2014-10-31, 17:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man ska också förhålla sig lite avvaktande när man får kontakt med människor inblandande i utredningar. Inte köpa allt till 100%.

Alldeles riktigt.
Citera
2014-10-31, 18:01
Medlem
Razzles avatar
Detta är det mest avskyvärda på länge. Måtte medfångarna stena dem med biljardbollar etc... Danskt morgonkaffe var dag!
Fy fan vilka kräk
Citera
2014-10-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rättsmedicinska protokollet. Utlåtandet.
Går inte närmare in på punkterna eftersom rättsläkaren ska beskriva det senare.

Rättsmedicin i Lund. Rapport om utvidgad obduktion 2 maj och 6 maj,.
Skador på huvudet i form av blåmärken samt blödn i huvudsvålen och kring tinningmuskelaturen,
Många skador på huvudet. Hud avskrapningar. Skador på halsen underhudsblödn och avskrapningar blåmärken.
Skador på armarna blåmärken omfattande på båda armarna och händerna svullnader utbredd söndertrasning av underhudsvävnaden med blödning och svullnad.
Hudavskrapningar på höger arm. Även på vänster arm.
Hud och nagelskada på höger ringfinger. Hudblödningar på höger hand. Blödning under höger tumnagel.

Skador på bålen i form av formade hudblödningar och blåmärken. Stor mängd. Hudavskrapningar skador på benen i form av blåmärke på höger lår och säteshalva. Omfattande blåmärke på höger lår knä och underben, samt fot. Med svullnad av höger knä och utbredd söndertrasning av underhudsvävnaden med blödning och svullnad.

Hudavskrapningar på höger ben blåmärke på vänster lår och säteshalva. Omfattande blåmärke omkring och på vänster knä och underben samt foten med utbredd söndertrasning av underhudsvävnad med blödning och svullnad. Format blåm på v ben,. Hudavsk på vänster ben sårskada v knä liten nagelskada vä fot.

Skador som synes äldre i form av blåmärken på bålen och höger säteshalva. Hudavskrapning huvudet vä ben vä hand och höger ben.. Formade hudskador på ryggen. Brott med bennybildn på de högra 10-12 revbenet

Vid röntgen har kroppen företett färska brott på höger och vänster hand., Samt på högra 10-11 revbenet med omgivande blödning.
Färska brott på höger och vänster hand. Höger över och underarm. Höger skulderblad-.Första ländkotan samt utbredda mjukdelsförkalkningar på vänster överarm.

Ospecifika blödningar under lungans överdrag. Fettdroppar i lungans blodkärl. Inandning av uppkräkt magsäcksinnehåll till luftvägarna. Ospecifik hjärnsvullnad.

Inget fanns i den kemiska undersökningen. Vidare har glykos påvisats i koncentration i ögonvätska, som talar för att blodsockernivån va lätt förhöjd vid tidpunkten för dödsfallet. Vilket kan vara en form av stressreaktion.

De färska skadorna talar starkt för att ha uppkommit den aktuella dagen den 30 april 2014
Skadorna har uppkommit av inverkan av trubbigt våld och trubbigt skrapande våld.
Utdraget och upprepat våld den aktuella dagen. Tiden går ej att fastställa.

Grepp slag av både med och utan tillhygge mot huvudet. Rivmärken och tag/grepp i ansiktet och på halsen.
Slag eller trubbigt våld mot benen och armarna. Möjligen vridning/bändning av fingrar. Slag stöt med tillhygge mot bålen och slag. Islag av huvudet bål armarna och benen i fasta föremål.

Förutom fettembolisering så
kan det ej uteslutas att kvävning av tex en kudde kan ha använts.

Läsningen ger oerhört obehag och mitt fetade påvisar att detta var ett utdraget förlopp enligt rättsläkaren.

Att någon av dem undgått vad som har förevarit i lägenheten är fullständigt omöjligt, då tänker jag främst på mannen i lägenheten som tycks ha sysslat med annat enligt vad som framkommit i tråden. Om nu kvinnan stått för den fysiska delen i mordet så är han minst lika skyldig som inte stoppat denna tortyr mot ett försvarslöst barn.
Citera
2014-10-31, 18:14
Medlem
HowHighGs avatar
Varför har ni som ska beställa domen inte hört av er till polisen för att få den i digital form? Tingsrätten sitter ju endast på papper om det rör sig om en sån stor FUP. Om ni måste få ut den av tingsrätten är det bara att betala dem för arbetstimmar det tar att scanna in till pdf så gör dem det. Jävla skrän om att köpa scanner i denna tråd.
Citera
2014-10-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hon hade totalt 16 frakturer varav 13 tillkom under mordnatten. De flesta var på armarna/händerna.
Så någon benpipa stack ej ut under knät?
Citera
2014-10-31, 18:20
Medlem
Hittills har jag bara lyssnat på två ljudfiler med ett långt avbrott mellan.

Mer klarar jag inte.

Hon blev jagad runt i hela lägenheten i försök att undkomma/överleva.

Sedan har dom gemensamt försökt att torka bort synliga blodfläckar. Förstår att det tog tid.

Det hela är så Förskräckligt!

Även om det pratats om "skitfarsan" och ankarbarn, måste det vara hemskt att lyssna och se hur Yara hade det.

Jag kan förstå att biopappan uttryckte att han ville döda dom, vilket innebar att han blev utslängd (eller avvisad) från sitt boende. Han hade ju läst FUP:en.
Citera
2014-10-31, 18:27
Medlem
Titianas avatar
Om jag fattar detta rätt nu så det gröna linnet som hittas i Yaras rum är "Marmadis" (?) är mammans där blod hittas både från Yara och blandning av blod från "Ryan"/Yara. väcker en del frågor, dels det blandade blodet? Var de tillsammans i denna låsta klädkammar? dels varför klädde mamman av sig i Yaras rum? Om hon duschade henne i trosor och linne och trosorna fanns på toa...har hon burit Yara troslös till hennes rum...och tagit av sig linnet där...och sen gjort vaddå?

så mellan Ramis har filmat Madis då hon duschad Yara så har han väntat till hon klätt om sig...till han (hon) sprutar parfym på Yara.....varför skulle han vänta på detta? såvida inte dessa händelser skedde i omvänd ordning?..lyssnar vidare...

Det är massor med grejer här som känns helt fel tom om det vore gjorda av psykopater...tom psykopater följer mänskliga mönster
....börjat kännas med som plantering av bevis. Och o nej, jag brukar inte ta på mig foliehallen
Citera
2014-10-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystica_love
Jag har kommit till att tänka på ytterligare en detalj i hela den här soppan som jag inte riktigt kan förstå: var sov deras biologiska barn någonstans? Yaras "säng" fanns i det som kallades "Yaras rum" i bilden som föreställer deras lägenhet. Vad vi vet så fanns det bl.a. en trasig frys, en plaststol och lite allmänt skräp i det rummet. Listan över var Yaras blod funnits någonstans verkar ju täcka in i princip allt som fanns i lägenheten, men det står aldrig något om pojkarnas säng/sängar.

Har pojkarna sovit i föräldrarnas säng? När de har en stor 4:a? Föräldrarna känns ärligt talat inte tillräckligt älskande för att göra det tycker jag...

Den äldre sov tydligen i sovrum/TVrum intill Vuxenrummet. Den minsta på en madrass i Vuxenrummet.
Citera
2014-10-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den äldre sov tydligen i sovrum/TVrum intill Vuxenrummet. Den minsta på en madrass i Vuxenrummet.

EDIT. Yara sprang blodig genom alla dessa rum. De små barnen har också levt i detta H-vete.
Citera
2014-10-31, 18:54
Medlem
Titianas avatar
Om nu psykfallet till mamma gjort detta helt utan vetskap för R och han bara råkat ramla in och filma detta...varför är det städat och torkad i lägenheten?
Om hon i sin kärlek till honom tänker ta på sig alla skuld....varför städa? Och om hon gjort det och han ändå kastar henne till gamarna och tom filmar detta...varför städa??????
Vi gör trots allt saker i någon mån efter vissa invanda vanor även då folk är i psykos...

EDIT: jag vet att jag kan verka lite världsfrånvänd/klinisk i vissa avseenden men just nu känns det inte som känslor hjälper föga....det är trots allt bevis (logik) som gäller.

helvetens klåpare till åklagare..." det blödande knäet då Y påträffades"....NEJ och åter NEJ ...man blöder inte då man är död..hjärtat har slutat att slå då...... men det kan inte vara lätt.....trots allt....
Senast redigerad av Titiana 2014-10-31 kl. 18:59.
Citera
2014-10-31, 18:56
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Varför har ni som ska beställa domen inte hört av er till polisen för att få den i digital form? Tingsrätten sitter ju endast på papper om det rör sig om en sån stor FUP. Om ni måste få ut den av tingsrätten är det bara att betala dem för arbetstimmar det tar att scanna in till pdf så gör dem det. Jävla skrän om att köpa scanner i denna tråd.

Kan man fråga sig. Det var viktigare att köpa skanner istället för att köpa FUP.
Förhoppningsvis reder det ut sig.
Citera
2014-10-31, 18:59
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man ska också förhålla sig lite avvaktande när man får kontakt med människor inblandande i utredningar. Inte köpa allt till 100%.

..de kommer troligtvis blir nedringda av media nu. Kanske. Men det känns som en inbjudan. Ifall det nu är rätt person vi talat med. Det kan ju ha varit en fejk också. Hon berätta ju inte mer än vad vi troligtvis kan få läsa i FUP. När vi väl får tag på FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in