• 1
  • 2
2014-10-29, 18:27
Medlem
Hej.

Sitter idag med en iPad 4 som innan uppdateringen till iOS 8 kändes hur fräsch och pigg som helst. Men, som vanligt, vill Apple att man ska köpa nytt och därför lanseras en "uppdatering" som laggar ner enheten med diverse finesser som man inte behöver.

Jag undrar om det är någon iPad air användare som upplever samma sak eller den maskinen orkar med iOS 8 ? Annars lär väl smällen komma med iOS 9....

Hur kan man backa sin iOS uppdatering, säg man vill ha tillbaka den gamla fina 7.1.2? Hur göra? Om man jailbreakar hur blir maskinen efter det?
Citera
2014-10-29, 20:47
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Min air har blivit sjukt seg sen jag uppdaterade, messenger och spotify laggar ihop så fort programmen öppnas. Respons-tiden är mycket lång, gör inte samma misstag. iOs 8 är satan.
Citera
2014-10-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Min air har blivit sjukt seg sen jag uppdaterade, messenger och spotify laggar ihop så fort programmen öppnas. Respons-tiden är mycket lång, gör inte samma misstag. iOs 8 är satan.

Jo, jag vet, det är skit. Men är det bara till att ge upp? Man måste väl kunna göra något åt skiten?
Citera
2014-10-30, 19:26
Medlem
chaos2fus avatar
Nej, fönstret för att downgrada är bara 24-48 timmar. . Därefter kommer inte Apples servrar att godkänna aktiveringen. Det du kan göra är att avvakta på att du kan jailbreaka iOS 8 och därefter nedgradera.
Citera
2014-10-31, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2fu
Nej, fönstret för att downgrada är bara 24-48 timmar. . Därefter kommer inte Apples servrar att godkänna aktiveringen. Det du kan göra är att avvakta på att du kan jailbreaka iOS 8 och därefter nedgradera.

Hur fungerar detta med jailbreak? Jag vill gärna behålla original-feelingen? Blir paddan helt förändrad efter ?
Citera
2014-10-31, 21:21
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:

Skämtar du? har man ingen kontroll över vilken OS-version man har på SIN EGNA enhet?
Citera
2014-11-02, 00:21
Medlem
Har en iPad 4, Air och ska inskaffa iPad Air 2.

Har samma problem, iPad 4 blev totalt segare. På Air är den lika snabb. Någon med någon lösning? Annars får jag väl kontakta Apple/återförsäljaren.
Citera
2014-11-02, 03:58
Medlem
WilYawns avatar
Hjälper inte att jailbreaka. Du kan inte nedgradera programvaran ändå. You're fucked...
Citera
2014-11-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xebal
Har en iPad 4, Air och ska inskaffa iPad Air 2.

Har samma problem, iPad 4 blev totalt segare. På Air är den lika snabb. Någon med någon lösning? Annars får jag väl kontakta Apple/återförsäljaren.

Hjälper inte, jag var nere på en Apple store idag och frågade om problemet, finns ingen lösning. Bara att skrota en fullt fungerande platta och köpa nytt....
Citera
2014-11-02, 20:13
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hur fungerar detta med jailbreak? Jag vill gärna behålla original-feelingen? Blir paddan helt förändrad efter ?

Om du bara jailbreakar så är ända skillnaden någon enstaka ikon eller att du öppnar upp systemet, i övrigt är det samma som förut med skillnad att du är mer sårbar för virus, maskar osv.

Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
Hjälper inte att jailbreaka. Du kan inte nedgradera programvaran ändå. You're fucked...

Klart det hjälper. Då kan du spara ditt UDID på en separat server, ladda ner ios7 och sedan lura itunes att kontakta den alternativa aktiveringsservern.
Citera
2014-11-02, 21:42
Medlem
Citat:
Om du bara jailbreakar så är ända skillnaden någon enstaka ikon eller att du öppnar upp systemet, i övrigt är det samma som förut med skillnad att du är mer sårbar för virus, maskar osv.

Klart det hjälper. Då kan du spara ditt UDID på en separat server, ladda ner ios7 och sedan lura itunes att kontakta den alternativa aktiveringsservern.

Detta låter hoppfullt men väldigt komplicerat. Tror säkert en hel del iPad 2 och iPad 3 användare är i desperat behov att nedgradera sig till 7.1.2. De sitter nu med obrukbara plattor.... Kan man jb och sedan växla ut till normal iOS 7.1.2?
Citera
2014-11-02, 21:56
Medlem
iPad Air med 8.1

Fungerar hur bra som helst. Hundra gånger bättre än piss 7..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in