Citat:
Ursprungligen postat av
hendurik
Det är väl 9 uppgifter på envarretentan? Måste ha varit lite fler än två problem som du inte klarade.
Nej det är enbart 4 för E.
Klarar du inte dom så tittar dom inte ens på resterande för högre betyg.
Klarade 2, failade 2. Varje tal är 3p vid korrekt lösning, svar och motivering. Men en 'otroligt bra' lösning kan ge 4p.
Det krävs 10 för E, dvs 3 rätt och lite rätt på 4de dessutom. Kan allt som förekommit dem senaste 6 tentora:
Integral beräkning med u-sub, integration by parts, absolutbelopp, gränsvärden
Differential ekvationer, i princip en ekvation med dy = dx, integral beräkning, sätta in randvilkor
Gränsvärden, l'hopital, definitionsmängd & värdemängd, horizontella och vertikala asymptoter
Derivering rent generellt med kedje/kvot/produkt osv
Förenklingar med ln x, e^x osv
Försöker bara kasta ut skit som jag pluggat på.
Tyvärr kom någon Maclaurin utveckling och generell lösning på differential på 2 frågor så det var kört.
Nu lär jag självfallet räkna dagligen till omtentan i januari samt ta till mig dessa två men jag försökte verkligen och det suger hårt. Föräldrarna och min egen besvikelse känns tung

Jag kan inte påstå att jag älskar envarren men fan det är kul när det sitter. Pluggar hellre det och får en utmaning än att nöta något fakta orienterat. Problemet är den otydliga "vad bör man kunna egentligen". Hade jag skrivit någon av dem 6 tidigare tentorna fast varierande hade jag fan klarat tentan. Gjorde t.om. Dom 3 senaste för första gången efter att ha övat och klarade dom. Känns nästan som otur