Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hon gick ensam och var inte täckt det gjorde att männen uppfattade henne som tillgänglig.
Det är inte neutralt att gå ut ensam och otäckt som kvinna det uppfattas som att man bjuder in män att ragga på en. Videon är ett bevis på det.
Jo, många kvinnor har ett neutralt behov av att vara ensamma ibland, både inom och utomhus och detta har sällan att göra med en längtan efter att bli uppmärksammad sexuellt utan det handlar ofta om att de behöver vara ifred för att rensa sina tankar.
Alla behöver återhämta sig lite då och då och så även kvinnor. Jag kan försäkra dig om att jag inte går mina kvällsliga promenader i hopp om att stöta på någon att ligga med.
Citat:
Den här kvinnan signalerade att hon ville bli raggad på. Därför raggade männen på henne på gatan. Till exempel om en kvinna går på krogen med sin man kommer män inte att ragga på henne för att de förstår att hon är upptagen. Men om en kvinna går ensam oavsett om det är gatan, krogen, etc. kommer män att uppfatta det som att hon vill att män ska ragga på henne.
Nej, hon signalerade inget som helst intresse för någon och de män (och kvinnor) som bortser från kroppsspråk och mimik för att istället säga att kvinnan automatiskt blir tillgänglig bara genom att visa sig är gravt inskränkta i sina egna vanföreställningar om hur västerländska kvinnor fungerar.
Citat:
Hur vet du det? Jag har varit med om många kvinnor som har raggat på min man i mat-affären. Det är mer vanligt än inte att kvinnor försöker träffa män i affärer.
Vet inte vad jag ska svara här.
Jag har sett bilder på den man du påstår vara din make och utifrån dessa har jag svårt att tro att en så ful man skulle bli uppraggad ens om han befann sig på gammelvalsklubben bland desperata pensionärskor.
Citat:
Det beror på var kvinnan går på promenad och hur hon är klädd. Till exempel om en kvinna går i kort kjol på Malmskillnads-gatan kommer ingen tro att hon är där på promenad.
Ja, men det där är ett ökänt horkvarter och det finns inte många övriga områden i Sverige att likna denna gata vid ändå. Jag förstår inte varför du ens tar upp detta.