2014-10-24, 23:50
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
1. Remark
2. Silverte
3. Vresrosen
4. Nantale
5. Zurfarn08
6. Webcomic
7. LaScala
8. Eireann
9. hatarer
10. Titiana
11. Guardian Angel
12. Kulturellatantella
13. Gosimoj
14. cheringen
15. Loyola
16. Hulda På Höjda
Citera
2014-10-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Bästa är väl om någon bosatt i närheten av tingsrätten/polisstationen som har en scanner eller orkar handla en vi är ju många som vill lägga till en 500 hundring för en scanner är ju inget o prata om kostnaden att någon åtar sig o hämta hela förundersökningen o sen sitta o scanna skiten
Ganska ointressant om vi behöver få ihop 2600 eller 3600 vi är ju många som vill läsa
Så nu är det jakt på någon som kan åta sig att ta emot pengar och lägga tid på o scanna allt

Bor i närheten och skanna tror jag man kan göra gratis på biblioteket här http://bibliotek.karlskrona.se/web/arena/kopiera

Kan tänka mig att ta mig an projektet att hämta ut och scanna men ser då helst att nån annan sköter insamlingen då min paypal-adress innehåller hela mitt namn
Citera
2014-10-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huberts
Bor i närheten och skanna tror jag man kan göra gratis på biblioteket här http://bibliotek.karlskrona.se/web/arena/kopiera

Kan tänka mig att ta mig an projektet att hämta ut och scanna men ser då helst att nån annan sköter insamlingen då min paypal-adress innehåller hela mitt namn

Stort TACK!för att du tar dig an projektet! Själv är jag inte den som vet hur en insamling kan gå till rent praktiskt.

Nu hänger allt på att Någon vet?
Citera
2014-10-24, 23:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huberts

Borde man inte kunna få ut detta digitalt med tanke på den praxis som tillämpas mellan polis/åklagare och domstolar i dag? Finns den digitalt så har man även bör man även ha rätt att få ut i "originalformat" dvs digitalt.

EDIT: jag tänker att jag nöjer mig med kontouppgifter via PM. I vart fall är det svårt att få veta ägare till konton hur som helst om man är vanlig dödlig, så att säga.
Edit 2: saknade bokstäver pga drickyoghurt i tangentbordet
Senast redigerad av Titiana 2014-10-25 kl. 00:12.
Citera
2014-10-25, 00:01
Medlem
macca8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulda på Höjda
1. Remark
2. Silverte
3. Vresrosen
4. Nantale
5. Zurfarn08
6. Webcomic
7. LaScala
8. Eireann
9. hatarer
10. Titiana
11. Guardian Angel
12. Kulturellatantella
13. Gosimoj
14. cheringen
15. Loyola
16. Hulda På Höjda
17.macca8
Citera
2014-10-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Både man inte kunna få ut detta digitalt med tanke på den praxis som tillämpas mellan plis/åklagare och domstolar i dag? Finns den digitalt så har man även bör man även ha rätt att få ut i "originalformat" dvs digitalt.

Denna långa utredning finns - så vitt jag förstår - endast i pappersform, vilket är anledningen till "insamlingen".
Citera
2014-10-25, 00:07
Medlem
Citat:
Både man inte kunna få ut detta digitalt med tanke på den praxis som tillämpas mellan polis/åklagare och domstolar i dag? Finns den digitalt så har man även bör man även ha rätt att få ut i "originalformat" dvs digitalt.

EDIT: jag tänker att jag nöjer mig med kontouppgifter via PM. I vart fall är det svårt att få veta ägare till konton hur som helst om man är vanlig dödlig, så att säga.
Edit 2: saknade bokstäver pga drickyoghurt i tangentbordet

Jag nöjer mig också med ett konto.
Citera
2014-10-25, 00:11
Medlem
Någon som vet när Yaras städning på skolgården avslutades den dagen?
Citera
2014-10-25, 00:11
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Denna långa utredning finns - så vitt jag förstår - endast i pappersform, vilket är anledningen till "insamlingen".

Låter väldigt konstigt med tanke på den praxis som används mellan myndigheterna. Att sen lagstiftningen från sekelskiftet ( eller före ) ställer till det för myndigheterna, då vi särdeles besvärliga individer vill ha ut detta, väljer att tillämpa den enda regleringen som finns. "rätten till att se original eller en kopia mot avgift"
MEN om myndigheterna tillämpar en digital kedja så ÄR och bör kopian vara digital...för en papperskopia är raderad på en hel del information eller hur?
Citera
2014-10-25, 00:15
Medlem
Citat:
Låter väldigt konstigt med tanke på den praxis som används mellan myndigheterna. Att sen lagstiftningen från sekelskiftet ( eller före ) ställer till det för myndigheterna, då vi särdeles besvärliga individer vill ha ut detta, väljer att tillämpa den enda regleringen som finns. "rätten till att se original eller en kopia mot avgift"
MEN om myndigheterna tillämpar en digital kedja så ÄR och bör kopian vara digital...för en papperskopia är raderad på en hel del information eller hur?

Tror inte att det existerar en digital kedja i detta fall. OM det hade gjort det, varför anmälde du intresse av att bidra till en inscanning av papperskopian?
Citera
2014-10-25, 00:19
Medlem
Som jag har förstått det bodde Yara i en lägenhet med vårdnadshavaren + fru.

Höghus? Vanlig trevånings-limpa?
Hur mycket har grannarna hört? Hur många grannar finns det? Är grannarna också från mellanöstern?

Ber om ursäkt om informationen redan finns, men orkar inte läsa igenom hela tråden, igen.

Har missat de senaste veckorna, men annars har jag försökt följa fallet.
Senast redigerad av nantes 2014-10-25 kl. 00:42. Anledning: Tillägg
Citera
2014-10-25, 00:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror inte att det existerar en digital kedja i detta fall. OM det hade gjort det, varför anmälde du intresse av att bidra till en inscanning av papperskopian?

Har varit upptagen med annat men vill bidra solidarisk med att få informationen om myndigheterna trilskas
Jag är osäker men tror inte någon åklagare längre skickar saker i pappersform till domstolarna....då både den finnas att begära ut endera hos tingsrätten eller de facto åklagarmyndigheten för den delen. Ber om ursäkt för mitt sena "monetära" inhopp i denna tråd.
Senast redigerad av Titiana 2014-10-25 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in