2014-05-04, 22:39
Medlem
Om fosterföräldrarna döms så lär de ju även utvisas efter avtjänat straff. Om det går. Kan man utvisa folk till palestina?
Citera
2014-05-04, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det var min teori men fick mothugg pga att det står att hon hittades i lägenheten. Vilket jag inte tror på, dels för att dom penslade balkongräcket och dels för polisen har inte gått ut med vem som ringde ambulans... Jag tror hon låg utanför porten och någon granne ringde. Två våningar är högt för en åttaåring. Om hon dessutom var misshandlad innan. Det är heller inte officiellt om hon var död på plats eller dog på sjukhuset av skadorna.
Åklagaren har ju gjort något uttalande som stödjer din teori genom att åklagaren sagt att hon inte tänker lämna ut uppgifter om vart flickan hittats trots att media påstår det va i lägenheten.
Någon postade en teori att barnet kan ha burits upp i lägenheten efter att ha åkt ut från balkongen
Får bara hoppas att båda åker i fängelse o får livstids utvisning o inte hinner ta livet av sig för o slippa straff
Citera
2014-05-04, 22:41
Medlem
Palestinska myndigheten var den biologiska pappans arbetgivare (mao regeringen som egentligen har väldigt liten egentlig makt utan styrs av Hamas). Nu balanserar jag på osäkra fötter.

Morbrodern som blev vårdnadshavare i Sverige var väl anhängare till Hamas. Som närmast är en terrororganisation.

Tycker det känns motsägelsefullt.
Citera
2014-05-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det var min teori men fick mothugg pga att det står att hon hittades i lägenheten. Vilket jag inte tror på, dels för att dom penslade balkongräcket och dels för polisen har inte gått ut med vem som ringde ambulans... Jag tror hon låg utanför porten och någon granne ringde. Två våningar är högt för en åttaåring. Om hon dessutom var misshandlad innan. Det är heller inte officiellt om hon var död på plats eller dog på sjukhuset av skadorna.

En annan möjlighet är att det misstänkta paret uppgivit att flickan klättrat upp till balkongen och trillat ned, för att ge en förklaring på skadorna till polisen.
Den här bilden skulle kunna stämma med teorin, man undersöker en pelare ca 1,5 meter från marken:
http://www.bltsydostran.se/multimedia/dynamic/02829/140501_BLT_Mord_OP_2829180v.jpg
Citera
2014-05-04, 22:44
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Om fosterföräldrarna döms så lär de ju även utvisas efter avtjänat straff. Om det går. Kan man utvisa folk till palestina?

Kvinnan är statslös och kan inte utvisas.
Citera
2014-05-04, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Och vad kommer att hända med deras barn? Ska de skickas iväg tillsammans med barnamördare?
Barnen är ju svenska medborgare så dem går inte att utvisa
Sedan så kommer de ändå bli tvångsomhändertagna pga det fruktansvärda brottet så sverige kommer säkerligen skydda dessa barn från mamma o pappa
Citera
2014-05-04, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag håller helt med om det du skriver. Är detta det nya Sverige? I mina ögon är det de tillförordnade föräldrarna som bär ansvaret för flickans död. De har misshandlat henne till döds. Därefter kommer de biologiska föräldrarnas ansvar. De har sänt flickan till sin släkting och gett honom ansvaret för flickan. Att myndigheterna inte förstod att mannen som kämpar för mänskliga rättigheter visade sig vara sadist kan man inte anklaga dem för. Det var ju de biologiska föräldrarna som skickade flickan till honom! Den biologiska pappan vill stämma Sverige för sin dotters död. Världen är uppochner och pinsamt många Svenskar jamsar med. Jävligt pinsamt!

Den 1/5 meddelade socialtjänsten att dom anmäler händelsen till Inspektionen för vård och
omsorg, IVO. Och på fredagen beslutade polisen i Blekinge att anmäla sin insats till Riksenheten
för polismål, mycket mer än såhär kan dom svenska myndigheterna inte göra. Dom försöker
iallafall ta sitt ansvar men det kan man väl inte direkt säga att dom misstänkta gör, uppenbarligen
nekar paret till att ha slagit ihjäl flickan. Yaras föräldrar försöker också smita ifrån sin ansvarsbit
precis som du säger, allt är enligt dom den svenska myndighetens fel. Denna tragedi handlar om ett ankarbarn som utnyttjats för en plats i det svenska samhället. Fastän hon nu är död kommer jakten på att ta sig till sverige tydligen att fortsätta eftersom media antyder att flickan helst skall begravas i Sverige.

Visst kan vissa på ett nedlåtande vis framhålla i sina inlägg att socialen och polisen endast
agerar syndabockar för syns skull och ingenting kommer ändå att hända, oberoende ifall man har denna dystra syn om svenska myndigheter skall man försöka påminna sig om att "överheten"
iallafall försöker, vilket absolut inte Yaras familj och hennes banemän gör.

Jag blir så ledsen att se att så många svenskar med medias hjälp förråder sina egna
och förövarna får möjligheten att gå obemärkt förbi. Precis som du säger, Jävligt pinsamt!
Citera
2014-05-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag kan bara hålla med dig jag, denna tråd borde möjligtvis ligga i korruption och
missförhållanden i offentlig verksamhet
, allt har eskalerat till en sjuklig mani om
socialens förordningar och paragrafer och flickan och hennes banemän
är helt åtsidosatta. Dom mordmisstänkta har åsamkat denna flicka så kraftigt med stryk
och eventuellt också använt sig av tillhyggen och trots detta är det svensk social och polis som
beskylls, detta märkliga beteende existerar självklart endast i Sverige.
Det enda jag kan konstatera är att den mediala makten fullständigt tagit över den svenska individens tänk, det är sorgesamt att se.

Till min glädje kan jag iallafall se att båda förövarna är häktade på sannorlika skäl,
precis som det skall vara.

Man kan tycka vad man vill om sociala myndigheter och i en perfekt värld hade vi inte behövt dom. Att de mordmisstänkta kunnat misshandla Yara under lång tid är ju resultatet av att myndigheterna totalt missbedömt och ignorerat signalerna de fått. Det är ju jävligt viktigt att veta bakgrunden till mordet som antagligen kunnat förhindrats.
Citera
2014-05-04, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Kvinnan är statslös och kan inte utvisas.
Det är väl vårt migrationsverk som godtagit en story som gör att hon klassas som statslös för att hon skall få asyl Hon har ju förbrukat sina möjligheter här ingen vill ha kvar henne självklart kan de skicka tebax henne där hon kom ifrån
Citera
2014-05-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
En annan möjlighet är att det misstänkta paret uppgivit att flickan klättrat upp till balkongen och trillat ned, för att ge en förklaring på skadorna till polisen.
Den här bilden skulle kunna stämma med teorin, man undersöker en pelare ca 1,5 meter från marken:
http://www.bltsydostran.se/multimedia/dynamic/02829/140501_BLT_Mord_OP_2829180v.jpg

Ja, hon kan ju blivit utelåst. Om porten låses kl 2100. Ambulans larmades väl ca 2130? Men balkongen på bilden är väl våning ett? Hon bodde på våning två. Nb, ett, två. Alternativt att hon hoppade/blev utkastad och sedan uppburen som någon tidigare skrev. Men någon i huset måste ha hört eller sett något och larmat 112.
Citera
2014-05-04, 22:56
Medlem
Thoralf har sammanfatta det hela väldigt bra.
http://www.thoralf.se/

I en TT-artikel på Barometerns webbsida kan följande läsas angående mordet på den 8-åriga flickan.

”En 31-årig man och en 30-årig kvinna greps. De har nu begärts häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.”

”Det är den åttaåriga flickans morbror och dennes hustru som misstänks”

”Morbrodern hade vårdnaden om flickan eftersom hennes föräldrar befinner sig i palestinska Gaza.”

”Tanken var att familjen skulle flytta efter dottern till Sverige. En ansökan om återförening har lämnats in.”

”Men myndigheternas beslut drog ut på tiden, berättar den sörjande pappan för Expressen.”

Sannolikt har flickan ingått i en kall beräkning från föräldrarna i deras planer på att få uppehållstillstånd i Sverige. Flickan har sannolikt skickats som ensamkommande barn till Sverige och fått uppehållstillstånd och sedan placerats hos släktingar av Migrationsverket.

Sedan har föräldrarna sökt uppehållstillstånd som anhöriga till flickan. Flickan har med andra ord fungerat som ”ankarbarn” åt familjen. Ännu ett exempel på hur vårt asylsystem utnyttjas av människor eller snarare missbrukas.

Nu väntar jag bara på att det politiskt korrekta etablissemanget skall börja anklaga inte bara polisen och de sociala myndigheterna för att flickan mördats utan även Migrationsverket som inte gett flickans föräldrar uppehållstillstånd i Sverige tillräckligt snabbt.

Det är ju så media brukar fungera i Sverige.
Citera
2014-05-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Palestinska myndigheten var den biologiska pappans arbetgivare (mao regeringen som egentligen har väldigt liten egentlig makt utan styrs av Hamas). Nu balanserar jag på osäkra fötter.

Morbrodern som blev vårdnadshavare i Sverige var väl anhängare till Hamas. Som närmast är en terrororganisation.

Tycker det känns motsägelsefullt.

Sverige ger 700 miljoner i bistånd till Palestina, varav 200 miljoner till den Palestinska myndigheten.

Pengarna till Palestinska myndigheten används till att betala löner. Den biologiska pappan får troligen därmed en del av sin lön betald via svenskt bistånd.
Citat:
- Det svenska direktstödet till den palestinska myndigheten går till löner och pensioner för palestinska tjänstemän via EU-kommissionens finansieringsmekanism PEGASE.
http://blogg.ud.se/blog/2011/09/01/ger-sverige-bistand-till-terrorister/

Att vara anhängare av Hamas är nog inget bekymmer om man söker PUT i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in