Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Ofredande gör de sig skyldiga till. Att sedan ha det latenta hot, som du refererar till, hängande över sig är ju fruktansvärt obehagligt och skulle göra att många drar sig för att vistas på dessa platser. I videon verkar det ju vara offentliga platser och inga skumma kvarter.
Hur långt är du villig att stå bakom och hejja på sådant uppförande på grund av att du föraktar kvinnor?
Fast jag föraktar inte kvinnor (jag föraktar naturligtvis
vissa kvinnor, men inte på grund av deras kön). Vilket uppförande är det jag "hejar" på enligt dig?
Ofredande är som sagt tveksamt, olaga hot likaså. Att folk känner sig oroliga utan anledning betyder bara att de är dumma och är inget man bör basera lagstiftning på.
Citat:
Ursprungligen postat av
different_trip
Allvarligt talar, jag börjar tro att ni är efterblivna. Eller MENA, men det är i praktiken samma sak.
Ni har återigen ingen rättighet att värdera någon utseende och betygsätta detta högt. Vad är det som är så svårt att förstå?
Behöver ni göra så här för att få knulla, eller är det lustarna som inte kan hållas inne? Vad är det som gör att ni har värderingar från mellanöstern?
Jaha. Det klart att man har rätt att bedöma personer, och det klart att man har rätt att tilltala dem som man själv tycker passar för situationen. Det finns nämligen ingen anledning att inskränka människors frihet på sådant sätt att den rätten försvinner.
http://www.un.org/en/documents/udhr/
Article 29.
(2) In the exercise of his rights and freedoms, everyone shall be subject only to such limitations as are determined by law solely for the purpose of securing due recognition and respect for the rights and freedoms of others and of meeting the just requirements of morality, public order and the general welfare in a democratic society.
Jag tror att du förstår vad "mänskliga rättigheter" betyder. Kanske inte.