2014-10-31, 21:05
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Lite tider från olika källor;

12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Y är i skolan M är hemma med de andra barnet.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

15.18 Kvitto på betalning på Willys

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

19.52 R börjar chatta med IF

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 Rami chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum.

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22.32 Ambulans på plats

Är det bara jag eller finns det knappt reaktionstid mellan vissa händelser här?
Typ Rami slutar chatten med IF och måste i stort sett dra fram telefonen direkt för att filma ett kolsvart sovrum...varpå Madi kastar sig och chattar med Y mamma direkt efter det, för att sen rusa på toa för att duscha Y. Hur tog sig Yara dit under tiden Madi chattade med hennes mamma?

för övrigt inte så förtroendeingivande att det tar ambulansen 34 minuter att ta sig dit. yehhh...host
Senast redigerad av Titiana 2014-10-31 kl. 21:16.
Citera
2014-10-31, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Inte följt detta så noga men enligt grannen har hörts gräl av och till under en längre tid. Om nu hustrun varit kuvad skulle hon ej käftat emot och varit högljudd mot sin make. Kuvade kvinnor brukar "tacka o ta emot" om man säger så. Ej protestera högljutt. Så vilka av dom är det som grälat och varit högljudda?

Kan vara katten på råttan och råttan på repet. Dvs Rami grälar på Madi som grälar på Yara.
Citera
2014-10-31, 21:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det kan vara så att Rami beordrade Madi att misshandla Yara. I rätten sökte Madi oavlåtligt Ramis blick; Rami i sin tur bevärdigade henne inte ett ögonkast. Han kanske är den som har högstatus och Madi lågstatus. Det är han som bestämmer och Madi är utföraren av hans vilja.

Det är något mycket obehagligt med denne Rami, helt klart psykopatdrag om han lugnt kan sitta och chatta medan misshandel pågår.

Ingenting är omöjligt när det gäller dessa individer. Ingenting.
Delar din uppfattning om mannen.
Citera
2014-10-31, 21:12
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag tror parfymen inträffade när de försökte få henne att piggna till( ung. som med luktsalt) Vet inte om det var samtidigt med duschen eller efter duschen. Men då var det ju redan för sent för Yara att vakna.

Sedan hittade jag någon sida som berättade om muslimska traditioner när man hanterar en död kropp. Då parfymerar man kroppen med rökelse. En vanlig parfym kan väl ersätta rökelse om man inte har det hemma.(långsökt spekulation, jag vet)

det kanske inte är så långsökt...vi gör lite som vi är vana/uppfostrade tom i vissa krissituationer och att tvätta och klä om och parfymera Yara var helt rätt...sen var man nog tvungen att hitta på en historia för att förklara detta.."konstiga" beteende...så då skulle detta va en cover-up. Var det första gången som pappan tog sonen och fiskade...just denna dag? Och fotade så det ska finnas bevis eller slumpen?
Citera
Medlem
Citat:
Det finns inga tveksamheter om var han befann sig. I lägenheten större delen av dagen efter kl 14.
Undrar vad han själv har för förklaring till att han inte ingrep.
Inhoppet IF kan vara vem som helst. Någon som har läst FUP, men det kan även vara "orginalet".

Jag ser det nu i en post med lite tidsangivelser, lite jobbigt att hålla sig ajour när man inte har FUP att förlita sig till.

Det som kan vara intressant är elektroniska indikationer som härrör till mannen och kvinnan under em och kväll. Framförallt mannens förehavanden om han hävdar att han verken sett eller hört något vilket ter sig fullständigt osannolikt. Sen hans filmande ger jävligt dåliga vibbar om vad avsikten var med detta när flickan sannolikt var död, det ger rysningar.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tidsaxeln på Rami's förehavanden denna dag blir viktig, fisket med sonen och besöket i affären.
Detta med tanke på att han vad jag förstår inte märkt av denna dödliga misshandel, är han döv och blind ? Chattar, mobilspårning mm ger goda möjligheter att påvisa att han befann sig i lägenheten vid det utdragna mordet men ingrep inte utan sannolikt deltog i städningen av efterbörden.

Hoppas leendet på denna "charmör" stelnar när rättvisan hinner ikapp honom.

Sen blir jag aningen tveksam till inhoppet av ett nick som säger sig vara IF som finns i dokumenten.
Vad avsikten är kan man undra men mest troligt en "batikhäxa" som stoppat ner foten i en ishink.

Han kanske bara kan fokusera på en sak i taget...
IF kan ju vara den äkta som vill tona ner sitt "intresse" för slirven.
Det kanske inte är så mycket shejkromantik i Nättraby?
Chattens längd gör att jag låter elak här.
Citera
2014-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Lite tider från olika källor;

12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Y är i skolan M är hemma med de andra barnet.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

15.18 Kvitto på betalning på Willys

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

19.52 R börjar chatta med IF

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 Rami chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum.

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22.32 Ambulans på plats
Undrar om inte Yara dog eller var döende innan han började chatta. I så fall var parfymen till för att täcka över liklukten - ett försök att få till en senare tidpunkt för hennes död, så att han skulle ha alibi genom att hitta nån att chatta med. Så kan det vara.
Citera
2014-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Aha, jag har uppfattat flickans sittningar i trappan som någon slags utestängning/straff.

Hade hon inte ens nycklar till sitt eget hem.

Jag vet inte säkert om hon hade nycklar eller inte men mot bakgrund av vad vi nu vet om hur hon straffades så skulle jag inte tro att hon fick sitta i trappan som straff. Det hade varit alltför lindrigt straff, egentligen inget straff alls eftersom hon säkert hade det bättre i trappan än hemma. Dessutom behövdes hon ju hemma, hon måste diska, tvätta, handla, ta hand om barnen osv. Nej, jag tror att hon satt i trappan för att ingen var hemma och hon för att hon saknade nycklar.
Citera
2014-10-31, 21:19
Medlem
Psykopater beter sig bedrägligt och hänsynslöst. De skapar sig utförare och redskap, ljuger/ lurar till sig det de vill ha helt utan skamkänslor.
Däremot kan de bli avundsjuka. De har omättligt stort behov av att bli beundrade.

Jag tror att Rami är en psykopat.
Citera
2014-10-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Undrar om inte Yara dog eller var döende innan han började chatta. I så fall var parfymen till för att täcka över liklukten - ett försök att få till en senare tidpunkt för hennes död, så att han skulle ha alibi genom att hitta nån att chatta med. Så kan det vara.

Jag tror som du. Enligt tidslinjen förflöt det tre timmar som är oredovisade - 16.30 till ca 20.00.

Grannarna uppger att bråket skedde på redan på eftermiddagen.

Jag tror att Rami därefter försökt skaffa sig alibi. Med Skype, med chatt, med mobilfilmningen ...

You name it.

Det är vad jag tror.
Citera
2014-10-31, 21:24
Medlem
Klarabella79s avatar
Sa detta långt tidigare i tråden. Men är vi HELT säkra på att Yara inte var ngt utomäktenskapligt barn till Rami? Därför hon ofta var hemma hos sin "morbror" i hemlandet?

Kan vara så och därför denna ilska från Madi, att hon känner att flickan var ett hot mot henne, för tänk om Rami går och blir ihop med Yaras mamma.. Hemska tanke *ironi*

Sen att Mohammed och fru tog henne som sin dotter och allt tystades ner? När Rami och Madi kommer till Sverige så åker de ner sen och hämtar Yara som "systerdotter". För utomäktenskapliga barn är helt tabu där nere och i såna kulturer, kvinnan föder i all hemlighet och sen glöms det bort efter flera år.

Kanske det som Amani ska "avslöja" om han skiljer sig? Att hela hans och Mohammeds historia faller som ett korthus.. Tycker att de skulle ta DNA på alla inblandade, för att kunna faställa vem som egentligen är far till Yara.
Citera
2014-10-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Psykopater beter sig bedrägligt och hänsynslöst. De skapar sig utförare och redskap, ljuger/ lurar till sig det de vill ha helt utan skamkänslor.
Däremot kan de bli avundsjuka. De har omättligt stort behov av att bli beundrade.

Jag tror att Rami är en psykopat.

Benägen att hålla med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in