• 1
  • 2
2006-04-09, 18:28
Medlem
Nån som vet eller hört något om Bruno K Öijer på sistone, har han slutat skriva eller? Jag vill minnas att han har sagt att den senaste trilogin skulle ses som en avslutning på hans skrivande. Det vore sorgligt i sånt fall, nån som vet om det verkligen är så?
Citera
2006-04-10, 01:10
Medlem
NoTruces avatar
Det skulle jag också vilja veta. Finns ingen info på W&Ws sida, tyvärr.
Citera
2006-04-12, 04:44
Medlem
Atems avatar
BKÖ har åtminstone sagt i flera intervjuer (ja, ni får väl googla lite) att han har slutat att skriva, att bara ett "inre tvång" skulle driva in honom i författarverkstaden igen. Kanske lika bra det. "Dimman av allt" tyckte jag på det stora hela var en ganska banal bok, svag i jämförelse med den övriga produktionen.

För övrigt tycks han ha gift sig, med konstnärinnan Maya Eizin (som gjort flera av bokomslagen). I hennes självbetitlade bok "Maya Eizin Öijer" (2004) - en bok med dels hennes bilder, dels andras texter om hennes konstnärskap - finns en liten Bruno K. Öijer-dikt, som inte synts på andra ställen. Kanske BKÖ:s sista publicerade dikt, om det nu är så att han har slutat skriva.
Citera
2006-04-13, 16:28
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atem
BKÖ har åtminstone sagt i flera intervjuer (ja, ni får väl googla lite) att han har slutat att skriva, att bara ett "inre tvång" skulle driva in honom i författarverkstaden igen. Kanske lika bra det. "Dimman av allt" tyckte jag på det stora hela var en ganska banal bok, svag i jämförelse med den övriga produktionen.

För övrigt tycks han ha gift sig, med konstnärinnan Maya Eizin (som gjort flera av bokomslagen). I hennes självbetitlade bok "Maya Eizin Öijer" (2004) - en bok med dels hennes bilder, dels andras texter om hennes konstnärskap - finns en liten Bruno K. Öijer-dikt, som inte synts på andra ställen. Kanske BKÖ:s sista publicerade dikt, om det nu är så att han har slutat skriva.

Tack för informationen. Dock håller jag inte med dig om "Dimman av allt", men smaken är ju olika. Synd om han lagt av.
Citera
2014-07-03, 17:46
Medlem
NoTruces avatar
Ny diktsamling i höst: Och Natten Viskade Annabel Lee

Utkommer i september.

http://www.wwd.se/bocker/lyrik/o/och...e-annabel-lee/
Citera
2014-10-22, 11:16
Medlem
Jag tror den som startade tråden dömde ut Bruno K lite väl tidigt ...
Citera
2014-10-24, 12:38
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Ingen nådig bump, sisådär 8 år senare.

Bruno har fem föreställningar i Stockholm i skrivande stund, tror han plöjt två eller tre av dom redan. Thåström var gäst på den andra och framförde låten "Vykort" som Imperiet släppte 1986, som Bruno skrivit texten till.
Citera
2014-10-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ingen nådig bump, sisådär 8 år senare.

Bruno har fem föreställningar i Stockholm i skrivande stund, tror han plöjt två eller tre av dom redan. Thåström var gäst på den andra och framförde låten "Vykort" som Imperiet släppte 1986, som Bruno skrivit texten till.

Lyckades faktiskt hitta texten till VYKORT i den jättebilliga pocketsamlingen
med alla BRUNOs texter utom de senaste förstås. Sidan 376 ...

Reeperbahns Peepshow behandlar f ö samma ämne.
Citera
2014-11-01, 20:33
Medlem
NoTruces avatar
Han har gjort en del klarsynta intervjuer i samband med släppet av Annabel ... bland annat i tidningen Vi Läser. Personlig, men utan att bli privat ni vet.
Citera
2014-11-01, 20:43
Medlem
Rakiis avatar
Minns att jag såg Bruno promenera på Odengatan i Stockholm för kanske sex år sedan, börjar bli till åren kommer.
Citera
2014-11-01, 20:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minns att jag såg Bruno promenera på Odengatan i Stockholm för kanske sex år sedan, börjar bli till åren kommer.

Ja, karln är ju inte purung längre. Men han är en odödlig poet! Och vad gäller liveuppläsningarna lär han fortfarande leverera.
Citera
2014-11-01, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, karln är ju inte purung längre. Men han är en odödlig poet! Och vad gäller liveuppläsningarna lär han fortfarande leverera.

Nä, inte ung men kul att ha stött på ute på stan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in