2014-11-02, 14:45
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Varifrån kommer bilarna på bilderna? De verkar vara svenskregistrerade så vitt jag kan se. Hinner EU-migranterna med att köpa och registrera bilar i Sverige medan de uppehåller sig här? Är det stulna, skrotade eller avställda bilar? Kör de omkring i dem, eller används de som bostadsutrymme?

Många frågor...
2014-11-02, 15:44
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
2014-11-02, 16:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Varifrån kommer bilarna på bilderna? De verkar vara svenskregistrerade så vitt jag kan se. Hinner EU-migranterna med att köpa och registrera bilar i Sverige medan de uppehåller sig här? Är det stulna, skrotade eller avställda bilar? Kör de omkring i dem, eller används de som bostadsutrymme?

Många frågor...
Har sett att de kör bilar med körförbud som ej är beskattade eller besiktigade. Ironiskt nog så kör de dagligen förbi en polisstation när de ska till stadsmissionens soppkök.

Enligt polis så är denna olovliga körning ett ringa brott så de kan rulla på.

Sen har stölder och inbrott skett där romerna drar förbi. Förra vintern så bosatte sig ett gäng romer i kolonistugor...tror att det var över ca 60 stugor som de tog som sina bostäder.
Media uppmärksammar sällan sånt. Men här gör en lokaltidning en liten vink av vad som pågår.

"Åke Nilsson är chef för brottsplatsutredningar vid Söderortspolisen.

– Folk går in och tittar runt, stjäl saker. En del övernattar och använder stugorna som tillfällig bostad. Vi tror inte att det är några speciella ligor, utan det är personer som inte har någonstans att bo, säger han.
"
http://www.mitti.se/kolonister-har-haft-130-inbrott/
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-11-02 kl. 16:34.
2014-11-02, 17:02
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
....Sen har stölder och inbrott skett där romerna drar förbi. Förra vintern så bosatte sig ett gäng romer i kolonistugor...tror att det var över ca 60 stugor som de tog som sina bostäder. Media uppmärksammar sällan sånt. Men här gör en lokaltidning en liten vink av vad som pågår. http://www.mitti.se/kolonister-har-haft-130-inbrott/

Intressant, Skarpnäck leder inbrottsligan kopiöst högt när man jämför med andra koloniområden i stan. Är det närheten till Högdalen och dess läger/individer, är det aktivisterna runt cyklopen, Linje 17 och Anna Silvers gäng som är orsaken till denna mystiska koncentration av inbrott.

Albano, Tanto, Gröndal, Långholmen och Bromma verkar ha klarat sig med lite skadegörelse (än så länge)

Kollar man på fejan börjar kolonistugorna i Skarpnäck mer likna bunkers nuförtiden...
https://www.facebook.com/1468783926669094/photos/a.1469444346603052.1073741828.1468783926669094/1527578424122977/?type=1&theater
2014-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Detta. Jag var på väg att ställa samma fråga. Om svenskar hade skräpat ner och förorenat på motsvarande sätt skulle det ha genererat dryga böter. Varför är dessa människor undantagna från de lagar vi har här i Sverige.

De har inga pengar, ingen löneinkomst att driva in krav från och ingen adress där man kan delge dem kravet. Dessutom är det svårt att fastslå exakt vem av dem som har skräpat ner.

Jag har en gång varit med om att lägga in ett krav hos kronofogden på en rom. Det kostade 1 500 att lägga in det om jag minns rätt. Vi gjorde det för principens skull, trots att vi visste att personen hade ett stort antal krav hos kronofogden redan, och inga [vita] tillgångar och alltså ingen betalningsförmåga.
2014-11-02, 23:02
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det var en mindre grupp så det gick "bara på" runt 35.000:-.
Att jämföra med gänget i Högdalen där bara städningen gick på över 500.000:- samt sen lika mycket att sanera och återställa eljusspår och mark/skog efter deras läger. Det intressanta var att Högdalslägret bestod av 121 TON sopor....
http://petterssonsblogg.se/2014/04/15/121-ton-skrap-efter-zigenarna-i-hogdalen/

121 ton sopor... Från ETT läger. Ursäkta, men jag känner mig kräkfärdig. Vår vackra svenska natur

Hittade en länk till för de som tvivlar: http://www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/

Frågan är dock om inte detta kan vara ett argument som även tränger in i de mer hårdnackat "goda men naiva" svenskarna. Ingen gillar att det slängs sopor i naturen, och här ser vi ett BERG av sopor som dessa varelser utan skrupler lämnat efter sig. Och så här ser det ut på alla platser där zigenaren har fått uppehålla sig en tid (se gärna dokumentären "Hotell Paradiset" på youtube).

Hur kommer det att se ut i Sverige om ett par år, när dessa zigenare har fått "förbruka" ytterligare områden? När ytterligare 10 000 utöver de som redan är här har fått sprida sina sopor och sin avföring? Kommer svensken att vakna när varenda kvadratmeter utanför bostaden ser ut som en stinkande soptipp? Ibland tvivlar jag...

Observera ändå att jag nu endast talar om estetiska värden och naturvärden. Inte ekonomiska värden, dvs hur mycket det kostar oss skattebetalare att röja och sanera efter dessa tiggarläger.
2014-11-02, 23:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
121 ton sopor... Från ETT läger. Ursäkta, men jag känner mig kräkfärdig. Vår vackra svenska natur

Hittade en länk till för de som tvivlar: http://www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/

Frågan är dock om inte detta kan vara ett argument som även tränger in i de mer hårdnackat "goda men naiva" svenskarna. Ingen gillar att det slängs sopor i naturen, och här ser vi ett BERG av sopor som dessa varelser utan skrupler lämnat efter sig. Och så här ser det ut på alla platser där zigenaren har fått uppehålla sig en tid (se gärna dokumentären "Hotell Paradiset" på youtube).

Hur kommer det att se ut i Sverige om ett par år, när dessa zigenare har fått "förbruka" ytterligare områden? När ytterligare 10 000 utöver de som redan är här har fått sprida sina sopor och sin avföring? Kommer svensken att vakna när varenda kvadratmeter utanför bostaden ser ut som en stinkande soptipp? Ibland tvivlar jag...

Observera ändå att jag nu endast talar om estetiska värden och naturvärden. Inte ekonomiska värden, dvs hur mycket det kostar oss skattebetalare att röja och sanera efter dessa tiggarläger.
Nu vill miljöpartister utöka platser i härbärgen för att inhysa romer under höst och vinter.

Det här blir bara värre och värre. Hur har miljöpartister tänkt att se till att egna hemlösa medborgare har tak över huvudet under vintern?
2014-11-02, 23:25
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:

Hotell Paradiset dokumentären.
Vet inte om du missade det men de som bodde i de husen fick inga jobb. Inga pengar för hyra. De började då sälja av inredningen i rummen för att få pengar. Ägaren sluta att underhålla förfallet var ett faktum.

Ingen släpper in dem i samhället pga nått de har hört hur de är. En ond cirkel som bara kommer fortsätta tack vare ditt sätt att se på en grupp människor.

Kanske du som ska vakna?
2014-11-02, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu vill miljöpartister utöka platser i härbärgen för att inhysa romer under höst och vinter.

Det här blir bara värre och värre. Hur har miljöpartister tänkt att se till att egna hemlösa medborgare har tak över huvudet under vintern?

Varför ska svenska medborgares pengar i form av skatt gå till eu medborgare som bryter mot eus lag om 3 månaders vistelse som man själv ska kunna bekosta och inte vara en börda för landet man besöker? De fyller inte de kraven för att kunna vara i andra eu länder.

Miljöpartiet blir medbrottslingar och begår stöld mot Svenska medborgare med att ta medborgarnas pengar och lägga på icke medborgare på detta vis.
Senast redigerad av penkapappa 2014-11-02 kl. 23:41.
2014-11-02, 23:48
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Vet inte om du missade det men de som bodde i de husen fick inga jobb. Inga pengar för hyra. De började då sälja av inredningen i rummen för att få pengar. Ägaren sluta att underhålla förfallet var ett faktum.

Ingen släpper in dem i samhället pga nått de har hört hur de är. En ond cirkel som bara kommer fortsätta tack vare ditt sätt att se på en grupp människor.

Kanske du som ska vakna?

Vet inte om du missade det men det fanns gott om arbete på fälten inom bekvämt gångavstånd från bostadsområdet. Men de vägrade att ta dessa arbeten enligt arbetsledaren. Därför: Inga pengar för hyra. De började då sälja av inredningen i rummen för att få pengar. Ägaren slutade att underhålla och förfallet var ett faktum.

Ingen släpper in dem i samhället pga att de själva inte vill vara en del av det. En ond cirkel som bara kommer fortsätta tack vare deras sätt att se på omvärlden.

Kanske du som ska vakna?

2014-11-02, 23:57
Bannlyst
Citat:
Vet inte om du missade det men det fanns gott om arbete på fälten inom bekvämt gångavstånd från bostadsområdet. Men de vägrade att ta dessa arbeten enligt arbetsledaren. Därför: Inga pengar för hyra. De började då sälja av inredningen i rummen för att få pengar. Ägaren slutade att underhålla och förfallet var ett faktum.

Ingen släpper in dem i samhället pga att de själva inte vill vara en del av det. En ond cirkel som bara kommer fortsätta tack vare deras sätt att se på omvärlden.

Kanske du som ska vakna?

Så är det. En av zigenarna som jobbade på fältet med att plocka ockra sa själv de här är inget för mig jag måste böja mig och plocka, typ orkar inte med sånt.

Istället gick dom till sjukhuset och sålde lite av deras blod då man får betalt för det i landet dom bor i.

Direkt efter det att dom fick pengarna gick de och unna sig öl i puben och för resten av pengarna köpte de godis till familjen.

Det är i deras kultur och levnadssätt att leva så. Folk här i Sverige med vår uppväxt och syn samt kultur försöker sätta oss i eu zigenarnas sits i Sverige när dom tigger och stjäl mm men det blir helt fel då dom inte har samma syn som vi. Ur deras vinkel är det vi som är idioterna.

Dom lever efter mottot 1 % dom är fria och har inga band till lagar och regler. Dom gör det dom känner för.

Pkister kan försöka lätta sina hjärtan öppna sina hjärtan hur mycket dom vill. Det kommer inte förändra något.
2014-11-03, 02:11
Medlem
duqus avatar
Senaste svängen i Högdalen var det runt 60 bofasta romer.

Dom kom tillbaka i April efter förra avhysningen och kördes bort den 1 sept, det blir 5 månader eller 150 dagar räknat. 121 ton delat på 60 personer blir 2016kg per person som delas upp på 150 dar, det blir 13,43kg per dag som dom släpar dit, och det måste vara lågt för varje gång jag sett tanterna komma har dom haft minst 4-5 kassar, och oftast ihop med en strippad barnvagn med massa säckar på.

Så räkna med minst 2 kassar skräp per individ och dag, förutom virke,bilvrak, presenningar, metallskrot.

Och det ser ut att bli värre, polisen ska ha en helt ny organisation från jan1 2015 som redan har fått kritik, det ser ut som om det blir mindre uppbackning från deras sida. Deras kollegor i Norge anser att man förlorat kontrollen där, och Sverige är inte långt efter.

Här har ni mötesprotokollet från polisstyrelsen som bör ge er lite gråa hår till:
http://polisen.se/PageFiles/541724/Polisstyrelsens%20protokoll%2018%20juni%202014.pdf
Och blåljus skvallar om kommande organisationsröra: http://blaljus.nu/nyhetsartikel/personalpolitik-2015

Tar vi detta sammantaget och adderar ett ev nyval senare, kan ni nog räkna ut resten....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in