Citat:
Ursprungligen postat av
Guardian Angel
Jag minns bilden där R pussar Y när hon sitter i hans knä (från Gaza).
Kan hon getts bort till morbrodern? Alltså, är det tillåtet med gifte mellan morbror och barn i hemlandet?
Klarabella kanske kan förklara detta.
Klart att det är tillåtet, bara kolla hur mkt inavel det finns i såna kulturer. Har iaf själv aldrig hört att det skulle vara förbjudet. Vet fall där flickor bortlovats till en gubbe som är 40 år redan när de ligger i mammans mage "om det blir en flicka ska hon gifta sig med dig", sen om det blir en flicka så får familjen pengar för att hålla henne ren, oskuld och hjärntvättad. Finns även flickor som bortlovas som spädbarn, men giftermålet och första samlaget sker efter att flickan fått sin första menstruation då hon då anses ha blivit kvinna.
Finns i sverige med. Hade 2 skolkamrater som blev bortgifta som 12-14 åringar. Den ena dök upp höggravid och när folk frågade så sa hon att bebisen var hennes "pojkvän", hon var kvar som folkbokförd hos föräldrarna för myndigheter inte skulle få nys om det. I själva fallet bodde hon med sin man. Men att säga gravid med pojkvän är inte emot lagen, men däremot barngifte är det..
Dessa två tjejer var halvlibaneser/ halv palestinier och hade islam som religion. Vi alla "blattar" visste ju sanningen om att de ljög, men ingen brydde sig på skolan av feghet. Deras föräldrar var galna. Man såg sen blåmärken lite här o var på tjejerna, men de hade "ramlat mot dörrhandtaget", när det i själva verket var maken som klappade på dom.
Så med andra ord skulle det inte förvåna mig om Yara var bortlovad, kanske inte till Rami, men någon annan man och därför ville de väl hålla henne ryktesfri och ren... I dessa fall så är det mammans uppgift att se till att detta följs, för annars stämplas mamman som dålig mamma och hora, för hon kunde inte uppfostra sin flicka rätt.
Helt sjukt i mina ögon, jag kommer aldrig förstå såna människor och hur de kan uppmana till pedofili (vilket det ÄR i mina ögon), men för idioter är det helt normalt, de vet inget annat. Föräldrar väljer ut din man, du väljer sen ut din dotters man osv...
Kommer ALDRIG förändras oavsett hur mkt man protesterar.