2014-10-30, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Påvisar bara vem det är som totaldominerar tråden med otaliga osanningar och fullständigt vansinniga påståenden, pekar gång på gång ut oskyldiga människor inklätt i dina poster.
Du fortsätter att svepa.
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag har en specifik fråga, har du någon punkt som kan ens snudda vid möjligheten att denne dömde mördare skulle få gå ut i frihet, bara en enda liten punkt som gör att rättsväsendet slår en frivolt i sin skam att dömt en oskyldig yngling.
Varför vill du veta det? Är du rädd för en ny rättegång?
Citera
2014-10-30, 19:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du fortsätter att svepa.Varför vill du veta det? Är du rädd för en ny rättegång?
Frågan är väl fullt relevant givet att du hävdar att ditt tramsande syftar till att KJ skall få resning. (och då menar jag i målet .. )
Citera
2014-10-30, 19:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan är väl fullt relevant givet att du hävdar att ditt tramsande syftar till att KJ skall få resning. (och då menar jag i målet .. )
Jag kan inte ha något syfte med tramsande eftersom jag inte tramsar.

Den som argumenterar för KJ:s skuld visar bara sin oro för ny rättegång, och att han ska bli fri.

Jag anser att bevisen idag är för svaga för fällande dom. En duktig och påläst advokat skulle få honom fri.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-30 kl. 19:59.
Citera
2014-10-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ett svepande inlägg fullt med överdrifter och halvsanningar var vad du kunde komma med. Har du något specifikt att komma med? Hur vet du att ingen räds en ny rättegång? Om det är så att du inte är rädd för en ny rättegång, varför kämpar du emot så hårt?

Vi är på ett diskussionforum. kanske vissa som ofta håller med gärningsmän känner sej hotade när folk säger ifrån. lycka till med din hjälp till försök av ny rättegång. alla vet vi att du snackat med en mördare och försökt få honom fri. i ditt iver att påtala polisens fel missar du mycket för du aldrig vill vara objektiv. du ifrågasätter polis men aldrig gärningsmän. nu skiter vi i det kanske försöker du få mitt inlägg borttaget. vore inte första gången. så då tar vi det hela igen

1. vb mobil är tre timmar längre runt den dömdas område än vad han själv uppger. 2. den dömda söker tillsammans med mp efter vb och får kontakt med ett hus där varken polisen sökt och hävdar att han aldrig sett benpartierna som senare hittas på samma plats. knappast en slump då han är rädd för att hans dna ska upptäckas är min hypotes. 3. han påstår att han haft sex med vb samma kväll hon försvann av detta finns det inga bevis för. 4. tejprullen påstår han att han hittat i en övergiven saab. allt detta kan inte vara en ren slump. den dömda har verkligen tur i att bli dömd för dråp.
Citera
2014-10-30, 20:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Den som argumenterar för KJ:s skuld visar bara sin oro för ny rättegång, och att han ska bli fri.

Jag anser att bevisen idag är för svaga för fällande dom. En duktig och påläst advokat skulle få honom fri.
Det fetade är ju ett tramsargument av Guds nåde - som snarare berättar att du har svårt att argumentera för din sak..

Uppenbarligen så existerar det ingen advokat som är "så duktig och påläst" (läs; bär foliehatt) i Sverige..
Citera
2014-10-30, 20:04
Medlem
Citat:
En duktig och påläst advokat skulle få honom fri.
Om inte ens Thomas Olsson, sveriges mesta stjärnadvokat, var duktig och påläst, vem skall KJ då välja som skall få honom friad, Pelle Svensson
Citera
2014-10-30, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Om inte ens Thomas Olsson, sveriges mesta stjärnadvokat, var duktig och påläst, vem skall KJ då välja som skall få honom friad, Pelle Svensson
Advokat Olsson var inte tillräckligt påläst.
Citera
2014-10-30, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Vi är på ett diskussionforum. kanske vissa som ofta håller med gärningsmän känner sej hotade när folk säger ifrån. lycka till med din hjälp till försök av ny rättegång. alla vet vi att du snackat med en mördare och försökt få honom fri. i ditt iver att påtala polisens fel missar du mycket för du aldrig vill vara objektiv. du ifrågasätter polis men aldrig gärningsmän. nu skiter vi i det kanske försöker du få mitt inlägg borttaget. vore inte första gången. så då tar vi det hela igen

1. vb mobil är tre timmar längre runt den dömdas område än vad han själv uppger. 2. den dömda söker tillsammans med mp efter vb och får kontakt med ett hus där varken polisen sökt och hävdar att han aldrig sett benpartierna som senare hittas på samma plats. knappast en slump då han är rädd för att hans dna ska upptäckas är min hypotes. 3. han påstår att han haft sex med vb samma kväll hon försvann av detta finns det inga bevis för. 4. tejprullen påstår han att han hittat i en övergiven saab. allt detta kan inte vara en ren slump. den dömda har verkligen tur i att bli dömd för dråp.
Belägg för att jag har pratat med en mördare?

Belägg för att VB:s mobil var kvar i området?

Det finns inget bevis för att de inte hade sex.

Saabägaren påstår att det fanns en tejprulle där.
Citera
2014-10-30, 20:10
Medlem
Citat:
Advokat Olsson var inte tillräckligt påläst.

Det var trots allt ett av Sveriges mest uppmärksammade mål under den här perioden och du, som enkel folieforumhatt, hävdar vis av din avgrundsdjupa erfarenhet att Olsson slarvade sig igenom målet. Så blygsamt av dig.
Citera
2014-10-30, 20:10
Medlem
Citat:

Jag är definivt inte emot en ny rättegång. jag vill att han ska dömmas för mord och inte dråp. vi är på ett diskussionsforum och alla som inte håller med dej är definitivt inte rädd för en ny rättegång. sånt här trams har jag sett förut. låt honom gå fri om bevisen inte håller men i detta fall blundar kramarna som fan. finns så mycket som inte kan ses som slump.

jag hävdar att bevis finns till att få honom fälld även idag. en duktig och påläst diskuterare skulle inhämta samma syn. han kommer inte gå fri släppt det.
Citera
2014-10-30, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Det var trots allt ett av Sveriges mest uppmärksammade mål under den här perioden och du, som enkel folieforumhatt, hävdar vis av din avgrundsdjupa erfarenhet att Olsson slarvade sig igenom målet. Så blygsamt av dig.
Jag påstod inte att han slarvade.
Citera
2014-10-30, 20:14
Medlem
Citat:
Jag påstod inte att han slarvade.
En advokat som inte är ordentligt påläst inför en uppmärksammad mordrättegång har slarvat rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in