktet. Han var nog inte så delaktiv i misshandels delen just denna dag, men när han insåg vad dom ställt till med så var han tvungen att rädda sig själv..
Citera
2014-11-03, 11:12
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wholeTruth
Du är inne på rätt spår.
Till skillnad från vissa andra i tråden som skiter i sanningen och är bara intresserade av att få sin åsikt bekräftad, annars kan det va ungefär..

Något jag inte ville gå ut med tidigare är att jag träffat Yaras pappa flera gånger, och då fått en del berättat för mig. Det är därför jag vet en del saker som ni fortfarande spekulerar i.

Mohammed och Madleen är inte skyldiga till någonting annat än att ha önskat något bättra för hela sin familj. Skyldiga för att dom tog chansen när den gavs, att skicka sin dotter i förväg till ett land där hon skulle slippa oron i Gaza.

Mohammed mår fruktansvärt dåligt, och det är tur att Madleen äntligen har kommit så han slipper vara "själv" i sin sorg. Inte nog med att deras lilla flicka som dom älskade så högt blivit bragd om livet, utan dessutom blivit det under sin morbrors omsorg som dom litade på att han skulle se till att Yara hade det bra.
Istället blev föräldrarna förda bakom ljuset, med ursäkter som att Yara var nedstämd för att hon saknade sin familj, när mamman frågade varför Yara verkade nedstämd på skype.

Bilden en del av er målar upp om av två kalla individer som skickat sin dotter till Sverige för egen vinning och sen inte brytt sig, är väldigt fel.
Yara var mycket älskad av sina föräldrar och det som dom går igenom just nu, sorgen, sveket, deras egen godtrogenhet, är inget jag ens skulle önska min värsta fiende.

Detta är mitt sista inlägg här, jag kommer inte att avslöja några snaskiga detaljer till er.
Jag är heller ingen budbärare som kommer fråga en massa å era vägnar. Skäms ni inte att ställa frågor kan ni göra det till föräldrarna själva.

tack för mig.
Jag vill bara tacka för dina inlägg här i tråden. Jag är helt övertygad om att du vet vad du talar om och att det är precis som du säger. Mohammed och Madleen har drabbats av det värsta som kan drabba någon förälder, och att veta att detta blev resultatet av ett försök att komma bort från den hemska situation som alla palestinier lever i och ge familjen en bättre framtid i ett tryggt land måste vara fruktansvärt.

Hälsa gärna till dem att vi är många (även om man kanske inte kan tro det av vissa inlägg här på Flashback) som lider med dem och hoppas att de, om de vill, kan få ett hem här till slut.
Citera
2014-11-03, 11:13
Medlem
Novamis avatar
Tack för att du delar med dig!

Citat:
Du är inne på rätt spår.

tack för mig.
Citera
2014-11-03, 11:22
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Mitt fet markerade:Så tror jag med.. Det är där jag tror Rami kom in i bilden, jag tror att han avslutade de hela för han insåg att om Yara får chans att berätta, så åker även han, inte bara hans fru. Det är också detta jag tror Madi hotar honom med i sina medelanden som hon skrev till honom i häktet. Han var nog inte så delaktiv i misshandels delen just denna dag, men när han insåg vad dom ställt till med så var han tvungen att rädda sig själv..

jag är fortfarande nyfiken dock på när deras yngste son föddes och vilket datum Yara påstås ha kommit till sverige. Vet man det kan man räkna ut om det var Yara som var med på stöldturnen eller om det var ett annat barn, som de påstår..
För jag vet att inte ens inrikes får man flyga efter 7:e månaden.
Jag fick t.ex inte flyga till göteboeg, visby,ängelholm, england,tyskland och irland fast dessa resor skulle ta mkt kortare tid än flyg till mellanöstern. KLM,SAS, Lufthansa, Norwegiannekade mig att åka. Gick inte att "luras" heller (inte för att jag tänkte det), för de ville se moderskapsintyget om när jag beräknades föda och jag var LITEN runt magen som höggravid. Det var när jag precis kom in i 7:e månaden.
Citera
2014-11-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hur vet du det?
Enligt handlingarna från Karlskrona kommun och de utredningar som gjordes blev Yara beviljad uppehållstillstånd i juni 2013. I handlingarna framkommer också att föräldrarna i Gaza uppgett att de lämnat in ansökan till svenska ambassaden att komma till Sverige och återförenas med dottern.
I utredningen som gjordes enl. socialtjänstlagen feb-aug 2013 framkom inga andra behov för Yara än ett tryggt boende med tillgång till vuxna som skulle tillgodose hennes grundläggande behov. Det ansågs morbrodern kunna ge. Finns inte angett att de var tveksamma till det.
Därmed inte sagt att det vore konstigt att man vill skicka sina barn till trygghet.

En annan sak som jag reagerat på är att pappan var väldigt kritisk när det diskuterades alla brister från kommunen, skolan etc. Men, jag har inte läst någonstans vad han tycker om att det är släktingar som orsakat Yaras död.

Jag ska svara dig för att förtydliga lite.

Jag vet inte exakt när morbrodern erbjöd att ta med Yara till Sverige.
Det kan lika gärna ha varit innan Yaras skola blev bombad och dom började överväga på allvar att lämna Gaza.
Eller att det menades att morbrodern var den som från första början kom med erbjudandet.
Det vet jag inget om.

Jag är ingen spion som ifrågasätter det jag får veta, eller kommer med dumma följdfrågor.
Men jag kände att jag behövde förtydliga detta, så ingen spinner iväg och får det till något helt annat om 10-15 sidor.
Citera
2014-11-03, 11:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
jag är fortfarande nyfiken dock på när deras yngste son föddes och vilket datum Yara påstås ha kommit till sverige. Vet man det kan man räkna ut om det var Yara som var med på stöldturnen eller om det var ett annat barn, som de påstår..
För jag vet att inte ens inrikes får man flyga efter 7:e månaden.
Jag fick t.ex inte flyga till göteboeg, visby,ängelholm, england,tyskland och irland fast dessa resor skulle ta mkt kortare tid än flyg till mellanöstern. KLM,SAS, Lufthansa, Norwegiannekade mig att åka. Gick inte att "luras" heller (inte för att jag tänkte det), för de ville se moderskapsintyget om när jag beräknades föda och jag var LITEN runt magen som höggravid. Det var när jag precis kom in i 7:e månaden.

Enligt LVU:n är barnen födda 101011 och 130409.
Yara säjs ha kommit i februari 2013.
Det går inte ihop för mej heller med en höggravid Madi på flyget.
Citera
2014-11-03, 11:48
Medlem
Citat:
Du är inne på rätt spår.

tack för mig.

Fy vad mycket dravel och framförande av åsikter om folk du omöjligen kan känna! Efter så kort tid. Och den moraliserande tonen får mig full i skratt.

Om du till äventyrs känner dessa personer så måste det vara en kort bekantskap som visar på dåligt omdöme från din sida, först och främst för dina positiva förhastade slutdsatser om dessa personer, och sist och inte minst att du går in här och talar om vad vi ska tycka om denna ankarfamilj/klan, på ett forum som detta! Du vet verkligen hur man får igång rykten och skvaller!

Det vi vill ha, det är information att bearbeta och diskutera i väntan på FUP.

Jag vill veta allt om dina möten med Mohammed, var han ni träffats och vilken relation ni har. Är du bekant med frun också, och övriga släkten?

Och det han berättar om denna sak, är av intresse, som släktskapet med Rami och vem som är kusin med vem. Jag vill också veta när och hur Yara kom till Sverige och i vems sällskap. Kan du svara om hon smugglades hit eller fick låna ett pass av nån kusin?

Under er bekantskap måste Mohammed och du haft normala samtal där framtiden är det självklara ämnet. Kommer familjen söka asyl och på vilka grunder?

Och det angår mig då det är i slutändan jag som betalar via min skattesedel för denna familj om de får asyl. Och det är vi; de personer du vill läxa upp, som betalar för allt strul som varit och pågår med dessa personer.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-03 kl. 12:03. Anledning: stavfel i all hast
Citera
2014-11-03, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Enligt LVU:n är barnen födda 101011 och 130409.
Yara säjs ha kommit i februari 2013.
Det går inte ihop för mej heller med en höggravid Madi på flyget.

Det kan väl ha varit vilken kvinna som helst som åkte med. Någon kompis, släkting, smugglare. Dessutom är det inte så konstigt att resa två månader innan man föder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in