Citat:
Ursprungligen postat av
Slumpvandringen
Kära vänner!
Efter att ha rökt sporadiskt i sisådär ett år får det vara nog! Rädslan inför min egen inkompetens ska nu övervinnas. Jag talar naturligtvis om bedriften som för mig i svårighetsgrad står i partitet med dom obskyrare delarna av den teoretiska astrofysiken - att rulla en hederlig spliff!
Det vara vara nog med äpplen, hemmagjorda pipor, fulbongar och hemliga agenter. Jag har tittat på minst tio (10) instruktionsvideos och jag känner mig nu redo att anta denna i det närmaste episka utmaning och idag är dagen jag glatt tänker stega in i min lokala turkshop och köpa papper.
Min fråga är som följer;
Exakt vad ska jag ha, vad ska jag säga?
Vad säger konsensus?
Härliga hösthälsningar!
/Slumpvandringen
Hej! Jag vill ha ett paket *valfria cigg* och ett paket OCB! Snubben bakom disken kommer då fråga om du vill ha med eller utan filter, ta de med filter, det är enklast så. Vissa gillar RAW, vissa gillar klassiska ocb.slim, vissa gollar ocb organic, vissa gillar hampa-papper.. det är en smaksak. Men hederliga ocb-slim går alltid hem.
Instruktionsvideos är dock inte mycket till hjälp säger mina erfarenheter. Det bästa ät att hitta ett sätt som funkar för dig. Det finns såååå mnga olika sätt att rulla på, i min umgängeskrets rullar alla olika. Vissa har klistret mot sig, vissa vänt bort från sig, vissa slickar uppifrån och ner och vissa nerifrån och upp, vissa lägger i filter först, vissa lägge i det sist... i slutändan handlar det bara om att du ska få en rökduglig spliff.
Ett tips som många nybörjade gör fel (och många erfarna med för den delen) är att de faktisk inte RULLAR. De lägger i mecket i pappret och slickar igen, men de glömmer själva rulla-steget. ulla mecket i pappret fram och tillbaka så det packas ihop lite, det spara mycket trubbel med lösa luftiga spliffar.
Kolla INTE på wiz kaliffas "perfect spliff". Kolla inte på några amerikanare öht, amerikanare har en tendens att vara väldigt dåliga rullare säger mina erfarenhater. Kolla på europeer, vi rullar bäst spliffar.