2014-10-30, 14:33
Medlem
Mooons avatar
... och hur förklarar du annars deras respektlösa uppförande och totala förakt för henne, inte som person, utan som kvinna?

Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Nu gissar jag hej vilt men skulle tro att twitterfittorna som förstorat upp hela grejen uteslutande hyser feministiska sympatisörer och försöker styra debatten i den riktningen. Det brukar vara så. Jag hoppas dock att jag har fel, att detta inte är ytterligare ett försök att framställa kvinnor som offer och lägga skulden på män där man skyller detta på patriarkala, systematiska strukturer..
Citera
2014-10-30, 14:36
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
... och hur förklarar du annars deras respektlösa uppförande och totala förakt för henne, inte som person, utan som kvinna?
Degenererad kultur samt rasliga tillkortakommanden? Västerländska män verkar inte bete sig på detta sätt, i alla fall inte i närheten av lika stor utsträckning.
Citera
2014-10-30, 14:40
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ofredande gör de sig skyldiga till. Att sedan ha det latenta hot, som du refererar till, hängande över sig är ju fruktansvärt obehagligt och skulle göra att många drar sig för att vistas på dessa platser. I videon verkar det ju vara offentliga platser och inga skumma kvarter.

Hur långt är du villig att stå bakom och hejja på sådant uppförande på grund av att du föraktar kvinnor?

Det är inte bara ofredande de gör sig skyldiga till utan rena sexuella trakasserier enligt DO's lag.
Citera
2014-10-30, 14:47
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det är inte bara ofredande de gör sig skyldiga till utan rena sexuella trakasserier enligt DO's lag.

Nej, det är inte sexuella trakasserier. Det finns ingen skymt av trakasserier någonstans i den där videon.
Citera
2014-10-30, 14:54
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
Nej, det är inte sexuella trakasserier. Det finns ingen skymt av trakasserier någonstans i den där videon.

Männen i klippet säger saker som helt klart kan uppfattas som sexuellt påträngande för kvinnan.
Sen kommer frågan om hur hon tolkar det hela förstås.
Citera
2014-10-30, 14:56
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
Du tar nog priset för årets white knight.

Det är väl självklart att ha rätt till att bedöma vem man vill?
Varför är det skillnad på någon som är stationär och någon som är i rörelse?

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det klart att man har rätt att bedöma personer, och det klart att man har rätt att tilltala dem som man själv tycker passar för situationen. Det finns nämligen ingen anledning att inskränka människors frihet på sådant sätt att den rätten försvinner.

Allvarligt talar, jag börjar tro att ni är efterblivna. Eller MENA, men det är i praktiken samma sak.

Ni har återigen ingen rättighet att värdera någon utseende och betygsätta detta högt. Vad är det som är så svårt att förstå?

Behöver ni göra så här för att få knulla, eller är det lustarna som inte kan hållas inne? Vad är det som gör att ni har värderingar från mellanöstern?
Citera
2014-10-30, 15:00
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Känns som det iaf från videon är mer kulturellt betingat!?
Skulle tro att kvinnorna som bor i de kvarteren som dom filmat är betydligt mer med på noterna och deltar på samma vilkor!

Under 10h så hann dom tex inte med att gå ner för 5th Avenue eller en tur genom Central Park?
Citera
2014-10-30, 15:06
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Männen i klippet säger saker som helt klart kan uppfattas som sexuellt påträngande för kvinnan.
Sen kommer frågan om hur hon tolkar det hela förstås.

Hänvisar till min kommentar på sida 2.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ni har återigen ingen rättighet att värdera någon utseende och betygsätta detta högt. Vad är det som är så svårt att förstå?

Behöver ni göra så här för att få knulla, eller är det lustarna som inte kan hållas inne? Vad är det som gör att ni har värderingar från mellanöstern?

Varför har vi ingen rättighet till att bedöma och värdera någons utseende? Du har alltså aldrig sett någon som snygg eller ful? Är du hjärnskadad?

Det är du som behandlar kvinnor som någon form av gudomligt väsen som varken får tilltalas eller röras. Kvinnor är människor, inte porslin från Mingdynastin.
Citera
2014-10-30, 15:08
Medlem
Mooons avatar
Flera inlägg här tyder på motsatsen och verkar tycka att allt är i sin ordning.

Jag undrar hur detta skulle hanteras om det börjar uppstå här i Sverige. Myndigheter, kvinnorna själva? Deras fäder, män, söner?

Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Degenererad kultur samt rasliga tillkortakommanden? Västerländska män verkar inte bete sig på detta sätt, i alla fall inte i närheten av lika stor utsträckning.
Citera
2014-10-30, 15:12
Medlem
MalachiYorks avatar
"God Bless You Mami. Dayum."

HAHAHHA så jävla roligt. Ingen nyhet att det är trendigt för niggaz att jaga brudar av kalibern Kim Kardashian.
Citera
2014-10-30, 15:15
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ofredande gör de sig skyldiga till. Att sedan ha det latenta hot, som du refererar till, hängande över sig är ju fruktansvärt obehagligt och skulle göra att många drar sig för att vistas på dessa platser. I videon verkar det ju vara offentliga platser och inga skumma kvarter.

Hur långt är du villig att stå bakom och hejja på sådant uppförande på grund av att du föraktar kvinnor?
Fast jag föraktar inte kvinnor (jag föraktar naturligtvis vissa kvinnor, men inte på grund av deras kön). Vilket uppförande är det jag "hejar" på enligt dig?

Ofredande är som sagt tveksamt, olaga hot likaså. Att folk känner sig oroliga utan anledning betyder bara att de är dumma och är inget man bör basera lagstiftning på.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Allvarligt talar, jag börjar tro att ni är efterblivna. Eller MENA, men det är i praktiken samma sak.

Jaha. Det klart att man har rätt att bedöma personer, och det klart att man har rätt att tilltala dem som man själv tycker passar för situationen. Det finns nämligen ingen anledning att inskränka människors frihet på sådant sätt att den rätten försvinner.

http://www.un.org/en/documents/udhr/
Article 29.
(2) In the exercise of his rights and freedoms, everyone shall be subject only to such limitations as are determined by law solely for the purpose of securing due recognition and respect for the rights and freedoms of others and of meeting the just requirements of morality, public order and the general welfare in a democratic society.

Jag tror att du förstår vad "mänskliga rättigheter" betyder. Kanske inte.
Citera
2014-10-30, 15:17
Medlem
Bearforceones avatar
Hela debatten är sanslöst snedvriden, vad som borde uppmärksammas är att det var 100% uteslutande svarta män som beter sig just så, inte alla män. Men det är också ett stort problem för feminismen som sådan, att man ideologiskt jämställer alla män, oavsett om de har annorlunda språk, kultur, religion, utbildning, inkomster etc etc etc. Ingen annanstans i någon ideologi kan man jämställa en hel grupp människor på det här viset, utom kanske hos rasideologierna och de tror jag inte feministerna vill sammankopplas med.

Problemet här är alltså att en stor mängd svarta män har en riktigt rutten kvinnosyn och alla andra män får skit för det. Den dagen feminismen faktiskt vågar utmana olika gruppers vulgära syn på kvinnor, är dagen då mycket är vunnet för kvinnor och acceptansen för feminism som sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in