2014-10-31, 02:17
Medlem
tquixs avatar
Jag skulle idag kalla mig allmänbildad. Jag vet lite om väldigt mycket och har sällan fel.
Trots det så är jag sämst på multiplikationstabellen, jag måste sjunga en dagissång i huvudet för att kunna rabbla upp de sista månaderna i korrekt ordning. Och ibland kan jag vara pinsamt dålig på att minnas/lära mig namn...
Citera
2014-10-31, 02:19
Avslutad
På tal om 2: an, då:

Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Kan knappt ett skit om sport eller ekonomi/banktjafs.

Och vad anbelanger folk med goda ekonomiska kunskaper, så har jag fördomen att de flesta av dem är giriga, snåla och ytliga svin.

Ja, men så ÄR det ju Folk med nerver är för mig folk med nerv inom näringslivet, även kallat livsnerv. Nerven inom näringslivet, typ.
Men tänka sig då att som en (livs- )okunnig och tillika oduglig att ringa till dessa med nerver som f- n inte håller för detta livet/ denna typ av liv("liv"...) och ringa fel. Ja, alltså att tvingas googla följande: "Hur ringer man till utlandet?".
Och ja........ det började inte bara med en(1)nolla, det var visst två nollor det skulle vara och för att kunna komma fram...
Ja, det är ren och skär okunskap detta att inte kunna dubble- cross another human being.
Bakläxa på den, då!
Citera
2014-10-31, 02:33
Medlem
z4ranoffs avatar
Jag röker cannabis nästan dagligen och har gjort det i flera år, men vet inte hur man rullar en spliff.
Citera
2014-10-31, 02:46
Medlem
xposures avatar
30 bast, värdelös på att laga mat.
Citera
2014-10-31, 02:52
Medlem
rikastistorstans avatar
Jag måste tänka tio sekunder när någon frågar hur gammal jag är.
Citera
2014-10-31, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Jag måste tänka tio sekunder när någon frågar hur gammal jag är.

Jaså! Hur lång tid på andra frågor då?

Citera
2014-10-31, 03:16
Avslutad
Shit, trodde att tråden skulle vara att man inte känner till USAs historia eller Europas geografi, så är det folk som inte ens kan ordningen på månaderna?!

Min största kunskapslucka är nog andra världskriget. Har knappt någon koll alls på det, utom små obetydliga detaljer. Och jag är hopplöst dålig på geometri.
Citera
2014-10-31, 03:18
Bannlyst
Ja dina är väldigt väldigt pinsamma måste jag säga. Inte multiplikationstabellen dock fuck matte men vafan seriöst kan du inte alfabetet wtf?

Ska försöka komma på vad jag har för kunskapsluckor men helt ärligt har jag inga så extrema.
Citera
2014-10-31, 03:53
Medlem
Många här är ju fan på en "kan inte torka mig i röven"-nivå.

Själv är jag helt oduglig när det handlar om papper i alla dess former; blanketter, bolån, anställningskontrakt, räkningar, hyreskontrakt, biljetter o. s. v.. Något slås på i melonen som säger "det här är viktigt, sabba inte det", och så kan jag inte processa det.
Citera
2014-10-31, 03:59
Medlem
FittJannes avatar
Svensk geografi, sport och nöjesbranschen.
Har slutat följa MSM i princip helt sen några år tillbaka så min allmänbildning har stora luckor.
Citera
2014-10-31, 03:59
Medlem
Juni och juli är omöjliga att hålla isär..
Citera
2014-10-31, 04:00
Medlem
Hirvis avatar
Bilar, fordon i allmänhet, fysik, kemi = Kan absolut nada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in