2014-10-30, 12:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1461.First.Avenue
Man måste få vara klädd hur man vill utan att behöva bli trakasserad och få olika kommentarer från okända människor.

Jag tycker själv det är ett väldigt störande moment när butikspersonal, tiggare eller annat random folk kommer fram och ska prata med mig. Sen att då också behöva stå ut med att massa folk ska söka kontakt med en när man går längs gator hade gjort mig tokig.
Hade du tyckt det vore okej? Med förklaringen att du bär t-shirt/linne/shorts-whatever och då alltså söker uppmärksamhet så du får därför skylla dig själv att bögnegrer säger att du är vacker, att de visslar åt dig och försöker starta random konversationer, de t.o.m. envisas med att gå bredvid dig i flera minuter.

Jag hoppas du blir rånbögmördad! (gäller alla andra i denna tråd som också tycker detta är okej/att de är kvinnans fel)

1) Menar du att det ska vara förbjudet för män att ragga på kvinnor?

2) Nej ingen man hade haft något emot att en massa kvinnor raggade på honom varje dag. Kvinnor har inte heller något problem med att många män raggar på dem.

3) Om du går på en bög-klubb i bara kalsonger får du räkna med att bögar raggar på dig, eller hur? Samma sak gäller en kvinna som vistad bland män utan att vara täckt.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-30 kl. 12:50.
Citera
2014-10-30, 12:41
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
HAHAHAHA, aså... "hur vi än gör så är det mannen som är förlorare" - stakarn *klapa*

...fast om du riktar om din ilska och ser bortom ordet feminism som jag antar att du inte gillar har du faktiskt rätt i att det inte bara är kvinnor som är förlorare i patriarkatet. Även män tvingas som du skriver in i snäva roller om hur man ska vara och bete sig för att vara man. Skulle du lägga samman alla träd till en skog och se bortom din självpåtagna och småsinta offerroll skulle du kanske se att även detta är feminism, att jobba mot dessa trökiga och destruktiva föreställningar kring maskulinitet.

Haha, patriarkatet.. slutade ta dig på allvar där.. offerrollen är det väl ni feminister som ha. Vi icke-feminister försöker nyansera bilden en aning.
Citera
2014-10-30, 12:45
Medlem
Om kvinnan använder sig utav kläder som lätt attraherar män, vad förväntar ni er? Vi lever i ett hyper sexualetisk samhälle.

Hår, ögon, ansikte, lår, ben och alla andra delar kan vara något som fångar uppvärksamheten. Finns anledningar till varför övergrepp ökar under sommaren, enligt BRA.

http://egyptianstreets.com/2014/09/02/hidden-camera-shows-haunting-stares-women-face-on-egypts-streets/
Citera
2014-10-30, 12:46
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Blev du uppfostrad av vargar eller? Ur ett större, samhälleligt perspektiv handlar det om rötna strukturer. På individplan handlar det om hyfs och självinsikt, att vara socialt kompetent och kapabel att känna av och läsa in ett socialt sammanhang. Det är klart man kan och ska kunna tala med folk på gatan, men i allmänhet är det dock t ex inte hyfsat att kommentera en främlings utseende, det är att bete sig som en ouppfostrad röv.

Jag skiter faktiskt i vad du och andra tycker är hyfsat. Det är inte olagligt, än sålänge, att ge komplimanger till tjejer på stan. Nu gör inte jag det, och vi vet vilken typ av män som brukar slicka sig om munnen och vissla efter tjejer på stan.

"en tjej ska kunna gå på stan utan att killar ska lägga kommentarer".
Vad är ni för jävla människor? säg inte åt mig elelr andra män hur vi ska bete oss. Om vi vill prata med folk på stan så gör vi det, om personen vi pratar med säger: jag är inte intresserad, så okej, visst. Men är så jävla trött med dessa krav feminister kommer med att: jag ska kunna gå runt hur som helst, var som helst, klä mig i vad som helst och slippa kommentarer eller att slippa bli våldtagen.
IN YOUR FUCKING DREAMS. Dröm vidare för fan, att ni ska kunna göra det. Tanken är underbarm att kunna styra sig omgivning och att DE ska anpassa sig efter ER vision om hur världen ska se ut.
Citera
2014-10-30, 12:50
Medlem
BullensPilsners avatar
Ni som tar de trakasserande männen i videon i försvar är inget annat än sjuka, osociala babianer, oavsett hudfärg och härkomst.

Det är hur tydligt som helst, för en normal människa, att en kvinna som är ute och går INTE signalerar att hon är tillgänglig, oavsett hur hon är klädd, eller rör sig.

Att se hur dessa män bete sig, som om dom vore kåta, dreglande hundar, får mig att må illa.

Tycker synd om de flickor som växer upp idag, och som måste gå i skolan och tillbringa hela dagarna tillsammans med pojkar som fostras av fäder liknande de på filmen. Fy fan!
Citera
Medlem
Det är inte bara kvinnor som har det jobbigt på New Yorks gator. Här har dom gjort en likadan film fast med en man.
http://www.funnyordie.com/articles/ebf5e34fc8/10-hours-of-walking-in-nyc-as-a-man
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Tror de flesta kvinnor skulle uppskatta och bli attraherade av män som tog för sig och vågade gå fram och prata på stan. En kompis raggade upp en tjej så. Hon blev imponerad. Enligt denna videon trakasserade han henne. Var går gränsen? Jo, att hon inte är intresserad. Och hur fan vet man det om man inte säger: hej, läget? god bless elelr vad man nu väljer att säga.
Citera
2014-10-30, 12:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Ni som tar de trakasserande männen i videon i försvar är inget annat än sjuka, osociala babianer, oavsett hudfärg och härkomst.

Det är hur tydligt som helst, för en normal människa, att en kvinna som är ute och går INTE signalerar att hon är tillgänglig, oavsett hur hon är klädd, eller rör sig.

Att se hur dessa män bete sig, som om dom vore kåta, dreglande hundar, får mig att må illa.

Tycker synd om de flickor som växer upp idag, och som måste gå i skolan och tillbringa hela dagarna tillsammans med pojkar som fostras av fäder liknande de på filmen. Fy fan!

Det faktum att männen raggade på henne bevisar att män uppfattar ensamma kvinnor som sexuellt tillgängliga. Om kvinnan hade gått med en man hade ingen raggat på henne. Det här vet alla kvinnor så kvinnor som väljer att gå ut ensamma gör det för att de vill att män ska ragga på dem.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-30 kl. 12:57.
Citera
2014-10-30, 12:54
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hon gick ensam och var inte täckt det gjorde att männen uppfattade henne som tillgänglig.

Det är inte neutralt att gå ut ensam och otäckt som kvinna det uppfattas som att man bjuder in män att ragga på en. Videon är ett bevis på det.

Jo, många kvinnor har ett neutralt behov av att vara ensamma ibland, både inom och utomhus och detta har sällan att göra med en längtan efter att bli uppmärksammad sexuellt utan det handlar ofta om att de behöver vara ifred för att rensa sina tankar.

Alla behöver återhämta sig lite då och då och så även kvinnor. Jag kan försäkra dig om att jag inte går mina kvällsliga promenader i hopp om att stöta på någon att ligga med.

Citat:
Den här kvinnan signalerade att hon ville bli raggad på. Därför raggade männen på henne på gatan. Till exempel om en kvinna går på krogen med sin man kommer män inte att ragga på henne för att de förstår att hon är upptagen. Men om en kvinna går ensam oavsett om det är gatan, krogen, etc. kommer män att uppfatta det som att hon vill att män ska ragga på henne.

Nej, hon signalerade inget som helst intresse för någon och de män (och kvinnor) som bortser från kroppsspråk och mimik för att istället säga att kvinnan automatiskt blir tillgänglig bara genom att visa sig är gravt inskränkta i sina egna vanföreställningar om hur västerländska kvinnor fungerar.

Citat:
Hur vet du det? Jag har varit med om många kvinnor som har raggat på min man i mat-affären. Det är mer vanligt än inte att kvinnor försöker träffa män i affärer.

Vet inte vad jag ska svara här.

Jag har sett bilder på den man du påstår vara din make och utifrån dessa har jag svårt att tro att en så ful man skulle bli uppraggad ens om han befann sig på gammelvalsklubben bland desperata pensionärskor.

Citat:
Det beror på var kvinnan går på promenad och hur hon är klädd. Till exempel om en kvinna går i kort kjol på Malmskillnads-gatan kommer ingen tro att hon är där på promenad.
Ja, men det där är ett ökänt horkvarter och det finns inte många övriga områden i Sverige att likna denna gata vid ändå. Jag förstår inte varför du ens tar upp detta.
Citera
2014-10-30, 13:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1461.First.Avenue
Man måste få vara klädd hur man vill utan att behöva bli trakasserad och få olika kommentarer från okända människor.

Jag tycker själv det är ett väldigt störande moment när butikspersonal, tiggare eller annat random folk kommer fram och ska prata med mig. Sen att då också behöva stå ut med att massa folk ska söka kontakt med en när man går längs gator hade gjort mig tokig.
Hade du tyckt det vore okej? Med förklaringen att du bär t-shirt/linne/shorts-whatever och då alltså söker uppmärksamhet så du får därför skylla dig själv att bögnegrer säger att du är vacker, att de visslar åt dig och försöker starta random konversationer, de t.o.m. envisas med att gå bredvid dig i flera minuter.

Jag hoppas du blir rånbögmördad! (gäller alla andra i denna tråd som också tycker detta är okej/att de är kvinnans fel)

Nja, det är en vacker tanke absolut, men inget som går att uppnå i verkligheten är jag rädd. Människan är lagd så. Man kan inte klä sig hur man vill och förvänta sig att ingen tittar eller kommenterar. Går du ut i sexuellt utmanande klädsel är det klart att män tittar och att någon kanske öppnar munnen emellanåt. Likaså är det kanske en vacker tanke att man ska kunna gå ut enbart i string och bh utan att folk ska bry sig, men nu lever vi i verkligheten och den får vi anpassa oss till.

Alla som klär sig utmanande gör det med vetskapen om vad det signalerar. Det vet förmodligen även du när du tittar dig själv i spegeln när du tagit fram dina sexigaste kläder och tänker "oj vad fin min rumpa blev i de här shortsen" osv. Du klär dig så för att du tycker att du ser bra ut i dessa kläder, eller hur? Samma tankar når männen på gatan när de ser dig i samma kläder. Det kommer du ALDRIG kunna undgå.

Även om jag inte på något sätt tar dessa sluskar i försvar behöver vi väl inte fly från verkligheten och inbilla oss att våra beteenden inte ger avtryck i samhällets ögon.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-10-30 kl. 13:06.
Citera
2014-10-30, 13:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jo, många kvinnor har ett neutralt behov av att vara ensamma ibland, både inom och utomhus och detta har sällan att göra med en längtan efter att bli uppmärksammad sexuellt utan det handlar ofta om att de behöver vara ifred för att rensa sina tankar.

Alla behöver återhämta sig lite då och då och så även kvinnor. Jag kan försäkra dig om att jag inte går mina kvällsliga promenader i hopp om att stöta på någon att ligga med.

Då kan de gå ut i skogen eller någonstans där det inte finns män.

Om ni verkligen ville vara ifred från män skulle ni förespråka promenad-stråk, affärer, bad, gym, etc. för bara kvinnor. Men det är ingen kvinna här som förespråkar det de förespråkar bara att män inte ska säga något men de vill inte att det ska vara segregerat.

Citat:
Nej, hon signalerade inget som helst intresse för någon och de män (och kvinnor) som bortser från kroppsspråk och mimik för att istället säga att kvinnan automatiskt blir tillgänglig bara genom att visa sig är gravt inskränkta i sina egna vanföreställningar om hur västerländska kvinnor fungerar.

Att en kvinna är ute ensam signalerar att hon vill att män ska ragga på henne. Beviset för det är att männen i videon raggade på kvinnan. Om de inte tyckte att hon signalerade att hon ville bli raggad på så skulle de inte ha raggat på henne.

Citat:
Vet inte vad jag ska svara här.

Jag har sett bilder på den man du påstår vara din make och utifrån dessa har jag svårt att tro att en så ful man skulle bli uppraggad ens om han befann sig på gammelvalsklubben bland desperata pensionärskor.

Varför skulle jag ljuga? Jag har varit med om det många gånger.

Citat:
Ja, men det där är ett ökänt horkvarter och det finns inte många övriga områden i Sverige att likna denna gata vid ändå. Jag förstår inte varför du ens tar upp detta.

Det visar att hur kvinnor uppfattas beror på situationen. Till exempel om en kvinna går sexigt klädd tillsammans med en man kommer inga män att ragga på henne. Men om en kvinna går vanligt klädd ensam så kommer män att ragga på henne för att de ser att hon skickar ut signaler om att hon vill att män ska ragga på henne.
Citera
2014-10-30, 13:08
Medlem
Bodickers avatar
Man ska kunna gå runt i vad som helst utan att någon ska döma. Om jag går ut naken, så är det återigen trakasserier eller stötande och polisen tar mig. Jag som man är offer igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in