2014-10-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om nu psykfallet till mamma gjort detta helt utan vetskap för R och han bara råkat ramla in och filma detta...varför är det städat och torkad i lägenheten?
Om hon i sin kärlek till honom tänker ta på sig alla skuld....varför städa? Och om hon gjort det och han ändå kastar henne till gamarna och tom filmar detta...varför städa??????
Vi gör trots allt saker i någon mån efter vissa invanda vanor även då folk är i psykos...
Ett tips:har vi inte funderat lite över att de tänkt/försökt rigga en annan scen? Var kommer balkongen in i bilden, t.ex.? Det fanns bilder i tidningarna där man såg krimtekniker pensla på stolpen under balkongen och krypa på gräset därunder. Hade de tänkt städa undan det värsta och hoppas på en historia om att Yara ramlat ut? Sedan gick det inte som de trodde när ambulansen kom.
Det här minns jag bara från de allra första dagarna, så det är kanske helt överspelat och ointressant, dock?
Att hon faktiskt dog kom nog lite som en överraskning för dem båda, så man kan inte vänta sig så mycket rationalitet och klart tänkande under den tid som gick mellan konstaterandet (deras) och SOS-samtalet. De improviserade helt hysteriskt.
Citera
2014-10-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Samma fågel som flugit tidigare släppte ner detta:

Någonstans i mitt bakhuvud får jag för mig att Rami uttalat att han var rädd för Amani.
Citera
2014-10-31, 19:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ett tips:har vi inte funderat lite över att de tänkt/försökt rigga en annan scen? Var kommer balkongen in i bilden, t.ex.? Det fanns bilder i tidningarna där man såg krimtekniker pensla på stolpen under balkongen och krypa på gräset därunder. Hade de tänkt städa undan det värsta och hoppas på en historia om att Yara ramlat ut? Sedan gick det inte som de trodde när ambulansen kom.
Det här minns jag bara från de allra första dagarna, så det är kanske helt överspelat och ointressant, dock?
Att hon faktiskt dog kom nog lite som en överraskning för dem båda, så man kan inte vänta sig så mycket rationalitet och klart tänkande under den tid som gick mellan konstaterandet (deras) och SOS-samtalet. De improviserade helt hysteriskt.

vad? jag har missat en hel del från början men bara för att teknikerna krupit runt betyder ingenting. det är trots allt tydligen presenterat vilka fynd de hittat och jag har inte hört ett ljud om någon balkong

Jag resonerar än så länge bara utifrån de åklagaren presenterar utan att blanda in så mycket känslor i det ( ja, det är för jävigt att någon/några dödat Yara...men att ta fram högafflarna hjälper föga)

däremot skulle det vara för åklagarens fördel om inte hon fick hjälp av Ramis försvarsadvokat varje gång hon " njaa..jag vet inte"....men det är bara hans advokat som hörs...har den andre gett upp eller är det inkompetens?

Edit: stavfel
Citera
2014-10-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Någonstans i mitt bakhuvud får jag för mig att Rami uttalat att han var rädd för Amani.

EDIT. Det ingår säkert i hans spel att lägga all skuld på Madi. Men likväl kan han säkert fått en släng av brödkaveln.
Citera
2014-10-31, 19:15
Medlem
Citat:

Jag tror att det var en granne som var rädd för henne.
Citera
2014-10-31, 19:16
Medlem
Citat:
Det har jag också sett någonstans. Vilket påminner mig om följande passus i senaste duvposten till Hamilkar, att lägga till det jag just sagt:
"blodet från Rami på flera ställen i trapphuset. Hans blod återfinns på utsidan av hissdörren och i hissen vid spegeln. Där hittas inget blod från flickan eller någon annan, och blod kan inte tidsbestämmas."
Vad göra med en sådan uppgift?
Citera
2014-10-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att det var en granne som var rädd för henne.

Jo, det kommer jag ihåg. Men någonstans har jag hört Rami säga det ... Vilket inte ursäktar hans icke-agerande.
Citera
2014-10-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
vad? jag har missat en hel del från början men bara för att teknikerna krupit runt betyder ingenting. det är trots allt tydligen presenterat vilka fynd de hittat och jag har inte hört ett ljud om någon balkong

Jag resonerar än så länge bara utifrån de åklagaren presenterar utan att blanda in så mycket känslor i det ( ja, det är för jävigt att någon/några dödat Yara...men att ta fram högafflarna hjälper föga)

däremot skulle det vara för åklagarens fördel om inte hon fick hjälp av Ramis försvarsadvokat varje gång hon " njaa..jag vet inte"....men det är bara hans advokat som hörs...har den andre gett upp eller är det inkompetens?

Edit: stavfel

Nej, men det faktum att de kröp runt där fick mig undra vad som fört dem dit?
Detta då, när händelsen var helt ny och tidningarna hängde utanför hust med kameror och allt. Om någon (R ellerM eller båda) försökt dra en historia så kunde de också avfärda den om inga spår fanns?
Det här är ju så gammalt spekulerande, så det är kanske alldeles kolossalt ointressant i dag.
Citera
2014-10-31, 19:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nej, men det faktum att de kröp runt där fick mig undra vad som fört dem dit?
Detta då, när händelsen var helt ny och tidningarna hängde utanför hust med kameror och allt. Om någon (R ellerM eller båda) försökt dra en historia så kunde de också avfärda den om inga spår fanns?
Det här är ju så gammalt spekulerande, så det är kanske alldeles kolossalt ointressant i dag.

Det är fruktansvärt ointressant och väldigt onödigt att ens ta upp. Om balkongen eller omgivningen utanför huset hade varit aktuell för brottet hade detta troligtvis tagits upp under sakframställan.
Citera
2014-10-31, 19:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Så någon benpipa stack ej ut under knät?

Det gjorde det säkert. Hon hade ett öppet sår vid knät. Tittar man på bilderna från städdagen var hon mycket smal, benen var som tunna pinnar.

Det är verkligen tungt att läsa om hur denna lilla tjej haft det. FUPn hade svarat på lite frågor.
Citera
2014-10-31, 19:35
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Jag har också hört det någonstans.

Det här läckte den lilla fågeln:
"Det är mycket i FUP som åklagaren inte har tagit med i åtalet. Hon måste kunna leda uppgifter i bevis och visa på att de har ett värde för mordåtalet. Ett exempel är blodet från Rami på flera ställen i trapphuset. Hans blod återfinns på utsidan av hissdörren och i hissen vid spegeln. Där hittas inget blod från flickan eller någon annan, och blod kan inte tidsbestämmas."

...och det vore intressant att veta varför hans blod fanns i trapphuset. Det borde han kunna svara på själv. Ingen liten fågel som sitter med FUP?

Eller någon som kan minnas var vi läst/hört om hans rädsla för Amani?
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-31 kl. 19:42.
Citera
2014-10-31, 19:38
Medlem
Titianas avatar
Vi får hoppas att kärringen tar bladet från munnen...med tanke på det hon skrivit i böckerna....hon verkar verkligen lojal....mer än vad man säga om honom....låter dom hon tänker ta skulden så länge han inte försöker skilja sig...men annars. Dock kanske den svenska lagen inte bryr sig så hårt då hon sitter i finkan...och vill "bikta" sig om han vill skilja sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in