2014-11-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, varför ska man behöva bevisa sina beskyllningar om massmord. Så fräckt av oss att kräva det. Annars är det ju normalt så bevisbördan ser ut i brottmål. 140000 lik är väldigt många lik. Varför har inga utgrävningar gjorts?

Jag menade att det redan är bevisat.

Varför ska de gräva upp liken igen? Kan du ge en bra förklaring?
Du kan se på bilderna att de sköt människor intill stora diken. Vittnesmål från alla möjliga olika sidor har vittnat om deras massavrättningar.

Du kan förresten se bilder från utgrävningar i den länken jag gav dig innan.
Senast redigerad av Laughlines 2014-11-02 kl. 13:26.
2014-11-02, 13:45
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Jag menade att det redan är bevisat.

Varför ska de gräva upp liken igen? Kan du ge en bra förklaring?
Du kan se på bilderna att de sköt människor intill stora diken. Vittnesmål från alla möjliga olika sidor har vittnat om deras massavrättningar.

Du kan förresten se bilder från utgrävningar i den länken jag gav dig innan.

Det sköts partisaner på östfronten, vilket tyskarna normalt sett hade laglig rätt till enligt Genevekonventionen från 1929. Således utgör ingenting av det du påstår något bevis om brott. Därför måste man göra utgrävningar.
2014-11-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Undrar var du fått den källan från. 1945 fanns det kvar 11.000.000 judar i världen 1950 fanns runt 11.250.000 judar. Idag finns inte mer än omkring 14.000.000 judar i hela världen så dina siffror är falska oavsett var du läst det.

Jag har kontrollerat källorna jag fått, ifrån privat håll, och de stämmer överens med uppgifter som New York Times uppgav den 22 Februari 1948. Där står det antalet Judar i världen till lägst 15,6 miljoner och högst 18,7 miljoner.
Emedan siffran före kriget är fel, i de uppgifter jag erhållit. Det skall stå 16,588 259 istället för 15,688 259 som jag tidigare skrivit. Personen som skrivit pappren har roddat med 6 och 5. Jag ber om ursäkt, det var inte meningen.
Sedan får vi inte glömma antalet Judar i Europa före kriget 6,500 000, enligt Chambers Encyclopedia var antalet så.
En neutral Schweizisk tidning, Baseler Nachrichten skrev 1946 att 1,5 miljoner Judar utvandrat till England, Sverige,Spanien, Portugal, Australien, Kina, Indien, Palestina och USA mellan 1933 och 1945. Dessa siffror är bekräftade av den Judiske journalisten Bruno Blau i en Amerikansk Judisk tidningen Aufbau den 13.8 1948. Av dessa utvandrare kom 400 000 ifrån Tyskland före september 1939. Detta är dessutom erkännt av den Judiska världskongressen i dess organ Unity in Dispersion, som förklarar att de flesta Tyska Judarna lyckades lämna Tyskland före krigets utbrott.

Efter kriget blev man dessutom ganska förvånade över att det fortfarande fanns så mycket Judar kvar i Tyskland trots att man sedan rättegångarna talade om allt mellan 4 miljoner och 6 miljoner döda. Dessutom flyttade det mycket Judar uppe till Schleswig - Holstein som bosatte sig i St. Michaelisdonn och Flensburg. Detta efter uppgifter av de som levde där då.
2014-11-02, 14:09
Medlem
Citat:
Det sköts partisaner på östfronten, vilket tyskarna normalt sett hade laglig rätt till enligt Genevekonventionen från 1929. Således utgör ingenting av det du påstår något bevis om brott. Därför måste man göra utgrävningar.

Partisaner? De där små tjejerna kan nog utgöra en säkerhetsrisk mot vår armé. Bäst att vi skjuter ihjäl dem.

I den här 8 delar långa artikelserien om jäger-rapporten finns det inkluderat ett flertal bilder från massgravar.

Framför allt i del 3 och 4.

http://holocaustcontroversies.blogspot.pt/2012/08/the-jager-report-3.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.pt/2012/09/the-jager-report-4.html

Nu får jag ta en paus från den här diskussionen så att man sitter fast här hela dagen!
Senast redigerad av Laughlines 2014-11-02 kl. 14:12.
2014-11-02, 14:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Han var dock inte på plats när allt hände och 152 sidor orkar jag inte plöja igenom.
Har han något vittne som var där och som säger exakt vad som menas med 'special actions'?

/VV

Glöm inte denna fråga Tradeorum!

/VV
2014-11-02, 15:19
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Partisaner? De där små tjejerna kan nog utgöra en säkerhetsrisk mot vår armé. Bäst att vi skjuter ihjäl dem.

I den här 8 delar långa artikelserien om jäger-rapporten finns det inkluderat ett flertal bilder från massgravar.

Framför allt i del 3 och 4.

http://holocaustcontroversies.blogspot.pt/2012/08/the-jager-report-3.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.pt/2012/09/the-jager-report-4.html

Nu får jag ta en paus från den här diskussionen så att man sitter fast här hela dagen!

Bilder på döda kroppar från Sovjet. Hur vet vi att det är judar som alltid är offer och att axelmakterna bar ansvaret? Sovjet försökte ju ända fram till 1992 att skylla Katynmassakern på tyskarna. Dessutom var NKVD synnerligen aktiva när det gällde att massakrera hela byar i både Baltikum och andra områden. Dock kan jag mycket väl tänka mig att litauerna tog ut hämnd mot judarna som hade samarbetat med den sovjetiska ockupationsmakten när tyskarna kom. Mänsklig svaghet är tyvärr alltid framträdande i krig.
Senast redigerad av Iradeorum 2014-11-02 kl. 15:23.
2014-11-02, 15:22
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

/VV

Jag ska försöka gräva lite. Dock är det av förklarliga skäl så att inte särskilt många från lägerpersonalen haft lust att framträda offentligt. Möjligen kan Otto Remer ha en del material.
Senast redigerad av Iradeorum 2014-11-02 kl. 15:25.
2014-11-02, 19:26
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

/VV

Adolf Eichmann uttalade sig ju faktiskt något mer nyanserat om "sonderbehandlung" än vad vissa gjort gällande i tråden. Så, här har vi åtminstone ett tyskt vittne som styrker vad jag anfört.

" I would like to say the following about this. The term "special treatment" (Sonderbehandlung) has various meanings. As Poliakov says, in Poliakov - Black or Red - I can give the page number right away...I have it in my files somewhere...he reproduces forms. On these forms it says, "Re: Special Treatment" - first of all for Poles suitable for Germanization (eindeutschungsfaehig), and the same word, special treatment, is also for Poles not suitable for Germanization, that is those to be sent from the Eastern Occupied Territories to the Generalgouvernement. So that is one meaning of special treatment (Sonderbehandlung). Special Treatment also means - I want to say this here in this context as well, although I know that it is known - also means all transports of Jews, the deportation transports."

-Adolf Eichmann
2014-11-02, 19:35
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Adolf Eichmann uttalade sig ju faktiskt något mer nyanserat om "sonderbehandlung" än vad vissa gjort gällande i tråden. Så, här har vi åtminstone ett tyskt vittne som styrker vad jag anfört.
[...]
Förvisso, men du utelämnar (medvetet) en rätt viktig sak i sammanhanget.

Förnekade Eichmann enligt dig att "sonderbehandlung" även, och de facto, betydde mord och/eller dödande av judar?

(Jag förstår mycket väl ifall du sällar dig till dem som anser att han i så fall torterades och hjärntvättades av israelerna till att vittna falskt, trots att inga belägg för detta över huvud taget finns, mer än att man drogade ner honom för att han skulle kunna förflyttas ut ur Argentina.)
2014-11-02, 23:12
Medlem
Citat:
Bilder på döda kroppar från Sovjet. Hur vet vi att det är judar som alltid är offer och att axelmakterna bar ansvaret? Sovjet försökte ju ända fram till 1992 att skylla Katynmassakern på tyskarna. Dessutom var NKVD synnerligen aktiva när det gällde att massakrera hela byar i både Baltikum och andra områden. Dock kan jag mycket väl tänka mig att litauerna tog ut hämnd mot judarna som hade samarbetat med den sovjetiska ockupationsmakten när tyskarna kom. Mänsklig svaghet är tyvärr alltid framträdande i krig.

Klart att det rör sig om bilder på döda kroppar från Sovjet. Vad hade du väntat dig?

Hur vi vet att det är judar och att axelmakterna bar ansvaret?

I del 4 visades bilder från Ponary-massakern. Som innefattades av jäger-rapporten.

Det var Nazisterna som invaderade staden. Vittnesmål
(här bl.a. http://www.holocaustresearchproject.org/einsatz/ponary.html ) beskrev hur judarna marscherades till 2 stora gropar och därefter sköts systematiskt. Vilket stämmer väl överens med bilderna samt rapporteringen.

Det var Sovjetiskt militär som grävde upp massgravarna.
Senast redigerad av Laughlines 2014-11-02 kl. 23:15.
2014-11-02, 23:29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Förvisso, men du utelämnar (medvetet) en rätt viktig sak i sammanhanget.

Förnekade Eichmann enligt dig att "sonderbehandlung" även, och de facto, betydde mord och/eller dödande av judar?

(Jag förstår mycket väl ifall du sällar dig till dem som anser att han i så fall torterades och hjärntvättades av israelerna till att vittna falskt, trots att inga belägg för detta över huvud taget finns, mer än att man drogade ner honom för att han skulle kunna förflyttas ut ur Argentina.)

Nej, och det har jag aldrig förnekat heller. Men det är i sammanhanget vid Auschwitz jag ifrågasätter den tolkningen utifrån vad som är skrivet och vad Eichmann sade. Transporter och medicinsk behandling är de vanligaste typerna av "sonderbehandlung" i Auschwitz. Ibland nämns det t.ex i samband med avlusning och då blir gastolkningen helt befängd. Er sida tolkar ju "sonderbehandlung" som att det ALLTID betydde avrättning och det är ju enkelt att visa hur det inte stämmer.
Senast redigerad av Iradeorum 2014-11-02 kl. 23:45.
2014-11-02, 23:37
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Klart att det rör sig om bilder på döda kroppar från Sovjet. Vad hade du väntat dig?

Hur vi vet att det är judar och att axelmakterna bar ansvaret?

I del 4 visades bilder från Ponary-massakern. Som innefattades av jäger-rapporten.

Det var Nazisterna som invaderade staden. Vittnesmål
(här bl.a. http://www.holocaustresearchproject.org/einsatz/ponary.html ) beskrev hur judarna marscherades till 2 stora gropar och därefter sköts systematiskt. Vilket stämmer väl överens med bilderna samt rapporteringen.

Det var Sovjetiskt militär som grävde upp massgravarna.

Ja, jag påpekade bara att inte ALLA bilder behöver föreställa något som tyskarna gjort. Det är inte direkt så att mitt förtroende för Sovjet är särskilt högt och jag skulle kunna starta en egen tråd om den statsbildningens systematiska fabrikationer. Sen bevisar ju inte bilderna någon "förintelse" eller att Jaegerrapporten är äkta. Att det avrättades judar på östfronten har ingen förnekat och som jag skrev tidigare är det mycket troligt att repressalier mot judiska sovjetkollaboratörer skedde under Operation Barbarossa.
Senast redigerad av Iradeorum 2014-11-02 kl. 23:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in