2014-11-01, 13:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag hoppas bägge idioterna hängs eller torteras så som de gjorde mot Yara, men det är Sverige och kommer aldrig hända. De kommer få lyxliv med kost o logi på vår bekostnad, de kommer få studera och annat trams..

Däremot gör det hemskt ont att veta hur mkt Yara led den kvällen, vilken smärta hon måste ha upplevt med alla dess skador, utan att någon hörde eller kom till undsättning. Hon föddes oönskad och dog oönskad. Hon skulle ha blivit en stark kvinna om hon fått leva vidare med tanke på vilket sken hon gav utåt fast hon hade helvetet på jorden hemma.

Tänk att behöva ett liv i skräck för att bli ihjälslagen om hon berättade för nån om sitt helvete.
Hon såg det komma...
De som är ett barns självklara skydd och som det alltid vänder sej till, föräldrarna, fanns inte där för henne.
Citera
2014-11-01, 13:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Jag undrar jag hur mycket sanning det ligger i det...att Yara vistades så mycket hos Rami under sina första år i livet. Tror att det är något bio-pappan hittade på, för att försvara sitt val av den nye vårdnadshavaren. Nej jag tror att det ljugs friskt i hela denna familj/klan för att deras lögner ska passa in i deras sanningar...

Ja, det är sant. Varför skulle just detta vara sant av allt pappan sagt?
Citera
2014-11-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Usch, när jag tänker på den lilla flickan, att hon redan som barn vistades mycket hos sin morbror Rami för att sedan sändas iväg hit. Och här fick hon stryk, förmodligen hela tiden.
Det känns som om hon inte var önskad nånstans.
Att hon upplevdes som ett besvärligt barn?
Hon påstods lida av trauma i hemlandet, så kom hon hit. Ur askan i elden.
Hur kan det få vara så grymt? Det är svårt att ta in detaljer ur Yaras liv.

Jag undrar också vad det var som gjorde att någon kom på idén att offra just Yara.

Kan hennes intelligens och begåvning varit orsaken? Att de behövde ett ankarbarn som de bedömde som mindre i behov av familjen.

Av meddelanden från Yaras familj uppmanas hon att vara stark.

Men det gick antagligen inga andra meddelanden iväg från familjen till de andra personerna i Karlskronaklanen. Visste Yaras föräldrar om att Madi och kusinen stal, och informerades Yaras föräldrar om Madi och övriga släktens kriminalitet?

Madi stal på COOP med sin kusin och tog med sig Yara, för att lära upp henne och ge henne skulden. Hur kan en tingsrätt ge dessa personer vårdnaden av ett barn så slentrianmässigt?

Hade inte advokaten en skyldighet gentemot klienten, Yaras pappa? Eller hade bara Rami en advokat som ansökte om vårdnad gör hans räkning? Kom Yaras pappa till tals i denna vårdnadssak? Vad blev han tillfrågad om?
Citera
2014-11-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag undrar också vad det var som gjorde att någon kom på idén att offra just Yara.

Kan hennes intelligens och begåvning varit orsaken? Att de behövde ett ankarbarn som de bedömde som mindre i behov av familjen.

Men det gick antagligen inga andra meddelanden iväg från familjen till de andra personerna i Karlskronaklanen. Visste Yaras föräldrar om att Madi och kusinen stal, och informerades Yaras föräldrar om Madi och övriga släktens kriminalitet?

Madi stal på COOP med sin kusin och tog med sig Yara, för att lära upp henne och ge henne skulden. Hur kan en tingsrätt ge dessa personer vårdnaden av ett barn så slentrianmässigt?

Hade inte advokaten en skyldighet gentemot klienten, Yaras pappa? Eller hade bara Rami en advokat som ansökte om vårdnad gör hans räkning? Kom Yaras pappa till tals i denna vårdnadssak? Vad blev han tillfrågad om?

Ja, som jag minns det så framgick det tidigt i tråden att Yaras föräldrar tillfrågades och att e godkände Rai som ny vårdnadshavare...
Citera
2014-11-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
Alla som var med och donerade till FUP bör kolla inkorgen!
???
Citera
2014-11-01, 13:11
Medlem
Är det någon som vet om mamman kommit? Tyckte jag såg pappan i stan idag och det var ingen kvinna i närheten.
Citera
2014-11-01, 13:12
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
???

Kolla inkorgen nu tantigheter
Citera
2014-11-01, 13:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är märkligt vad alla verkar ovetande om allting. Allt ifrån olika myndigheter till Madi som inte ens vet vad hon gjorde i Gaza och Rami som inte ens märker att ett barn slås ihjäl i lägenheten.
Citera
2014-11-01, 13:16
Medlem
macca8s avatar
Citat:
donerade 300 men har inte fått pm
Citera
2014-11-01, 13:17
Medlem
Angående vem som far eller mor till de inblandade barnen undrar jag om ni läst inlägg 7736. Personen som säger sig vara IF skriver att Rami berättat för henne att han flydde till Sverige med sin son som då var nio månader. Man kan förstås inte lita på att den som skrev inlägget är IF och ännu mindre kan man lita på Ramis uppgifter. Men vi vet ju inte hur det förhåller sig. Kan det vara så den äldsta pojken är bara Ramis. I övrigt är det så att man inte får komma till Sverige på anknytning om man inte visar att man är gift med den så kallande referenten, dvs den som har uppehållstillstånd i Sverige. Rami kunde mycket väl ha fått tillstånd på anknytning, med sin son, om han kunde visa att han var gift med Madi och att han hade ensam vårdnad om sin son. Om Rami och hans son kom hit som asylsökande så fick de säkert tillstånd på egna skäl- på grund av att barn inte utvisas till Gaza och helt oberoende om vilket förhållande de hade till Madi. I så fall hade man inte ens brytt sig om att förvissa sig om Rami var pappa till barnet.

När det gäller uppehållstillstånd på grund av anknytning till en i Sverige bosatt barn måste föräldrarna förstås visa att de- eller åtminstone någon av dem är biologisk föräldrar eller adoptivförälder till barnet som de vill återförenas med. Det här innebär antingen Muhammed eller Madleen, eller båda, måste ha varit biologisk förälder till Yara, om de inte kunde visa att de hade adopterat henne. Annars hade varit totalt meningslöst av dem att ens ansöka om återförening med henne. Vad gäller Yaras yngre syskon som också sökte tillstånd, så måste föräldrarna ha visat att barnen är deras gemensamma barn, antingen genom godkända handlingar eller genom DNA-test.

Kanske har jag inte förmått redogöra för dessa regler på ett begripligt sätt. Men den slutsats jag dragit är att Muhammed och Madleen var föräldrar till Yara. Däremot kan det vara det oklart vilka som är föräldrar till Madis och Ramis äldsta son. Den yngsta sonen är född i Sverige så Madi är väl hans mor. Om Rami är fadern är mer oklart.
Senast redigerad av nantale 2014-11-01 kl. 13:20.
Citera
2014-11-01, 13:22
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macca8
donerade 300 men har inte fått pm

Nu kan du kolla inkorgen!
Citera
2014-11-01, 13:22
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Har ni inte fått PM så säg till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in