2014-10-31, 21:25
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Är det bara jag eller finns det knappt reaktionstid mellan vissa händelser här?
Typ Rami slutar chatten med IF och måste i stort sett dra fram telefonen direkt för att filma ett kolsvart sovrum...varpå Madi kastar sig och chattar med Y mamma direkt efter det, för att sen rusa på toa för att duscha Y. Hur tog sig Yara dit under tiden Madi chattade med hennes mamma?

för övrigt inte så förtroendeingivande att det tar ambulansen 34 minuter att ta sig dit. yehhh...host

Jag läste nånstans att Ramis chatt med IF startade 16.30 men att det blev lite avbrott mellan varven. Så den tidpunkten borde läggas till

Nä....tidsmässigt stämmer det inte Riktigt. Å andra sidan vet jag inte hur viktigt det är med exakta tider. Kanske man prioriterar den kronologiska ordningen?
Citera
2014-10-31, 21:29
Medlem
loverlians avatar
Kan ju vara så. Dock svårt att tro detta. Tror att Madi varit svartsjuk o urförbannad på Y då hon fått lite mer uppmärksamhet än hon själv fick.Kanske Y fick något uppmuntrande el positivt ord från maken som Madi aldrig fått el fick. Slagen började måttligt från Madi och blev gröve o grövre för Y då Madi fick mindre och mindre uppmärksamhet och kredit för det lilla hon gjorde. Frustrationen ökade från Madis sida och även maken. Tror dock att maken hjälpte Madi. För att "hjälpa" till med husfriden mellan han och Madi så slog även han Y och jag tror även det flickebarnet utsattes för mer än slag,misshandel och mord. Sexuellt utnyttjande kommer upp i mina tankar hela tiden, varför kan jag inte svara på själv.
Citera
2014-10-31, 21:31
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Är det bara jag eller finns det knappt reaktionstid mellan vissa händelser här?
Typ Rami slutar chatten med IF och måste i stort sett dra fram telefonen direkt för att filma ett kolsvart sovrum...varpå Madi kastar sig och chattar med Y mamma direkt efter det, för att sen rusa på toa för att duscha Y. Hur tog sig Yara dit under tiden Madi chattade med hennes mamma?

för övrigt inte så förtroendeingivande att det tar ambulansen 34 minuter att ta sig dit. yehhh...host

...och jag tror det fanns någon uppgift som sade att Yara kom hem från skolan kl 13. Hon har i så fall varit ensam med Amani o lillpojken mellan kl 13-14.30. Ungefär.
Citera
2014-10-31, 21:33
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Sa detta långt tidigare i tråden. Men är vi HELT säkra på att Yara inte var ngt utomäktenskapligt barn till Rami? Därför hon ofta var hemma hos sin "morbror" i hemlandet?

Kan vara så och därför denna ilska från Madi, att hon känner att flickan var ett hot mot henne, för tänk om Rami går och blir ihop med Yaras mamma.. Hemska tanke *ironi*

Sen att Mohammed och fru tog henne som sin dotter och allt tystades ner? När Rami och Madi kommer till Sverige så åker de ner sen och hämtar Yara som "systerdotter". För utomäktenskapliga barn är helt tabu där nere och i såna kulturer, kvinnan föder i all hemlighet och sen glöms det bort efter flera år.

Kanske det som Amani ska "avslöja" om han skiljer sig? Att hela hans och Mohammeds historia faller som ett korthus.. Tycker att de skulle ta DNA på alla inblandade, för att kunna faställa vem som egentligen är far till Yara.
Om Rami skulle vara pappa till Yara vem är då mamman? Sen tycker jag att Yara alldeles för lik sin pappa Mohammed för att det skulle kunna vara någon annan som var far till henne.
Citera
2014-10-31, 21:35
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Om Rami skulle vara pappa till Yara vem är då mamman? Sen tycker jag att Yara alldeles för lik sin pappa Mohammed för att det skulle kunna vara någon annan som var far till henne.

mamman isfåfall är ngn Rami hade ett löst förhållande med, men som aldrig nämns utan Yara hamnade hos Mohammed och fru som nyfödd. Att hon liknar Mohammed är inte konstigt då den familjen är inavel, Rami är bror till Madleen och kusin till mohammed.. Rena inaveln och inte konstigt då att alla liknar varandra..
Citera
2014-10-31, 21:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Sa detta långt tidigare i tråden. Men är vi HELT säkra på att Yara inte var ngt utomäktenskapligt barn till Rami? Därför hon ofta var hemma hos sin "morbror" i hemlandet?

Kan vara så och därför denna ilska från Madi, att hon känner att flickan var ett hot mot henne, för tänk om Rami går och blir ihop med Yaras mamma.. Hemska tanke *ironi*

Sen att Mohammed och fru tog henne som sin dotter och allt tystades ner? När Rami och Madi kommer till Sverige så åker de ner sen och hämtar Yara som "systerdotter". För utomäktenskapliga barn är helt tabu där nere och i såna kulturer, kvinnan föder i all hemlighet och sen glöms det bort efter flera år.

Kanske det som Amani ska "avslöja" om han skiljer sig? Att hela hans och Mohammeds historia faller som ett korthus.. Tycker att de skulle ta DNA på alla inblandade, för att kunna faställa vem som egentligen är far till Yara.

För säkerhets skull....det kan vi kosta på. Blir i vart fall inte lika dyrt som skadeståndet.
Citera
2014-10-31, 21:38
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
För säkerhets skull....det kan vi kosta på. Blir i vart fall inte lika dyrt som skadeståndet.

OM det skulle vara så, blir det inget skadestånd till någon?

Nä OT, återkommer senare när ungarna somnat
Citera
2014-10-31, 21:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag läste nånstans att Ramis chatt med IF startade 16.30 men att det blev lite avbrott mellan varven. Så den tidpunkten borde läggas till

Nä....tidsmässigt stämmer det inte Riktigt. Å andra sidan vet jag inte hur viktigt det är med exakta tider. Kanske man prioriterar den kronologiska ordningen?

Tidsangivelser är ju det närmaste riktigt bevisning som finns.....såvida de faller inom ramen för tiden för dödsögonblicket...
Citera
2014-10-31, 21:48
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann

Ja, de är väldigt lika. Tror vi har diskuterat det här förut utan att komma någonvart. En ide som mest fyller ut tråden.

Det skulle vä behövas DNA-testning för att konstatera det?

Undrar om de inte redan gjort det? Testat släktskap och begärt prover från Yaras pappa?

Förresten så borde väl Yaras mamma ha landat nu?
Citera
2014-10-31, 21:49
Medlem
Titianas avatar
Citat:
OM det skulle vara så, blir det inget skadestånd till någon?

Nä OT, återkommer senare när ungarna somnat

Skadeståndet borde ligga löst...och kanske ska vi lägga till lite bedrägerier
-från "bio"föräldrarna
-och från Rami
Citera
2014-10-31, 21:53
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Undrar om inte Yara dog eller var döende innan han började chatta. I så fall var parfymen till för att täcka över liklukten - ett försök att få till en senare tidpunkt för hennes död, så att han skulle ha alibi genom att hitta nån att chatta med. Så kan det vara.

Ja, så kan det givetvis vara. Det var ambulansmännen som reagerade över att hon var så kall och trodde att hon varit död ca 2 timmar när de kom.
Citera
2014-10-31, 21:54
Medlem
Mohammed och Yara är påfallande lika.
Jag kan inte tro annat än att än att Mohammed är far till Yara. På bilder är dem nästan löjligt lika varandra.
Biologisk mor till Yara?....??? Kan det vara så att det är Madi..eller Islam..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in