2014-10-30, 17:28
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtljung
Fast är det inte lite illa ifall hennes anhöriga skulle komma till skada pga något som hon har gjort? Hennes familj har ju inte gjort något fel, det var ju hennes agerande som inte var bra. Det borde väl inte de straffas för?
Problemet med vissa individer är att de saknar sunt förnuft och är sällan konsekventa i deras tyckande och tänkande.
Jag känner mig t.ex ganska säker på att skribenten skulle bli ganska arg om någon hänger ut hens familj bara för att någon tycker att hen har gjort något fel. Men tycker givetvis att det är bra att någon annan hängs ut... Logiken haltar liksom.
Citera
2014-10-30, 17:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
Helt enkelt strålande att hon till slut blev frikänd!

En seger för samhället i sig.

Den egentliga gärningsmannen, fyllot, måste ju vara efterbliven på något sätt.
Det vore bra med en aktiv vårdinsats där så att han kommer till sans och blir
mindre utåtagerande. Något som väl kan tyckas gälla även en hel del av de som
kommenterat i tråden och ylat om uthängningar. Det är bara råttor med förföljelsemani
och ett brottsregister som pysslar med sådant.

Hänga ut hela familjen... tyder ju på fullständig sinnesförvirring och ett sjukt hat.
Sånt jävla pack som bara kostar pengar för oss vanliga skattebetalare.
Citera
2014-10-30, 17:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Helt enkelt strålande att hon till slut blev frikänd!

En seger för samhället i sig.

Den egentliga gärningsmannen, fyllot, måste ju vara efterbliven på något sätt.
Det vore bra med en aktiv vårdinsats där så att han kommer till sans och blir
mindre utåtagerande. Något som väl kan tyckas gälla även en hel del av de som
kommenterat i tråden och ylat om uthängningar. Det är bara råttor med förföljelsemani
och ett brottsregister som pysslar med sådant.

Hänga ut hela familjen... tyder ju på fullständig sinnesförvirring och ett sjukt hat.
Sånt jävla pack som bara kostar pengar för oss vanliga skattebetalare.

Nej, han var full - och i det skede där hon ger sig på honom så attackerar han inte henne på något sätt ...
Hon agerade fel.
Citera
2014-10-30, 17:59
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han var full - och i det skede där hon ger sig på honom så attackerar han inte henne på något sätt ...
Hon agerade fel.

Nej, han var full OCH efterbliven. Hur karatefull jag än har varit (och det har jag varit
många gånger) har jag aldrig fått för mig att ge mig på en polisbil eller väsa hotelser mot
en polis som ställer frågor.

Full? Japp. Dum i hela huvudet? Absolut.

Och som sig bör så går det som det går när man sätter sig till motvärn när man ska
bli omhändertagen. Han förtjänade varenda batongslag.
Citera
2014-10-30, 18:00
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Herregud, att hon blir fri. Han är full och är inte aggressiv på något sätt. Men hon slår honom samtidigt som hon skriker ''Lägg dig ner'' och har hunden nära honom hotfullt i den andra näven.
Citera
2014-10-30, 18:01
Avstängd
konstapels avatar
Bra att hon blev frikänd, HR säger visserligen att hon begått ett misstag men att sådant händer i den pressade miljö som poliser befinner sig i, inget brottsligt i det.

Det sista vi vill ha i dagens samhälle är "skotträdda" poliser som inte vågar göra något av rädsla för att förlora jobbet.
Citera
2014-10-30, 18:04
Bannlyst
Citat:
Nej, han var full OCH efterbliven. Hur karatefull jag än har varit (och det har jag varit
många gånger) har jag aldrig fått för mig att ge mig på en polisbil eller väsa hotelser mot

Och som sig bör så går det som det går när man sätter sig till motvärn när man ska
Håll käften för helvete din jävla pajas. Slog nästan sönder min datorskärm när jag hörde hennes patetiska argument. Att han skulle spränga gatan,alltså helvete vilken korkad tjockis. Hon agerade åt helvete fel och skulle inte frikännas, men det gör i princip alla snutar som åtalas.
Citera
2014-10-30, 18:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Bli omhändertagen - ja. Men det är inte detsamma som att det är okej att sker på det sätt som poliskvinnan valde ..

Jag är till skillnad från dig då medveten om att allt som är okej att utsätta buset för också är okej att utsätta hederliga svensson för ... alltså - polisen får inte agera hur som helst bara för att man finner objektet som är föremål för polisens uppmärksamhet osympatisk...

Tänk bara på de fall där polisen förväxlat sjukdomsfall med fylla på grund av personens uppträdande - är det lika okej då tycker du?
Citera
2014-10-30, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Bra att hon blev frikänd, HR säger visserligen att hon begått ett misstag men att sådant händer i den pressade miljö som poliser befinner sig i, inget brottsligt i det.

Det sista vi vill ha i dagens samhälle är "skotträdda" poliser som inte vågar göra något av rädsla för att förlora jobbet.
Att HR kritiserar agerandet är viktig - ja.
Citera
2014-10-30, 18:15
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
Håll käften för helvete din jävla pajas. Slog nästan sönder min datorskärm när jag hörde hennes patetiska argument. Att han skulle spränga gatan,alltså helvete vilken korkad tjockis. Hon agerade åt helvete fel och skulle inte frikännas, men det gör i princip alla snutar som åtalas.

Nej du har rätt.. Jag ber om ursäkt. Självklart är det hennes fel att han full och dum i huvudet
säger att han ska spränga hela gatan. Det är också hennes fel att hen ger sig på polisbilen när
hon kommer till platsen. Självklart ska hon ju le lite vänligt mot honom och säga till honom att
gå hem och sova ruset av sig. Kanske ge honom en tröstkram. vafan det är väl ett fritt samhälle.
Hur skulle det se ut om man inte fick hota folk och slå sönder rutor och bilar lite som man känner
för.

Va fan, döm henne till livstid vet jag. Och fyllot for president. Ja jävlar i det.
Citera
2014-10-30, 18:19
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bli omhändertagen - ja. Men det är inte detsamma som att det är okej att sker på det sätt som poliskvinnan valde ..

Jag är till skillnad från dig då medveten om att allt som är okej att utsätta buset för också är okej att utsätta hederliga svensson för ... alltså - polisen får inte agera hur som helst bara för att man finner objektet som är föremål för polisens uppmärksamhet osympatisk...

Tänk bara på de fall där polisen förväxlat sjukdomsfall med fylla på grund av personens uppträdande - är det lika okej då tycker du?

Nej jag vet att du inte tycker att det är ok. Men där är vi helt klart oense.

Var det verkligen bara osympatisk han var? Räknas det han gjorde in under "osympatisk" nu?

Nej det är självklart inte ok att spöa på sjukdomsfall. Var han sjuk? Mitt raljerande om
efterbliven till trots så lär han (tyvärr) inte anses varande så efterbliven att han behöver
vårdas för det. DET är i sig ett misstag i mina ögon. Och ja jag vet att du anser att man
kan skylla det mesta på fylla, inklusive minnet. Men även där tycker vi olika.
Citera
2014-10-30, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Självklart är det bra om man inte ger sig på och börjar slå en ruta och på en annan människa så att polisen tillkallas. Om man dessutom struntar i att ge sig på polisbilen när polisen kommer är det ännu lite bättre och framförallt är det bästa att lyssna på det polisen säger till dig i det läget.

"...oavsett om polisen är utrustad med en för ändamålet utbildad hund i komplement till sin batong, pepparspray och 9mm automatpistol."

Eftersom polisen inte ska få använda denna utrustning enligt alla förståsigpåare så förstår inte jag varför du menar att HR skall ta hänsyn till den. Utrustningen är väl bara till för syns skull??

Personligen tycker jag det kan ha funnits utrymme för ett annat agerande, men har samtidigt
förståelse för att den vid tillfället ensamma polisen inte hann gå igenom alla eventualiteter och hamnade i ett läge där hon kände sig hotad.
Ja, samtidigt är det givetvis bra att HvR också säger det - att även om hon frias så använde hon mer våld än vad som var befogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in