2014-11-02, 05:12
Medlem
frdks avatar
Lokala förmågor där. En o annan bråkatake, oftast inte mer än knytnävar.
Vet folk kommer från inåt landet dit, ofta med känslan att de är utomlands.
Tragiskt och onödigt, gissar 22åring student ihjälslagen av en 25årig assi arbetare över en tappad öl
Citera
2014-11-02, 05:13
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Lokala förmågor där. En o annan bråkatake, oftast inte mer än knytnävar.
Vet folk kommer från inåt landet dit, ofta med känslan att de är utomlands.
Tragiskt och onödigt, gissar 22åring student ihjälslagen av en 25årig assi arbetare över en tappad öl

Brukar vara så
Citera
2014-11-02, 05:15
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Då jag har många bekanta i den åldern så tar jag gärna emot namn på vem det kan tänkas vara.

Har ingen aning, vi körde bara förbi för att se vad som pågick, det var för 20 minuter sen, kroppen verkar ligga kvar, antar att pite polisen inte har befogenhet att röra den.
Citera
2014-11-02, 05:19
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackTommy
Har ingen aning, vi körde bara förbi för att se vad som pågick, det var för 20 minuter sen, kroppen verkar ligga kvar, antar att pite polisen inte har befogenhet att röra den.

Jo, det krävs nog en hel del mer kunskap än vad Piteå polisen tillhandahåller. Där räcker endast kompetensen till att ta fast haschrökare och kvinnomisshandlare.
Citera
2014-11-02, 05:21
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Jo, det krävs nog en hel del mer kunskap än vad Piteå polisen tillhandahåller. Där räcker endast kompetensen till att ta fast haschrökare och kvinnomisshandlare.

Jo jag undrar dock vemfan offret kan vara alltså
Citera
2014-11-02, 05:24
Medlem
macdress avatar
Citat:
Jo jag undrar dock vemfan offret kan vara alltså

Med tanke på hur centralt det var så borde rykten gå ganska snabbt vem det kan tänkas vara. Någon som vet hur det är med kameror vid Kalles, alternativt vid Sundsgatan?

Om ingen är gripen ännu så sitter nog någon med väldig ångest just nu.
Senast redigerad av macdres 2014-11-02 kl. 05:27.
Citera
2014-11-02, 05:26
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Med tanke på hur centralt det var så borde rykten gå ganska snabbt vem det kan tänkas vara. Någon som vet hur det är med kameror vid Kalles, alternativt vid Sundsgatan?
Ingen aning dock har vi nog ingen åtkomst till såna saker.
Citera
2014-11-02, 05:33
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:

Om ingen är gripen ännu så sitter nog någon med väldig ångest just nu.

Jo om det inte är nån galning så mår den personen inte speciellt bra kan jag tänka mig, och det förtjänar den personen
Citera
2014-11-02, 05:39
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ingen aning dock har vi nog ingen åtkomst till såna saker.

Att du inte har det förstår jag. Tänkte mer om Kalles har övervakningskamera eller liknande men förstår om du inte vet det

Lär ju inte ta lång tid att få fast den skyldige hur som helst.
Citera
2014-11-02, 05:40
Medlem
TjackTommys avatar
Citat:
Att du inte har det förstår jag. Tänkte mer om Kalles har övervakningskamera eller liknande men förstår om du inte vet det

Lär ju inte ta lång tid att få fast den skyldige hur som helst.

Kan garantera att i morgon har vi uppgifter på vem offret är, kanske samt gärningsmannen
Citera
2014-11-02, 05:59
Medlem
macdress avatar
Citat:
Kan garantera att i morgon har vi uppgifter på vem offret är, kanske samt gärningsmannen

Du menar idag? Jo, det lär vi ju göra. Någon snackade om 30-årsåldern, men även årtalet 89.
Citera
2014-11-02, 06:08
Medlem
dr-snuggles avatar
”mycket grovt brott har inträffat utomhus."

hittat blodspår?
varit i någon pundarlägenhet med benso och alkohol som har nämns tidigare?
Det låter som en impuls handling. det känns som de troligvis redan vet vem gärningsmannen är
om inte så bör det inte kunna veta att det har skett inomhus

Kan varit på en fest men då kommer någon vanlig person kliva fram när polisen pressar dem
För att man brukar inte komma undan från en fest med en knivskurning för att någon av festdeltagarna måste ju ha sett kniven eller blodet eller vem som sticker efter första människan ser blod i hela sin lägenhet

Nä. gärningsmannen må va på flykt men jag tror polisen har koll på Identiteten.

//Snuggle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in