Citat:
En ny laptop hade såklart löst allt och framför allt så hade Yara inte misshandlats då
Mamma Madleen hade föreslagit att skicka pengar till en ny dator men fick inget napp från. R och A.
Tror du att även den kanske hade gått sönder då eller " försvunnit" med posten efter att de beställt den på internet? Jag skulle tro det.
A och R ville förhindra kontakt och hittade på alla möjliga orsaker till att lyckas med det.
Mamma Madleen hade föreslagit att skicka pengar till en ny dator men fick inget napp från. R och A.
Tror du att även den kanske hade gått sönder då eller " försvunnit" med posten efter att de beställt den på internet? Jag skulle tro det.
A och R ville förhindra kontakt och hittade på alla möjliga orsaker till att lyckas med det.
Om mitt barn var i ett annat land och de jag anförtror barnet till inte tillåter barnet att har kontakt med mig, eller egen laptop skulle jag bli orolig. En oro att ta på allvar!
Bara den omständigheten att någon försvårar kontakten med mitt barn, skulle leda till reaktion. Och berättigad oro.
Skitföräldrarna hade många alternativ. De kunde ha börjat med att säga ifrån till Rami på skarpen, ringa det juridiska ombudet de hade, som ombesörjde överlåtelsen av vårdnaden till Rami.
Det finns polis, sociala myndigheter och skola. Om det inte gillar myndigheter har de en stor tjock släkt i Sverige, där man kunde bett någon att se till "ungdomarna". Det finns också ett palestinskt kontor där de kunde bett om råd.
Min erfarenhet är att folk gör det de kommer undan med. Då särskilt folk som skitföräldrarna och mördarparet. Mina funderingar är om det ligger i sakens natur att man går på den svagaste som Yara, när det signaleras att hon är utan skydd. En enkel förklaring till att Rami framstod som favvofarbror när han inte vågade annat. Dessa personer har inte fått de gränser man borde sätta, och som hade varit självklara om de alla var barn eller tonåringar.
De hade till slut kunnat be en äldre släkting på Gaza, att ge Amani och Rami en signal om var skåpet ska stå.
Min uppfattning är att du kommer till många felaktiga slutsatser för du lever i vanföreställningen att alla föräldrar är snälla och vill sina barn väl. Att någon som sänder i väg sina barn måste vilja det bästa för barnet. Men det är tragiskt nog inte så.
Det enda dessa barn har är oss som inte går på en massa skit. Dessa barn har ju rättsväsendet när någon slagit ihjäl dem. Som Yara. Vad ska till för att övertyga andra om att det som pågår med ankarbarn och trafficking, inte är förenligt med vad vi alla borde stå för i gemensam värdegrund?
För saken handlar också, om de barn som inte dör av plågorna eller bara försvinner. Och bevisligen så ser vi i denna sak att finns det finns skitföräldrar som medverkar i denna människosmuggling. Och som sen inte medverkar i rättegången. Men svenskar vill de bli. Är det för snön skull, tror du?
Palestina är litet och släkterna stora och säkert 20% kan hävda släktskap med Arafat. (Arafat kommer från en stor släkt) Förstår inte vad det individuella fallet har med det att göra.