2014-11-30, 16:49
Avslutad
1. Jag kan ingenting om geografi och historia. Jag vet knappt vilka grannländer Sverige har och jag kan ingenting om Sveriges historia.
2. Helt värdelös på matte. Jag måste räkna på fingrarna eller använda miniräknare för att utföra extremt enkla beräkningar som t.ex. 14+2.=16
3. Jag kan inte använda ätpinnar, det är helt omöjligt för mig. Om jag går på en asiatisk restaurang så måste jag be om kniv och gaffel.
4. Jag kan ingenting om olika appar till mobiler. Hade t.ex. ingen aning om vad Instagram var förrän igår.
5. Jag kan ingenting om artister och skådespelare.
Citera
2014-12-02, 07:01
Medlem
Snuskklubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Sen är det det här med semikolon, när det ska användas. För att undvika felanvändning låter jag bli att skriva såna förutom när jag är helt säker.
Själv hörde jag en gång en ganska soft regel om semikolon. De ska användas där man kunde avslutat meningen; men inte gjorde det. Det har fastnat för mig i alla fall.

OnT: Jag trodde att "samtliga" betydde "de flesta" och att "drygt" betydde "ungefär" utan närmare specifikation fram till tonåren
Citera
2014-12-14, 15:04
Medlem
TheOxides avatar
Har jävligt svårt att ställa upp tal. Är dessutom sämst på sveriges sjöar.
Citera
2014-12-17, 11:37
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Men... Hur ska man knyta då? Med en ögla? Vad fan, vad har jag missat?

Alltså, jag menar utgångsläget när man börjar knyta en rosett :P
Citera
2014-12-17, 12:00
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskklubban
Själv hörde jag en gång en ganska soft regel om semikolon. De ska användas där man kunde avslutat meningen; men inte gjorde det. Det har fastnat för mig i alla fall.

OnT: Jag trodde att "samtliga" betydde "de flesta" och att "drygt" betydde "ungefär" utan närmare specifikation fram till tonåren

fast du har ju rätt i det du säger ang drygt.. drygt kan innebära att jag tycker det är drygt att gå till skolan, alltså jobbigt. Men jag kan ju även ha drygt en liter öl i ett glas, därav ungefär
Citera
2014-12-17, 12:12
Medlem
Weilyns avatar
Frågade systern för ett par år sedan vad Kurt Cobain gör nu för tiden
Citera
2014-12-17, 13:08
Medlem
habilgerbils avatar
Jag kan inte göra en kullerbytta.
Citera
2014-12-17, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag kan inte göra en kullerbytta.

I klass med min dotter, som inte kan vissla.
Fan vet om jag klarar av en kullerbytta idag.
Kan i alla fall inte stå på huvudet längre, och har aldrig kunnat stå på händerna.
Citera
2014-12-17, 16:11
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
I klass med min dotter, som inte kan vissla.
Fan vet om jag klarar av en kullerbytta idag.
Kan i alla fall inte stå på huvudet längre, och har aldrig kunnat stå på händerna.

Jag lärde mig vissla i vuxen ålder. Vette fan varför, jag har alltid stört mig på folk som visslar, men jag tänkte väl att det kan vara bra att kunna

Jag är kass på sport, vet inte någonting alls om någon sport egentligen. Lärde mig offside-regeln i somras när det var VM, men glömde den lika snabbt igen.

Naturvetenskap (t ex biologi, kemi och fysik) har jag endast basala kunskaper i. Det skulle väl vara pinsamt om det inte var för att jag hade märkt att de flesta i befolkningen verkar kunna ännu mindre än så.

Geografi är jag ganska kass på också. De enda svenska städer utanför Skåne som jag med säkerhet skulle kunna sätta ut någotsånär på en karta är nog tamejfan Göteborg och Stockholm. De flesta andra städer vet jag knappt vilket landskap de ligger i (vet knappt var landskapen ligger heller, förresten). Bor man i Skåne har man liksom inte så mycket anledning att åka någon annanstans än söderut

Praktiska saker är jag också usel på. Kan nätt och jämnt byta slang och däck på cykeln (och kan verkligen inte laga punkteringar), men låter helst bli. Sy i knappar, lappa kläder och liknande hushållspill... nej, det går bara sönder igen så det är lika bra att köpa nya kläder istället.

Är tekniskt inkompetent helt enkelt. Jag har en Mac som är väldigt användarvänlig och inte ger mig särskilt mycket trubbel, men har ännu inte lyckats ladda ner några appar på mobilen. Jag har nyligen lärt mig hantera en projektor och Powerpoint, vilket var en stor personlig seger.
Citera
2014-12-17, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag lärde mig vissla i vuxen ålder. Vette fan varför, jag har alltid stört mig på folk som visslar, men jag tänkte väl att det kan vara bra att kunna

Jag är kass på sport, vet inte någonting alls om någon sport egentligen. Lärde mig offside-regeln i somras när det var VM, men glömde den lika snabbt igen.

Naturvetenskap (t ex biologi, kemi och fysik) har jag endast basala kunskaper i. Det skulle väl vara pinsamt om det inte var för att jag hade märkt att de flesta i befolkningen verkar kunna ännu mindre än så.

Geografi är jag ganska kass på också. De enda svenska städer utanför Skåne som jag med säkerhet skulle kunna sätta ut någotsånär på en karta är nog tamejfan Göteborg och Stockholm. De flesta andra städer vet jag knappt vilket landskap de ligger i (vet knappt var landskapen ligger heller, förresten). Bor man i Skåne har man liksom inte så mycket anledning att åka någon annanstans än söderut

Praktiska saker är jag också usel på. Kan nätt och jämnt byta slang och däck på cykeln (och kan verkligen inte laga punkteringar), men låter helst bli. Sy i knappar, lappa kläder och liknande hushållspill... nej, det går bara sönder igen så det är lika bra att köpa nya kläder istället.

Är tekniskt inkompetent helt enkelt. Jag har en Mac som är väldigt användarvänlig och inte ger mig särskilt mycket trubbel, men har ännu inte lyckats ladda ner några appar på mobilen. Jag har nyligen lärt mig hantera en projektor och Powerpoint, vilket var en stor personlig seger.

Det fetstilta är jag fullständigt överens med.
Vem åker frivilligt norröver?

Jag kan inte använda annat än knapptelefon. Har en gammal LG-viktelefon som tydligen blivit hipp igen. Den gör vad den ska.
Hatar sms och appar och skit.
Har en såndär pektelefon som jag inte klarar av, men vem bryr sig?
Citera
2014-12-17, 20:58
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Jag är för korkad för att kunna sätta ihop i en IKEA-möbel
Citera
2014-12-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
1. Jag kan ingenting om geografi och historia. Jag vet knappt vilka grannländer Sverige har och jag kan ingenting om Sveriges historia.
2. Helt värdelös på matte. Jag måste räkna på fingrarna eller använda miniräknare för att utföra extremt enkla beräkningar som t.ex. 14+2.=16
3. Jag kan inte använda ätpinnar, det är helt omöjligt för mig. Om jag går på en asiatisk restaurang så måste jag be om kniv och gaffel.
4. Jag kan ingenting om olika appar till mobiler. Hade t.ex. ingen aning om vad Instagram var förrän igår.
5. Jag kan ingenting om artister och skådespelare.

Vad fan kan du då?

Nöjesliv. Musik, filmer, kändisar osv. När det kommer till nyheter så ligger jag ofta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in