2014-10-25, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att det gick till så här. Spekulation förstås.

Madi gjorde allt för att Rami skulle älska henne och att de skulle bli den lyckliga familjen. Därför hämtade hon Ramis älskade systerdotter Yara hit. Kanske trodde hon att Yara skulle föra dem närmare varandra och att Rami skulle stanna hemma och ägna familjen lite uppmärksamhet i stället för flänga runt och chatta med andra kvinnor. Men Rami är narcissist och Madis ansträngningar var givetvis förgäves. Yara infriade inte de förväntningar som Madi hade haft på henne, Rami älskade inte Madi mer trots att hon tog hand om hans systerdotter och han stannade inte mer hemma för Yaras skull. När Rami väl var hemma upplevde Madi att Yara fick mer uppmärksamhet från honom än vad hon själv fick. Hon började känna att Yara blivit en rival och en börda, att Yara hade kommit emellan henne och Rami. Hon började misshandla Yara i sin frustration. Till slut slog hon ihjäl henne. Rami kände till att Madi misshandlade Yara men han brydde sig inte. Eventuellt slog han själv sin familj då och då när han kände sig missnöjd med tillvaron. Även kvällen Yara dog var Rami medveten om att Madi misshandlade henne, men han brydde sig inte. Han var upptagen med att chatta med sina väninnor. Han förstod nog inte till en början att Madi denna gång gått för långt och slagit ihjäl Yara. När han förstod detta så hittade han på en plan A som gick ut att Madi skulle ringa 112 och berätta om att Yara dött i sömnen - det var faktiskt vad hon sagt i förhören - och att Rami inte var hemma när hon upptäckte detta. Innan Madi ringde 112 måste det se ut som om Yara faktiskt hade dött i sömnen, därför måste hennes kropp tvättas, kläder bytas med mera. Madi gick med på denna plan efter att Rami bedyrat sin eviga kärlek till henne. Rami var dock inte dum, han förstod att planen inte skulle hålla. Därför skapade han en plan B för att rentvå sig själv, i den ingick filmandet med mobilkameran. Nu är Madi förstås besviken. Hon har hållit sig till plan A och hon kan inte förstå varför Rami inte gjort detsamma utan sålt ut henne. Hon vill ändå inte berätta hur det egentligen gick till eftersom hon älskar Rami.

Ja, så tror jag med ungefär att det gått till. Förutom biten med att hon hämtade yara för ramis skull. Tror att hon från början inte ville. Men blev tvingad.
Citera
2014-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Ja, så tror jag med ungefär att det gått till. Förutom biten med att hon hämtade yara för ramis skull. Tror att hon från början inte ville. Men blev tvingad.

Vem skall ha tvingat henne? Rami hade ju redan nekat att ta emot Yara.
Citera
2014-10-25, 20:26
Medlem
Alla som skickat pengar pma mig hur mycket så jag kan uppdatera tråden med vilka som skickat o hur mycket så inte folk sätter in i oändlighet o det blir en massa överskott.

Sen efterlyses någon som kan åta sig att gå o köpa FUP och scanna och om så behövs köpa en scanner o scanna då alla är intresserade av att detta blir gjort.
Jag postar gärna betalkortet till den som vill åta sig detta så personen får tillgång till pengarna posta gärna i tråden eller pma mig
Citera
2014-10-25, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag ä inte cynisk det finns trots allt hopp

Men fakta är att 17 kvinnor mördas i Sverige per år av sina män el närstående.
Det är klokt att ta till sig vad kvinnor vågar berätta om psykisk och/eller fysisk misshandel
Där familjens fasad ska uppehållas till varje pris. Att mannen uppför sig trevligt socialt men kanske lite auktoritärt i korta möten? Att fru och barn ser väldigt trötta och hängiga ut? Han som verkar så trevlig och engagerad? Det blir ju nästan synd om honom som ska behöva dras med den där tråkiga familjen? Man förstår ju att han behöver komma ut och träffa
trevliga människor och roa sig?

Vet du hur många män som dödas av kvinnor i Sverige per år? Glöm inte att en män också mördas av kvinnor. Kvinnor är precis lika våldsamma. http://genusdebatten.se/den-valdsamma-kvinnan/

Med detta sagt verkar både Rami och Madi (eller vad de heter) båda vara skyldiga.

Vet någon om Yaras mamma kommer att höras av rätten?

Edit: Ca 10% av mördarna är kvinnor http://www.dn.se/nyheter/sverige/sallsynt-med-kvinnor-som-dodar/
Senast redigerad av Passepartout 2014-10-25 kl. 20:47.
Citera
2014-10-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Alla som skickat pengar pma mig hur mycket så jag kan uppdatera tråden med vilka som skickat o hur mycket så inte folk sätter in i oändlighet o det blir en massa överskott.

Sen efterlyses någon som kan åta sig att gå o köpa FUP och scanna och om så behövs köpa en scanner o scanna då alla är intresserade av att detta blir gjort.
Jag postar gärna betalkortet till den som vill åta sig detta så personen får tillgång till pengarna posta gärna i tråden eller pma mig

Jag kan ordna det, kan kanske scanna på biblioteket men vet inte om maskinen där är otymplig för detta ändamål. Kan eventuellt låna en om det är för bökigt.
Citera
2014-10-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem skall ha tvingat henne? Rami hade ju redan nekat att ta emot Yara.

Det är iofs vad Yaras far påstår. Jag vet inte hur mycket man kan lita honom. Samtidigt tror jag inte att Rami var intresserad av att utöka familjen med ett ensamkommande barn.
Citera
2014-10-25, 20:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Det är iofs vad Yaras far påstår. Jag vet inte hur mycket man kan lita honom. Samtidigt tror jag inte att Rami var intresserad av att utöka familjen med ett ensamkommande barn.

Pengar, efter löfte om pengar, brukar kunna vara bra för att övertyga folk med.
Citera
2014-10-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Pengar, efter löfte om pengar, brukar kunna vara bra för att övertyga folk med.

Så kan det förstås vara.
Citera
2014-10-25, 21:02
Medlem
Citat:

Nej, det verkade Rami inte intresserad av. Menar du att bio-pappan påstår att Madi blev tvingad?

Skulle i så fall vara av bio-pappan tänker jag. Dom tillät ju Madi att ta med sig Yara. Dom skickade ju iväg Yara ensam till ett främmande land och ett osäkert öde.
Citera
2014-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huberts
Jag kan ordna det, kan kanske scanna på biblioteket men vet inte om maskinen där är otymplig för detta ändamål. Kan eventuellt låna en om det är för bökigt.
Bra! Då litar vi på dej!
Citera
2014-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det verkade Rami inte intresserad av. Menar du att bio-pappan påstår att Madi blev tvingad?

Skulle i så fall vara av bio-pappan tänker jag. Dom tillät ju Madi att ta med sig Yara. Dom skickade ju iväg Yara ensam till ett främmande land och ett osäkert öde.

Jag tror inte alls på den historien, att hon skulle ha rest till Gaza "med sin familj" som han sa. Vadå för familj? En 2-åring och en i magen och med hennes förstånd och humör! Det går bara inte ihop!
Citera
2014-10-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Vad som rör sig i deras hjärnor är omöjligt att lista ut, såvitt jag förstod så var den där meningen nerskriven av Amani i ett försök att smuggla ett meddelande till Rami. Hur hon kunde tro att det skulle lyckas efter så lång erfarenhet av häktet är svårt att förstå.

Tillsammans och i samförstånd (om nu ordet förstånd är relevant i samband med dessa två) lutar jag åt efter att ha tagit del av de senaste dagarnas rapportering. Tidigare trodde jag på Madi som GM, jag trodde att hon slog flickan så att hon olyckligtvis dog, men med de skador vi nu vet om, finns inget olyckligtvis kvar, det var avsiktligt och bestialiskt. Vad som kan bevisas är en annan sak.
Ditt andra stycke beskriver väl vilka svårigheter det finns i målet. Vi vet inte om det är Rami eller Madi misshandlat flickan till döds och vi vet inte heller att båda har gjort det tillsammans och i samförstånd. Vi kan bara gissa och anta, precis som åklagaren gör. Inga tekniska bevis finns och inga direkta vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in