Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Undrar var du fått den källan från. 1945 fanns det kvar 11.000.000 judar i världen 1950 fanns runt 11.250.000 judar. Idag finns inte mer än omkring 14.000.000 judar i hela världen så dina siffror är falska oavsett var du läst det.
Jag har kontrollerat källorna jag fått, ifrån privat håll, och de stämmer överens med uppgifter som New York Times uppgav den 22 Februari 1948. Där står det antalet Judar i världen till lägst 15,6 miljoner och högst 18,7 miljoner.
Emedan siffran före kriget är fel, i de uppgifter jag erhållit. Det skall stå 16,588 259 istället för 15,688 259 som jag tidigare skrivit. Personen som skrivit pappren har roddat med 6 och 5. Jag ber om ursäkt, det var inte meningen.
Sedan får vi inte glömma antalet Judar i Europa före kriget 6,500 000, enligt Chambers Encyclopedia var antalet så.
En neutral Schweizisk tidning, Baseler Nachrichten skrev 1946 att 1,5 miljoner Judar utvandrat till England, Sverige,Spanien, Portugal, Australien, Kina, Indien, Palestina och USA mellan 1933 och 1945. Dessa siffror är bekräftade av den Judiske journalisten Bruno Blau i en Amerikansk Judisk tidningen Aufbau den 13.8 1948. Av dessa utvandrare kom 400 000 ifrån Tyskland före september 1939. Detta är dessutom erkännt av den Judiska världskongressen i dess organ Unity in Dispersion, som förklarar att de flesta Tyska Judarna lyckades lämna Tyskland före krigets utbrott.
Efter kriget blev man dessutom ganska förvånade över att det fortfarande fanns så mycket Judar kvar i Tyskland trots att man sedan rättegångarna talade om allt mellan 4 miljoner och 6 miljoner döda. Dessutom flyttade det mycket Judar uppe till Schleswig - Holstein som bosatte sig i St. Michaelisdonn och Flensburg. Detta efter uppgifter av de som levde där då.