2014-10-30, 08:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag gillar hur du skriver och beskriver detta. Svartsjuka, avundsjuka, usel självkänsla och mer därtill. Samt en liten människa att hunsa och slå när alltihop känns som värst. Utifrån ser det inte ut att stämma med bilderna vi får av henne i häktet, tyst och undergiven, tänker på sig själv som död. Men det kanske ändå är sidor av samma mynt.

Till en början såg jag henne som gm, sedan svängde jag till Rami, som visserligen verkar kylig och behärskad, men som har mer att förlora gentemot klanen ifall det skulle komma fram hur Yara blev behandlad. Brännmärkena tyder på en grymhet och en gränslöshet som vi knappt fattar. Han kan ha gjort det för att hon skulle tiga i skolan, om sina hemförhållanden. En liten krake till man men med ett uppblåst ego. Livsfarlig kombination att vara i närheten av. Jag vet.

Men sedan vi fick bilderna som åklagaren manade fram igår så tror jag mer på Amani, det är ju ett fullkomligt vettlöst raseri som driver situationen. Jag behöver inte upprepa detaljer, vi har alla fått dessa ohyggliga bilder i skallen igår. Och han kunde ha stoppat henne, men gjorde inget.

Och ja, du har rätt. Det kan mycket väl bli en roman. Kanske någon skriver på den just nu.

Jag hakar på här fast det inte var mej du svarade.
Rami uppgav i förhör att Madi hatade Yara. Hon tyckte inte om att ha en kvinna till i hemmet (ungefär)
Jag reagerade för ordvalet "kvinna" om en åttaåring.
Jag hittar inte länken till den tidning som rapporterade om det.
Såg Madi lilla Yara som en farlig rival till sej?
Citera
2014-10-30, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Rami uppgav i förhör att Madi hatade Yara. Hon tyckte inte om att ha en kvinna till i hemmet (ungefär)

Madi/amani vad nu människan heter i förnamn, var hemmafru men en usel sådan. Brev och papper längs golvet, disk i travar, otrivsamt och ovårdat i hemmet. Yara utses till piga. Kan tänka mig att Yara fick skit oavsett hon gjorde nåt bra eller dåligt. Kanske ännu mer skit om hon var duktig, kontrasten till Madi blev ju tydlig då. Damned if you do, damned if you dont.
Citera
2014-10-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Följande står i kommunens externutredning http://www.karlskrona.se/Global/Karlskrona%20kommun/Dokument/Medieservice/externutredning_140630.pdf
sid 18, i kapitlet om hur bedömningen gjordes av familjens lämplighet att ta hand om Yara:

"En annan väsentlig fråga var: När är man vuxen?
Makarna svarade att enligt deras kultur var man vuxen vid åtta års ålder.
Vid fortsatt samtal med makarna om detta gav de adekvata svar och att de visste hur det var i Sverige. Makarna tog ansvar själva för den situation som uppstått i mars 2013 när Yara lämnats ensam med två småbarn och talade om att de var införstådda med att i Sverige var detta inte acceptabelt."
Citera
2014-10-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Om du skickar kortet till Hubertus idag så lovar jag att vara tyst. Men av ngn konstig anledning ändras planer och problem uppstår hela tiden. Vidare bryter du mot forumets regler ang insamlingar.
Ja jag ändrade mig när jag blev tillsagd att jag inte fick lämna en scanner till honom regel 1.01
Citera
2014-10-30, 08:55
Medlem
Citat:
Följande står i kommunens externutredning http://www.karlskrona.se/Global/Karlskrona%20kommun/Dokument/Medieservice/externutredning_140630.pdf
sid 18, i kapitlet om hur bedömningen gjordes av familjens lämplighet att ta hand om Yara:

Vid fortsatt samtal med makarna om detta gav de adekvata svar och att de visste hur det var i Sverige. Makarna tog ansvar själva för den situation som uppstått i mars 2013 när Yara lämnats ensam med två småbarn och talade om att de var införstådda med att i Sverige var detta inte acceptabelt."

De visste hur de skulle svara "rätt" men innerst inne levde säkert gamla och inrotade kulturella föreställningar. Bilden de tog av den sminkade Yara i röd axelbandsklänning, kan ha tagits just på hennes 8-årsdag i slutet av september 2013. Som en markering av vuxenblivandet. Jag hittade den bilden på en manlig släktings facebooksida, en som inte hade några andra bilder av Yara. Vill inte rota mig hela vägen tillbaka i tråden, men jag skrev ett inlägg om detta i samband med att jag snöade in på bildanalys.
Citera
2014-10-30, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Dessutom har jag redan köpt en scan ned för 4600 som blädrar o sparar till en pdf o i morgon köper jag FUP o scannar den o lägger Flashback e det mest corrupta forumet av alla o det suger för det e e helt värdelöst.
Moderatorerna vete fan vart de hittat men allt e ok knark länkar o sex länkar o reklam för livsfarliga röka allt e ok men o köpa en jävla scanner e världenss regel brott.
Jävla kit site
Bra... du fixar ju det helt själv tack på förhand!
Citera
2014-10-30, 09:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ja, där ser man. En vuxen kvinna att vara svartsjuk på då.
Usch, den här tråden börjar äckla mej på så många plan.
Den charmerande prinsen som bodde i total misär med en galen megära och en illaluktande skyddsling som dessutom var hatad av megäran.
Hur i helvete kunde han låta det fortgå? Vem är sjukast? (ondast?) av de här två?
Citera
2014-10-30, 09:59
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

"En definition av ett barn är att det är en person som inte är könsmogen och som inte kan försörja sig själv. Historiskt sett och fortfarande i de flesta av världens kulturer är man alltså barn och därmed försörjd fram till 12-13-års ålder. Därefter är man ansvarig för sin egen försörjning."

"Barnuppfostran i de allra flesta kulturer pågår alltså enbart fram till könsmognad, sedan betraktas “barnet“ som vuxen och ansvarig för sitt eget liv."

Källa. http://www.ingelaolsson.se/dokument/Barnuppf_2012_07_30.pdf
Obs ej akademisk avhandling.
Citera
2014-10-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Ja jag ändrade mig när jag blev tillsagd att jag inte fick lämna en scanner till honom regel 1.01

Vad är ditt problem? Att samla in pengar privat som du vill göra till en scanner är inte tillåtet enligt reglerna men att samla in till en förundersökning som alla kan ta del av är det. Lättkränkta människa.
Citera
2014-10-30, 10:18
Medlem
Imeldas avatar
"Ursprungligen postat av Hatarer
Ja jag ändrade mig när jag blev tillsagd att jag inte fick lämna en scanner till honom regel 1.01"

Det är inte heller ok att be om pengar för en scanner till dig haterer. Hur svårt är det att förstå?
Citera
2014-10-30, 10:21
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag lyckades stoppa min betalning igår med tanke på hur oroligt det blev. Jag betalar in dem igen alt. till någon annan för FUP om den köps in.
Citera
2014-10-30, 10:22
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Vad är ditt problem? Att samla in pengar privat som du vill göra till en scanner är inte tillåtet enligt reglerna men att samla in till en förundersökning som alla kan ta del av är det. Lättkränkta människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
"Ursprungligen postat av Hatarer
Ja jag ändrade mig när jag blev tillsagd att jag inte fick lämna en scanner till honom regel 1.01"

Det är inte heller ok att be om pengar för en scanner till dig haterer. Hur svårt är det att förstå?

Asså ge Er nu!!! Låt han va! Han har inte gjort nått fel, lägg ner så att detta kanske blir gjort istället för att hetsa!

Trött jag blir...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in