Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Spårade han inte ut på vandrarhemmet och skrek att han ville döda dem? Men det var också fel av honom enligt tråden.
1) Tror du att journalisten är ett språkrör som för fram alla pappans tankar? Journalisten har en vinkling på sin artikel och ställer sina frågor skriver/redigerar sin artikel utifrån det. Tror du att om det inte står i en expressenartikel så har han inte sagt det? Att anklaga myndigheter är något kvällspressen gillar.
2) När en anhörig dör så är detta en vanlig krisreaktion som jag tror är ett slags försvarsmekanism för att skuldkänslorna blir outhärdliga.
3) Att paret som dödade henne är de skyldiga är det knappast någon som ifrågasätter. Sedan att både pappan och de flesta i tråden även riktar kritik mot kommun och skola som inte gick emellan betyder inte att man tar något av skulden från mördarna.
Jag skulle tro att föräldrarna klandrar sig själva något oerhört. Skulden av att ha gjort misstaget att skicka iväg henne måste vara outhärdlig. Varför ska man utgå från att de inte hyser mänskliga känslor eller reagerar som människor i kris och sorg brukar göra?
Ilska är ett av sätten som människor i kris och sorg reagerar med. Något vanligare reaktion hos män vill jag minnas att jag läste.
Du är inne på rätt spår.
Det du skriver kunde likaväl jag skrivit.
Skönt med personer som tänker logiskt, och faktiskt vill veta vad som hänt.
Till skillnad från vissa andra i tråden som skiter i sanningen och är bara intresserade av att få sin åsikt bekräftad, annars kan det va ungefär..
Något jag inte ville gå ut med tidigare är att jag träffat Yaras pappa flera gånger, och då fått en del berättat för mig. Det är därför jag vet en del saker som ni fortfarande spekulerar i.
Mohammed och Madleen är inte skyldiga till någonting annat än att ha önskat något bättra för hela sin familj. Skyldiga för att dom tog chansen när den gavs, att skicka sin dotter i förväg till ett land där hon skulle slippa oron i Gaza.
Mohammed mår fruktansvärt dåligt, och det är tur att Madleen äntligen har kommit så han slipper vara "själv" i sin sorg. Inte nog med att deras lilla flicka som dom älskade så högt blivit bragd om livet, utan dessutom blivit det under sin morbrors omsorg som dom litade på att han skulle se till att Yara hade det bra.
Istället blev föräldrarna förda bakom ljuset, med ursäkter som att Yara var nedstämd för att hon saknade sin familj, när mamman frågade varför Yara verkade nedstämd på skype.
Bilden en del av er målar upp om av två kalla individer som skickat sin dotter till Sverige för egen vinning och sen inte brytt sig, är väldigt fel.
Yara var mycket älskad av sina föräldrar och det som dom går igenom just nu, sorgen, sveket, deras egen godtrogenhet, är inget jag ens skulle önska min värsta fiende.
Detta är mitt sista inlägg här, jag kommer inte att avslöja några snaskiga detaljer till er.
Jag är heller ingen budbärare som kommer fråga en massa å era vägnar. Skäms ni inte att ställa frågor kan ni göra det till föräldrarna själva.
Det jag ville förmedla var hur fel en del av er har om föräldrarna.
Nu har jag förmedlat den informationen, gör vad ni vill med den.
tack för mig.