2014-11-01, 12:31
Medlem
Novamis avatar
Någon som har inblick i hur det går med FUP? Är pengarna skickade till rätt person eller va händer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det visar på hur vana de är med att bli trodda och manipulera sin omgivning. Det skulle till ett dött barn innan det svenska samhället satte ner foten.

Ingen vågar kritisera och riskera att bli anklagad för rasism. Och i all ängslighet är det rasism om något, när man låter allvarliga brott passera som seder och bruk. Ordet tolerans har varit täckmantel för lättja när filurer som Madi och Rami ska integreras.

Väldigt bra skrivet! Precis så är det ju.
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Usch vilken ruskig verklighet du beskriver...får rysningar av obehag över många kvinnors situation runt om i världen...tack för all info du ger oss. Det är lätt att blunda men vi måste se verkligheten som den är för att förstå!

Tyvärr, fast många säkert kommer förneka detta så ser verkligheten ut så nere i mellanöstern. Hörde en massa som barn, tonåring och vuxen när man besökte såna länder. Fick även höra själv som svensk och arabisktalande, att jag inte skulle ifrågasätta en man, för då kunde jag hamna på hemmet för galna kvinnor precis som ***** gjorde..
De sket i vad man hade för medborgarskap, mannen styrde, tyckte han inte om det kvinnan sa eller att han kände sig förlägen inför andra så kunde man alltså skickas bort.

Såna lever fortfarande på medeltiden, visst kvinnor får studera,jobba, inte bära sjal, köra bil, rösta osv, men i slutändan är det bara en fin sida de visar utåt för västvärlden.
Citera
2014-11-01, 12:33
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Någon som har inblick i hur det går med FUP? Är pengarna skickade till rätt person eller va händer?

Kolla inkorgen
Citera
2014-11-01, 12:36
Medlem
Citat:
Finns inte på kartan att Rami inte insett att det pågått en brutal misshandel av Yara denna kväll. De har varit en utdragen och synnerligen grov misshandel denna kväll, som dessutom verkar ha pågått i samtliga utrymmen i lägenheten. OM nu Rami inte varit fysiskt delaktig i misshandeln denna kväll så måste han haft fullt upp med att flytta runt i lägenheten för att få lugn och ro att chatta. Misshandeln har inte bekommit Rami de minsta, YAra har han skitit i fullständigt, det ända viktigt för honom var att inte få skulden för detta. Han är precis lika ansvarig även om han inte deltagit aktivt denna kväll! Han har uppenbarligen inga problem att gå emot sin fru, eftersom han utan problem skyller över allt på henne utan att blinka. Varför stoppade han inte sin fru?!? (Kan de va så att han var beredd att offra Yara, för att bli av med frugan och fortsätta sitt liv i Sverige utan henne?)

Man kan ju bara föreställa hur Yara kände det...hon kanske tog sig in i rummet där Rami satt, för att få hjälp och skydd..stackars lilla krake när hon insåg att det inte fanns Någon som tänkte hjälpa henne trots att hon hostade och frustade blod. Fick hon för något ögonblick ögonkontakt med Rami och såg att han inte brydde sig... denna händelse är knappt fattbar
Citera
2014-11-01, 12:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det visar på hur vana de är med att bli trodda och manipulera sin omgivning. Det skulle till ett dött barn innan det svenska samhället satte ner foten.

Ingen vågar kritisera och riskera att bli anklagad för rasism. Och i all ängslighet är det rasism om något, när man låter allvarliga brott passera som seder och bruk. Ordet tolerans har varit täckmantel för lättja när filurer som Madi och Rami ska integreras.

Javisst! Och det fungerar ju! Jag har sett det så otaliga många gånger.
Citera
2014-11-01, 12:46
Medlem
LaScalas avatar
Usch, när jag tänker på den lilla flickan, att hon redan som barn vistades mycket hos sin morbror Rami för att sedan sändas iväg hit. Och här fick hon stryk, förmodligen hela tiden.
Det känns som om hon inte var önskad nånstans.
Att hon upplevdes som ett besvärligt barn?
Hon påstods lida av trauma i hemlandet, så kom hon hit. Ur askan i elden.
Hur kan det få vara så grymt? Det är svårt att ta in detaljer ur Yaras liv.
Citera
2014-11-01, 12:50
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Usch, när jag tänker på den lilla flickan, att hon redan som barn vistades mycket hos sin morbror Rami för att sedan sändas iväg hit. Och här fick hon stryk, förmodligen hela tiden.

Jag hoppas bägge idioterna hängs eller torteras så som de gjorde mot Yara, men det är Sverige och kommer aldrig hända. De kommer få lyxliv med kost o logi på vår bekostnad, de kommer få studera och annat trams..

Däremot gör det hemskt ont att veta hur mkt Yara led den kvällen, vilken smärta hon måste ha upplevt med alla dess skador, utan att någon hörde eller kom till undsättning. Hon föddes oönskad och dog oönskad. Hon skulle ha blivit en stark kvinna om hon fått leva vidare med tanke på vilket sken hon gav utåt fast hon hade helvetet på jorden hemma.
Citera
2014-11-01, 12:52
Medlem
Så här har jag uppfattat släktskap m.m. Har jag fel om någon uppgift, rätta mig gärna.

Vad det gäller Rami Adnan Ashour är jag övertygad om att han tillhör familjen Ashour i Gaza. Mamma, Pappa, två systrar varav den ena är Madleen. Deras respektive facebook har gått att följa. Sen har jag inte riktigt klart för mig om han har en eller flera? bröder. Finns ingenting som talar emot att Rami hör dit. Vad Rami sen har för utbildning finns bara hans ord på.

När det gäller Amani Abbas Mostafa Madi finns inget annat än hennes egen utsaga om varifrån hon kommer samt att hon har många syskon här i Sverige. Någon tog tidigare en skärmdump på hennes facebook men jag tror inte den länken fungerar nu. Något jag är nyfiken på är vem som stängde ner Amanis facebook och varför. Hoppas det kommer fram i FUP:en.

Jag för min del tvivlar inte ett ögonblick på att Yaras biologiska föräldrar är Mohammed och Madleen Alnajjar. Yara var äldst av fyra syskon. Systrar = 6 år, 4 år och bror 1½ år (detta i maj 2014).

Hittills har myndigheterna skrivit i alla dokument att båda pojkarna är Ramis och Amanis. Efter allt som hänt tror jag nog att detta stämmer. Pojken Adnans blod fanns på kaveln – alltså är han DNA-analyserad. Ramis andranamn är Adnan. Ramis mamma har/hade Adnan på sin facebook.

Varför fanns Adnans blod på kaveln? Hade han också blivit slagen? Det har framkommit att han hade blåmärken på sin kropp. Försökte Yara kanske gå emellan och då blev det hon som ta emot slagen?
Citera
2014-11-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79

Däremot gör det hemskt ont att veta hur mkt Yara led den kvällen, vilken smärta hon måste ha upplevt med alla dess skador, utan att någon hörde eller kom till undsättning. Hon föddes oönskad och dog oönskad. Hon skulle ha blivit en stark kvinna om hon fått leva vidare med tanke på vilket sken hon gav utåt fast hon hade helvetet på jorden hemma.
Verkligen. Det är outhärdligt att tänka sig in i. Hoppas hon förlorade medvetandet på ett tidigt stadium.
Citera
2014-11-01, 12:55
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:

Alla som var med och donerade till FUP bör kolla inkorgen!
Citera
2014-11-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Jag undrar jag hur mycket sanning det ligger i det...att Yara vistades så mycket hos Rami under sina första år i livet. Tror att det är något bio-pappan hittade på, för att försvara sitt val av den nye vårdnadshavaren. Nej jag tror att det ljugs friskt i hela denna familj/klan för att deras lögner ska passa in i deras sanningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in