2014-10-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumpvandringen
Tusen tack!

När jag spanade sist i min lokala turkshop vill jag minnas att det fanns flera varianter OCB, är någon speciell att föredra över andra och vad är eventuell skillnad?

OCB slim med filter är det enda du behöver!
Citera
2014-10-30, 13:44
Bannlyst
Citat:
Kära vänner!

Efter att ha rökt sporadiskt i sisådär ett år får det vara nog! Rädslan inför min egen inkompetens ska nu övervinnas. Jag talar naturligtvis om bedriften som för mig i svårighetsgrad står i partitet med dom obskyrare delarna av den teoretiska astrofysiken - att rulla en hederlig spliff!

Det vara vara nog med äpplen, hemmagjorda pipor, fulbongar och hemliga agenter. Jag har tittat på minst tio (10) instruktionsvideos och jag känner mig nu redo att anta denna i det närmaste episka utmaning och idag är dagen jag glatt tänker stega in i min lokala turkshop och köpa papper.

Min fråga är som följer;

Exakt vad ska jag ha, vad ska jag säga?

Vad säger konsensus?

Härliga hösthälsningar!
/Slumpvandringen
"Har ni OCB eller rizzla" är en bra fras
Citera
2014-10-30, 13:50
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Kära vänner!

Efter att ha rökt sporadiskt i sisådär ett år får det vara nog! Rädslan inför min egen inkompetens ska nu övervinnas. Jag talar naturligtvis om bedriften som för mig i svårighetsgrad står i partitet med dom obskyrare delarna av den teoretiska astrofysiken - att rulla en hederlig spliff!

Det vara vara nog med äpplen, hemmagjorda pipor, fulbongar och hemliga agenter. Jag har tittat på minst tio (10) instruktionsvideos och jag känner mig nu redo att anta denna i det närmaste episka utmaning och idag är dagen jag glatt tänker stega in i min lokala turkshop och köpa papper.

Min fråga är som följer;

Exakt vad ska jag ha, vad ska jag säga?

Vad säger konsensus?

Härliga hösthälsningar!
/Slumpvandringen
Hej! Jag vill ha ett paket *valfria cigg* och ett paket OCB! Snubben bakom disken kommer då fråga om du vill ha med eller utan filter, ta de med filter, det är enklast så. Vissa gillar RAW, vissa gillar klassiska ocb.slim, vissa gollar ocb organic, vissa gillar hampa-papper.. det är en smaksak. Men hederliga ocb-slim går alltid hem.

Instruktionsvideos är dock inte mycket till hjälp säger mina erfarenheter. Det bästa ät att hitta ett sätt som funkar för dig. Det finns såååå mnga olika sätt att rulla på, i min umgängeskrets rullar alla olika. Vissa har klistret mot sig, vissa vänt bort från sig, vissa slickar uppifrån och ner och vissa nerifrån och upp, vissa lägger i filter först, vissa lägge i det sist... i slutändan handlar det bara om att du ska få en rökduglig spliff.

Ett tips som många nybörjade gör fel (och många erfarna med för den delen) är att de faktisk inte RULLAR. De lägger i mecket i pappret och slickar igen, men de glömmer själva rulla-steget. ulla mecket i pappret fram och tillbaka så det packas ihop lite, det spara mycket trubbel med lösa luftiga spliffar.

Kolla INTE på wiz kaliffas "perfect spliff". Kolla inte på några amerikanare öht, amerikanare har en tendens att vara väldigt dåliga rullare säger mina erfarenhater. Kolla på europeer, vi rullar bäst spliffar.
Senast redigerad av parkråtta 2014-10-30 kl. 13:53.
Citera
2014-10-30, 14:32
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Få hem? OCB på din lokala turk-kiosk kostar max en tjuga och du har 30 papper. Fast å andra sidan kanske du bor på landet, då blir det svårt. Men för fan varendå håla med någon typ av kiosk brukar ha ocb, har köpt rullpapper på så jävla udda ställen så det finns inte. T.ex. en mack i en håla med max 1000 invånare eller på min lokala coop-butik som av någon anledning tagit in ocb. Pressbyrån här på hörnet har rizla silver under disken om man frågar efter det. Men som sagt, br du någonstans där det inte finns en enda butik kan det bli svårt.

Bor i centrala Göteborg, och det finns ingen "turkshop" dom närmaste 2km
Närmaste jag vet är den nedanför Kungsport. Förövrigt är det bara 7 eleven som ligger nära.
Citera
2014-10-30, 14:34
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
En sak jag undrar över är vad era föräldrar tycker om att ni missbrukar?

Eller vågar ni inte berätta, jäkla haschknarkare?

Mina föräldrar blir inte sura om jag tar en öl. Och dom blir inte sura om jag röker en joppe.
Dom gillar inget av det, för dom är oroliga av sig. Men dom är inte födda igår och vet likaväl som alla andra som inte bara lyssnar på media att cannabis inte är så farligt som det framställs. Finns ett fall i hela världen där någon skall ha dött av cannabis.
Citera
2014-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Hej! Jag vill ha ett paket *valfria cigg* och ett paket OCB! Snubben bakom disken kommer då fråga om du vill ha med eller utan filter, ta de med filter, det är enklast så. Vissa gillar RAW, vissa gillar klassiska ocb.slim, vissa gollar ocb organic, vissa gillar hampa-papper.. det är en smaksak. Men hederliga ocb-slim går alltid hem.

Instruktionsvideos är dock inte mycket till hjälp säger mina erfarenheter. Det bästa ät att hitta ett sätt som funkar för dig. Det finns såååå mnga olika sätt att rulla på, i min umgängeskrets rullar alla olika. Vissa har klistret mot sig, vissa vänt bort från sig, vissa slickar uppifrån och ner och vissa nerifrån och upp, vissa lägger i filter först, vissa lägge i det sist... i slutändan handlar det bara om att du ska få en rökduglig spliff.

Ett tips som många nybörjade gör fel (och många erfarna med för den delen) är att de faktisk inte RULLAR. De lägger i mecket i pappret och slickar igen, men de glömmer själva rulla-steget. ulla mecket i pappret fram och tillbaka så det packas ihop lite, det spara mycket trubbel med lösa luftiga spliffar.

Kolla INTE på wiz kaliffas "perfect spliff". Kolla inte på några amerikanare öht, amerikanare har en tendens att vara väldigt dåliga rullare säger mina erfarenhater. Kolla på europeer, vi rullar bäst spliffar.

De rullar joints i USA, det är inte riktigt en helt annan grej men lite skillnad är det.
Gräs kan du forma till en korv (om du har sticky icky då) medans tobak är torrt och går inte att forma på samma sätt. Cone-spliffar brukar vara standard i Europa för att de är skönast att rulla när man har tobak i. En rening brukar vara skönare att rulla USA-style.
Citera
2014-10-30, 16:09
Medlem
Frostflakess avatar
Finns amerikaner som rullar skit, och europér som rullar skit. Högst personligt ju.
Citera
2014-10-30, 17:03
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Soros
En sak jag undrar över är vad era föräldrar tycker om att ni missbrukar?

Eller vågar ni inte berätta, jäkla haschknarkare?
Många cannabisaktivister är öppna med sitt bruk för sin omgivning, föräldrar inkluderat
Citera
2014-10-30, 19:28
Medlem
Parkours avatar
Kan jag röka "dabs" med obehandlat grönt weed? Eller måste det vara vax/hasch/oljor?
Citera
2014-10-30, 20:06
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Kan jag röka "dabs" med obehandlat grönt weed? Eller måste det vara vax/hasch/oljor?

Lägg det uppe på ditt gräs, ta lite extra så du slipper slösa på koncentrat.
Smält det långsam så du ser att inget försvinner ner i bongen och snarare sjunker in i gräset.
Citera
2014-10-30, 22:35
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
Lägg det uppe på ditt gräs, ta lite extra så du slipper slösa på koncentrat.
Smält det långsam så du ser att inget försvinner ner i bongen och snarare sjunker in i gräset.

Köper man oljan eller framställer man den själv?
Citera
2014-10-31, 12:02
Medlem
caecos avatar
Hur vet man om lukten går ut i de andra lägenheterna om man röker under köksfläkten? Bor i studentlägenhet så som nyinflyttad vill man kanske inte börja med att sprida gräslukt i hela huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in