Citat:
Ursprungligen postat av
Caracallas
Jag håller helt med om det du skriver. Är detta det nya Sverige? I mina ögon är det de tillförordnade föräldrarna som bär ansvaret för flickans död. De har misshandlat henne till döds. Därefter kommer de biologiska föräldrarnas ansvar. De har sänt flickan till sin släkting och gett honom ansvaret för flickan. Att myndigheterna inte förstod att mannen som kämpar för mänskliga rättigheter visade sig vara sadist kan man inte anklaga dem för. Det var ju de biologiska föräldrarna som skickade flickan till honom! Den biologiska pappan vill stämma Sverige för sin dotters död. Världen är uppochner och pinsamt många Svenskar jamsar med. Jävligt pinsamt!
Den 1/5 meddelade socialtjänsten att dom anmäler händelsen till Inspektionen för vård och
omsorg, IVO. Och på fredagen beslutade polisen i Blekinge att anmäla sin insats till Riksenheten
för polismål, mycket mer än såhär kan dom svenska myndigheterna inte göra. Dom försöker
iallafall ta sitt ansvar men det kan man väl inte direkt säga att dom misstänkta gör, uppenbarligen
nekar paret till att ha slagit ihjäl flickan. Yaras föräldrar försöker också smita ifrån sin ansvarsbit
precis som du säger, allt är enligt dom den svenska myndighetens fel. Denna tragedi handlar om ett ankarbarn som utnyttjats för en plats i det svenska samhället. Fastän hon nu är död kommer jakten på att ta sig till sverige tydligen att fortsätta eftersom media antyder att flickan helst skall begravas i Sverige.
Visst kan vissa på ett nedlåtande vis framhålla i sina inlägg att socialen och polisen endast
agerar syndabockar för syns skull och ingenting kommer ändå att hända, oberoende ifall man har denna dystra syn om svenska myndigheter skall man försöka påminna sig om att "överheten"
iallafall försöker, vilket absolut inte Yaras familj och hennes banemän gör.
Jag blir så ledsen att se att så många svenskar med medias hjälp förråder sina egna
och förövarna får möjligheten att gå obemärkt förbi. Precis som du säger, Jävligt pinsamt!