Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Dock inte på något särskilt lättsökt eller systematiserbart sätt.
För att uttrycka saken så, är outningsinformationen i de raderade 1.06-brotten inte direkt kvalitetskontrollerad. De allra flesta inlägg som raderas för 1.06 är inlägg som har mycket liten sannolikhet att utpeka någon verklig IRL-identitet bakom ett användarnick.
Jag tvivlar inte på att de flesta inläggen som raderats för brott mot 1.06 är rätt intetsägande. Men det betyder inte att alla är det.
Nu har jag inte sett själva outningarna, men när vissa storpostande/högprofilerade användare i t.ex. nationalism etc-forumet blivit avstängda för 1.06 så har diskussionen innan tytt på att de har haft nån slags relation även utanför forumet, så där kan man ju anta att det rör sig om rätt hög sannolikhet på att det är en verklig IRL-identitet som röjs.
Och även om du som moderator inte lätt kan söka bland dem så kanske du har ett gott minne och kommer ihåg en hel del av de som är faktiska outningar.
En driftig moderator skulle dessutom om den ville kunna upprätta en egen databas med information om användare baserat på sådana och andra raderade inlägg.
Nu säger jag absolut inte att det är så. Men risken finns.