2014-11-01, 17:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Jag antar att han är pank för att han donerar resten av sina pengar till Skatteverket.

http://www.uvell.se/2014/10/27/vissa-%C3%A4r-mer-j%C3%A4mlika-%C3%A4n-andra-23890513

Det där var ju faktiskt intressant.
Citera
2014-11-01, 18:37
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Jag antar att han är pank för att han donerar resten av sina pengar till Skatteverket.

http://www.uvell.se/2014/10/27/vissa-%C3%A4r-mer-j%C3%A4mlika-%C3%A4n-andra-23890513

Kan ju vara så att man inte vet hur mycket vinst företaget gör efter ett år, om det nu visar sig bli en fin stor vinst så kan man ta en fin utdelning.

Kanske inte så intressant att ta en ashög lön som det kanske inte ens finns pengar till?

Men att han klagar över att han är pank är ju iofs lite väl magstarkt (inte hört senaste podden men kommer ihåg att han pratat om sitt halvfärdiga badrum, säkert ett av 4 st)
Citera
2014-11-02, 16:21
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Att han funderar på att folk är "över eller under" honom konstant är rejält osympatiskt men mycket typiskt Alex att han är så öppen med det förvånar mig lite, han måste ju fatta hur det låter..

Du har väl hört tjatet om "transparens"? Alex äldsta trick, det är så han bygger sina krönikor och snack (förutom recykling, plagiat osv). Funkar fortfarande på delar av "fölket" som inte är så vana vid att tänka.

Att vara "transparent" betyder typ att man först beter sig som en skitstövel, eller gör något patetiskt, sen direkt efteråt själv säger "jag betedde mig som en skitstövel"/"gjorde något patetiskt". Eftersom man själv sa det slipper man undan kritik! ; Istället ses ens beteende som "intressant" "bjussigt" och/ eller insiktsfullt. Win win!
Senast redigerad av swimp78 2014-11-02 kl. 16:24.
Citera
2014-11-02, 20:57
Medlem
Vad är det för film Alex nämner i senaste avsnittet som är en av de bästa han vet?
Citera
2014-11-03, 00:31
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Kan ju vara så att man inte vet hur mycket vinst företaget gör efter ett år, om det nu visar sig bli en fin stor vinst så kan man ta en fin utdelning.

Kanske inte så intressant att ta en ashög lön som det kanske inte ens finns pengar till?

Men att han klagar över att han är pank är ju iofs lite väl magstarkt (inte hört senaste podden men kommer ihåg att han pratat om sitt halvfärdiga badrum, säkert ett av 4 st)

Jo, men då hade han ju kunnat ta ut samma summa som bonus? Helt uppenbar skatteplanering. Och inget fel på det, men precis som påpekas i artikeln kan man ju tagga ner lite med skattemoralen i offentligheten.
Citera
2014-11-03, 01:20
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Vad är det för film Alex nämner i senaste avsnittet som är en av de bästa han vet?

Casablanca.
Citera
2014-11-03, 08:40
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:

gayniggers from outer space
Citera
2014-11-03, 16:12
Medlem
talgoxens avatar
Citat:

Thirteen days, den handlar om en ung man som har problem med för trång förhud.
Citera
2014-11-03, 16:18
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Jo, men då hade han ju kunnat ta ut samma summa som bonus? Helt uppenbar skatteplanering. Och inget fel på det, men precis som påpekas i artikeln kan man ju tagga ner lite med skattemoralen i offentligheten.

Jag håller inte alls med. Jag aldrig fattat sådan kritik.

Är det ok att använda sig av jobbskatteavdraget om man är vänster-människa eller ska man överklaga skattebeslutet och processa mot skv för att försöka få höjd skatt?

Hade fattat kritiken om han hade bolag utomlands (som Felix Herngren hade tidigare) men om man har ett helsvenskt AB så är det fan helt sjukt om man inte ska få använda sig av varenda avdragsmöjlighet som finns.
Citera
2014-11-03, 16:52
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror inte den genomsnittlige telefonförsäljartypen / 36-årig lattemorsan (dvs Sigge och Alex genomsnittliga fans på instagram) fattar hur täta gossarna är. Som t ex. att Alex plockar ut 200 000 i lön varje månad. Det sätter ju visst ljus på det patetiska i hans uppenbart skruvade klagomål på hur "pank" han är.
Citera
2014-11-03, 16:57
Medlem
dagsmejas avatar
Alex ständiga tjat om att han är pank är en fet jävla spottloska i nyllet på alla ensamstående mammor, fattigpensionärer och andra låginkomsttagare i det här landet som verkligen har det fattigt.
Citera
2014-11-03, 17:15
Medlem
swimp78s avatar
((Inväntar inlägg innehållande "JANTE", "avundsjuka" osv från fancluben.

Nej men allvarligt, det är väl kul att folk tjänar storkovan. Men att låtsas vara pank osv trots att man är en superpriviligierad höginkomsttagare ger lite småäcklig eftersmak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in