Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Du har som vanligt inte förstått något och det enda som du visat är att du inte förstår Engelska.
Vad är en regim som tillsätter inhyrda legosoldater som polischefer - jo just det auktoritär. Det är alltså ingen betydande skillnad på Ukrainas nuvarande regim och den tidigare regimen vilket hela MSM påpekat.
Nej, om de som anställs som polischefer är f.d. legosoldater är inget tecken på en "auktoritär regim". Ukrainas har nyligen haft ett val och är inte auktoritär för fem öre till skillnad mot den ryska. Du kan hitta på mycket du inklusive detta, men det blir väldigt krystat eftersom du egentligen inte vet något om politik och inte vill snacka om Ukrainas politik, eller hur? Du vill tramsa om stridsvagnar du lekt med i WoT.
Citat:
Hur du kunnat dra sådana slutsatser av texten kan man undra, men jag antar att det är som vanligt - att du helt enkelt känner dig mobbad och försöker projicera dina egna problem på alla andra. Men flashbacks läsare är inte dina psykologer, kom ihåg det.
Att du inte förstår vad texten handlar om är otroligt. Man behöver inte dra egna slutsatser ens, det står i klartext fåntratt! Menar du att du inte förstår detta heller:
Citat:
An unconsolidated fascist Russia faces three challenges.
All fascist states scare their neighbors and provoke them to defend themselves against perceived threats emanating from the behavior and bluster of the fascist states. In that sense, fascist hypernationalism becomes a self-fulfilling prophecy-effectively creating the very enemies it invoked as the reasons for its justification.
Vi har också denna toppnyhet på SvD om det auktoritära Ryssland:
Ryssar fruktar nytt kontrollsamhälle
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryssar-fruktar-nytt-kontrollsamhalle/
På slutet står det som vi vet att fasciststater satsar på, att skaffa sig yttre fiender för att stärka den inre nationalismen. Ryssland invaderade Ukraina och annekterade Krim och utmanar andra europeiska länders suveränitet. Självklart måste vi svenskar stå mot detta, inte som dig och andra pro-ryskar stödja fienden. Att du som påstår dig vara f.d. svensk militär är så okunnig och stödjer Ryssland framför Sverige är talande. Du vet inte vad en sådan säkerhetsrisk skulle kallas i försvaret? Vi kan tala om för dig.
Citat:
40 Lastbilar är inte alls mycket, mitt personliga värnpliktsrekord är runt 150st. Det var en stor kolonn, dock inte "huge".
Du har aldrig gjort någon värnplikt som vi redan konstaterat. Varken i flygvapnet, i marinen eller armén, alla områden du påstått att du gjort tjänst, beroende på vad ämnet handlat om. Du vet mycket väl att jag följt hur du blivit utmobbad för dina pinsamma påståenden i andra trådar här.
Citat:
Nu är du uppenbarligen så rasande att du inte ens förstår vad du skriver. I övrigt verkar det finnas en hel del träsk N Luhansk men även runt trakterna av Donetsk. -> det är enkelt att kontrollera med satellitbilder.
Så du menar att du inte förstår satellitbilder heller. Det finns inte fler "träsk" i Ukraina än i Sverige (där vi inte använder det ordet, kärr och myrar är de svenska orden) Att du använder så imbecilla ord som träsk är ännu ett bevis på att du aldrig varit på någon exercis. Träsk...
Jag är aldrig rasande, jag väntar på att du ska lämna den här tråden som du uppenbarligen inte har något i att göra eftersom du inte är intresserad av politik, bara att försöka svamla om stridsvagnar och annat analt som du är intresserad av men inte kan något om.