Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
I klass med min dotter, som inte kan vissla.
Fan vet om jag klarar av en kullerbytta idag.
Kan i alla fall inte stå på huvudet längre, och har aldrig kunnat stå på händerna.
Jag lärde mig vissla i vuxen ålder. Vette fan varför, jag har alltid stört mig på folk som visslar, men jag tänkte väl att det kan vara bra att kunna
Jag är kass på sport, vet inte någonting alls om någon sport egentligen. Lärde mig offside-regeln i somras när det var VM, men glömde den lika snabbt igen.
Naturvetenskap (t ex biologi, kemi och fysik) har jag endast basala kunskaper i. Det skulle väl vara pinsamt om det inte var för att jag hade märkt att de flesta i befolkningen verkar kunna ännu mindre än så.
Geografi är jag ganska kass på också. De enda svenska städer utanför Skåne som jag med säkerhet skulle kunna sätta ut någotsånär på en karta är nog tamejfan Göteborg och Stockholm. De flesta andra städer vet jag knappt vilket landskap de ligger i (vet knappt var landskapen ligger heller, förresten). Bor man i Skåne har man liksom inte så mycket anledning att åka någon annanstans än söderut
Praktiska saker är jag också usel på. Kan nätt och jämnt byta slang och däck på cykeln (och kan verkligen inte laga punkteringar), men låter helst bli. Sy i knappar, lappa kläder och liknande hushållspill... nej, det går bara sönder igen så det är lika bra att köpa nya kläder istället.
Är tekniskt inkompetent helt enkelt. Jag har en Mac som är väldigt användarvänlig och inte ger mig särskilt mycket trubbel, men har ännu inte lyckats ladda ner några appar på mobilen. Jag har nyligen lärt mig hantera en projektor och Powerpoint, vilket var en stor personlig seger.