2015-06-11, 15:28
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Ingen som lyssnade på stämman eller?? Finns inspelad också för den intresserade..

Att JC köper NU efter det som han utstrålade där, för 130/aktie, mums

Ovanstående är så rätt. Han om någon borde veta vart vi är på väg
2015-06-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Det bästa är att bara låta det vara, vi vet att fingret äger marknaden just nu, bara låta tiden sätta allt på plats. När vi får orders/vinster bekräftade kommer den gå upp till 150 kr, att de blir imorn eller om två/tre månader spelar inte stor roll. Panikfåren som säljer nu , kolla det patetiska orderdjupet sedan nyheten.

Det är ganska så välrenommerade institut som sålt idag, Sundal Collier står bakom sin marknadsanalys och har sålt. Nu tror jag dock kursen kommer stiga igen, detta var ett intressant köpläge, plockade hem lite.
2015-06-11, 15:41
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är ganska så välrenommerade institut som sålt idag, Sundal Collier står bakom sin marknadsanalys och har sålt. Nu tror jag dock kursen kommer stiga igen, detta var ett intressant köpläge, plockade hem lite.

Absolut, om jag hade satt stoplossen på 125 såhär i efterhand hade det varit smart att köpa in sig igen vid 115. Men som bekant åker vi upp och ner 20 kr ganska lätt, då känns inte en stoploss med förlust på 5 kr aktuell för mig iaf.
2015-06-11, 16:25
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Du har helt rätt i Brutto/Justerad:

Nej jag har inte nämnt att den går hand i hand med Justerat brutto men om vi ser till hur den har utvecklats så hamnar justerat brutto NU närmare sanningen.
140*0,27-70 = -32,2mln Bruttomarginal
140*0,36-70 = -19,6mln Justerad bruttomarginal
Resultatet blev: -18,8mln

Eller så ser man tydligt att Övriga kostnader ÖKAR över kvartalen, börja i slutet av citeringen:

Så ska vi räkna på kommande resultat efter din/min logik får vi dessa resultat för Q2:
350mln*0,27-80= 14,5mln
350mln*0,36-80= 46mln

JL sa också att marginalerna skulle förbättras från nu men även du kan se att diffen blir väldigt stor och ser man till övriga intäkters historik och ökning måste jag alla dar i veckan gå efter min logik även denna gång. Men visst ska vi vara på den säkra sidan bör vi kunna sätta en rätt säker marginal på 33% och då får vi:
350mln*0,33-80 = 35,5mln

Intervallet blir då 35,5-46mln. Jag tror även att du innerst inne(när du inte baissar) skulle lägga din gissning här också.

Jag står också fast vid att vi mycket möjligt kan se 300mln i vinst för iår, mycket beror på ifall vi fått Lenovo, Sony, LG eller Xiaomi för då kommer Q4 bli galen. Jag har tidigare varit övertygad om att Lenovo är våran och det ser ut att komma en i Höst:
https://twitter.com/YolandaLConyers

Hur man än räknar på caset så är 130kr billigt i dagsläget, vem vet kanske sitter jag här i December och säger att jag sålt pga någon anledning men det är NUET vi lever i.
Om jag förstått det hela rätt så säger du först att jag har rätt med bruttomarginalen kontra justerad bruttomarginal, sedan förnekar du ändå det faktum att jag har rätt p.g.a. en ospecad övrig intäkt på 13 miljoner kronor och menar på att den justerade bruttomarginalen stämmer "nu", alltså ett kvartal av de 8 senaste.

Utöver detta menar du även på att övriga intäkter (ospecad post) kommer att öka från och med nu och har ökat de senaste kvartalen. Nej, det är inte tydligt att övriga intäkter kommer att öka framöver. Med största sannolikhet är detta bara en engångsföreteelse och att det kommer bli en minskning till andra kvartalet.

Enligt prognosen idag så räknar analytikerna med omsättning på 200-250 miljoner dollar kommande åren. Ska vi följa bruttomarginal-trenden de senaste två åren så kan vi nog räkna med att marginalen ligger i snitt på runt 20-23% med 200 milj dollar omsättning under 2016 och 17-20% marginal med 250 milj dollar omsättning under 2017.

Med dollarkurs på dagens 8,23 så hamnar intäkterna på ca 330-380 milj kr innan rörelsens kostnader (som beräknas landa på ca 400 milj kr med ny personal?) för 2016, samt ca 350-410 milj kr intäkter för 2017 (med minst lika höga kostnader som 2016). Övriga intäkter/kostnader ej medräknade.

Då ser helt plötsligt inte företaget så bra ut längre. Med andra ord kommer förlusterna att fortsätta över tid trots ökad omsättning. Sen kan Zorb sitta på flashback efter att han och hans miljonär-släktingar tvingats sälja av med stora förluster och tycka vad han vill om att kursen borde ligga på 130 kr både nu och då.
2015-06-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Absolut, om jag hade satt stoplossen på 125 såhär i efterhand hade det varit smart att köpa in sig igen vid 115. Men som bekant åker vi upp och ner 20 kr ganska lätt, då känns inte en stoploss med förlust på 5 kr aktuell för mig iaf.

Det är väl inte helt omöjligt att vi går ner mot 100-lappen, inte idag, men framöver, dock så kommer kursen stiga om/när nya kursdrivande nyheter kommer, fundamentalt är den rätt dyr just nu, framtida tillväxt och intjäning är delvis inprisat, kursdrivande nyheter nu är för övrigt nya ordrar. För en daytrader är FPC fantastiskt, med vollan som finns i pappret.

Jag har väntat lite på en sättning, då jag tycker att FPC är intressant, nu köpte jag dock bara 1000, ren spekpost, då kursen kan komma att dra neråt lite till, kanske runt 100-lappen, men en rektion uppåt kommer med stor sannolikhet när nya ordrar kommuniceras.
2015-06-11, 16:31
Medlem
zorb89s avatar
Har inte tid idag att skriva men ni som också sålt ut för att köpa fler aktier billigare. KÖP vid Callen, antagligen kastar CBK ut massor idag så kan bli väldigt billigt för att imorgon vända på steken.

Glöm inte vad jag skrivit om att CBK utnyttjas totalt av trader. antagligen listade ABG också ut mönstret.

Jag går all in igen vid Callen och har då ökat ca 430st aktier från då jag sålde(förutsatt att kursen stänger på 110)

Den här raden lär visa kanske -300.000 nettosålt vid dagens slut...

CBK 88 687 179 827 -91 140
2015-06-11, 16:43
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Har inte tid idag att skriva men ni som också sålt ut för att köpa fler aktier billigare. KÖP vid Callen, antagligen kastar CBK ut massor idag så kan bli väldigt billigt för att imorgon vända på steken.

Glöm inte vad jag skrivit om att CBK utnyttjas totalt av trader. antagligen listade ABG också ut mönstret.

Jag går all in igen vid Callen och har då ökat ca 430st aktier från då jag sålde(förutsatt att kursen stänger på 110)

Den här raden lär visa kanske -300.000 nettosålt vid dagens slut...

CBK 88 687 179 827 -91 140

Hehe,självklart har du lyckats sälja på toppen och imorgon efter ev uppgång har du köpt i botten..
2015-06-11, 16:58
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Hehe,självklart har du lyckats sälja på toppen och imorgon efter ev uppgång har du köpt i botten..
Nej köpte faktiskt lite imorse för trodde på uppgång, sen kom rollen och då visste jag att CBK skulle användas för trader så då haka jag på:
Liten köppost - 131,75kr
Dump Sälj - 119kr
Köp - Callen

CBK kommer lägga ut en säljorder på över 200.000 aktier ett par kronor under kursen och då köper alla trader inkl mig tillbaks allt.

Bra för kursen att finna ny styrka:
http://www.ladda-upp.se/bilder/msyizbfyfllbl/

Fortsätter kursen ned imorgon ser det inge vidare ut och då öppnar det upp för Spark the man att nå 80kr men det ser jag inte på kartan nu.
2015-06-11, 17:08
Medlem
zorb89s avatar
Så fortsätt gärna kalla mig troll

Finns ett köp som ej syns bakom "skylten".

http://www.ladda-upp.se/bilder/qwujqzsnkaqlnt/

Tack avanza!

Återkommer med ett seriöst inlägg om ABG.
2015-06-11, 17:28
Medlem
hoooly shit 550 000 aktier dumpar CBK
2015-06-11, 17:30
Medlem
550000 aktier av CBK... Jesus...
2015-06-11, 17:32
Medlem
zorb89s avatar
Samtal till Avanza imorgon, läser ni detta förbered er på årets utskällning för att er app inte tillät mig köpa i callen!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in