2014-10-30, 21:31
Medlem
Koskenkoks avatar
Det pratas mycket om MBB + Accenture i denna tråd. Hur ser det ut med dessa företag när det gäller status och lön:

Internationella:
Roland Berger
Arthur D. Little
A.T Kearney
Applied Value
PA Consulting Group
Strategy& (tidigare Booz)
Bearingpoint
Arkwright
Capgemini Consulting

Nordiska:
Acando (+Connecta)
Cupole
Xlent Strategy
Occam Associates
Quartz+Co
Triathlon
Citera
2014-11-01, 16:14
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskenkok
Det pratas mycket om MBB + Accenture i denna tråd. Hur ser det ut med dessa företag när det gäller status och lön:

Internationella:
Roland Berger
Arthur D. Little
A.T Kearney
Applied Value
PA Consulting Group
Strategy& (tidigare Booz)
Bearingpoint
Arkwright
Capgemini Consulting

Nordiska:
Acando (+Connecta)
Cupole
Xlent Strategy
Occam Associates
Quartz+Co
Triathlon

Väldigt blandat. A.T. Kearny, Applied, Arthur D. och Quartz är väl ganska bra och har hög lön. Resten är väl ett steg under.

Roland är väl bra på finans
Citera
2014-11-02, 15:35
Medlem
Skulle sikta på 4.5-4.7 för att ens få intervju på MBB.
Citera
2014-12-03, 20:27
Medlem
Förslag på fler konsultföretag att hålla ögonen öppna för? Då syftar jag framförallt på de lite mindre svenska firmorna som "går under radarn" jämfört med MBB och liknande. Centigo är ett exempel.
Citera
2014-12-04, 00:10
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammer
Förslag på fler konsultföretag att hålla ögonen öppna för? Då syftar jag framförallt på de lite mindre svenska firmorna som "går under radarn" jämfört med MBB och liknande. Centigo är ett exempel.

http://www.konsultguiden.se/sok/
Citera
2015-05-03, 15:50
Medlem
Juristexamen + ekonomie kandidatexamen? Ensam juristexamen med erfarenhet från byrå? Hur väl står de alternativen?
Senast redigerad av Midsommarnattsbira 2015-05-03 kl. 16:18.
Citera
2015-07-26, 22:05
Medlem
Det sägs att de flesta jobbar i snitt 2-3 år innan de går över till andra yrken. Vilka är dessa exit opportunities och vilka är vanligast? Har hört om dels industri och dels PE. Antar att industrin är vanligare.

Vilken nivå kliver man in på och vad kan man förvänta sig när man lämnar MC och börjar i det vanliga arbetslivet?
Citera
2015-07-27, 00:04
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammer

Slår ett slag för Business Sweden, finns någon tråd om dem här på flashback. Har själv precis lyckats landa en skype-intervju nästa vecka
Citera
2016-01-06, 17:40
Medlem
Brukar intervjudagarna inför visiting associate/internships vara på engelska eller lokalt språk på managementkonsultfirmorna? Någon som har närmare koll på exempelvis BCG i Köpenhamn?
Citera
2016-01-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackianan
Brukar intervjudagarna inför visiting associate/internships vara på engelska eller lokalt språk på managementkonsultfirmorna? Någon som har närmare koll på exempelvis BCG i Köpenhamn?
Jag vet att i Stockholm intervjuar MBB firmorna på svenska om båda är svenskar men då det är vanligt att de (firmorna) har folk från utomlands på uppdrag/projekt är det vanligt att det blir på engelska. Borde vara detsamma för CPH
Citera
2016-02-19, 02:13
Medlem
Jag läser teknisk fysik och sitter och funderar på val av masterprogram för MC. Det finns ett program inom "operations management" som verkar högst relevant men samtidigt intresserar fortsatta studier inom matematiken. Anledningen till att jag ö.h.t. frågar om detta är att jag inte är helt säker på om jag vill satsa på MC.

Spelar val av masterprogram ö.h.t. någon roll för en chans på MBB?
Citera
2016-02-19, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgransvakten
Jag läser teknisk fysik och sitter och funderar på val av masterprogram för MC. Det finns ett program inom "operations management" som verkar högst relevant men samtidigt intresserar fortsatta studier inom matematiken. Anledningen till att jag ö.h.t. frågar om detta är att jag inte är helt säker på om jag vill satsa på MC.

Spelar val av masterprogram ö.h.t. någon roll för en chans på MBB?
Nej det spelar absolut ingen "direkt" roll. Det spelar dock "indirekt" roll för att du bör välja en master på vilken du kommer få höga betyg då MBB byråerna bryr sig väldigt mkt om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in