2014-10-30, 00:55
Medlem
Zicksacks avatar
Yara var enligt skolan en begåvad flicka. En begåvning som säkert var långt över hennes så kallade vårdnadshavare. Skolan beskriver även att hon ofta frös. Såklart, tunnklädd, liten, trött, avmagrad, hungrig, ont i kropp o själ, rädd och ledsen.
Citera
2014-10-30, 01:02
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Finns några enstaka som jag mer än gärna hade utövat en hel del våld mot pga deras trakasserier mot mig.

Det är det jag talar om. Dessa inlägg har bara ett syfte i att skapa en fientlig stämning i tråden. Kanske för att försvåra lösningen på det det gäller eller för att framställa en eventuell gärningsman i bättre dager än vad denne har förtjänat. Kanske är det gärningsmannen själv... Så Haterer min vän, lär dig att sålla bland inläggen och välj vilka som du ska svara på och hur. Må gott.
Citera
2014-10-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Finns några enstaka som jag mer än gärna hade utövat en hel del våld mot pga deras trakasserier mot mig.

Detta måste lösas och jag har ett förslag. För tiden rinner iväg och vi vill ha FUPen.

Det bästa är att du får ut FUPen från tingsrätten, betalar en skrivbyrå för att göra jobbet och så var det klart.
Citera
2014-10-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag menade inte på det sättet som du uppfattade det, om det var Amani eller Rami vet vi ju inte, men jag håller med om att Yara själv inte bestämde ifall hon skulle gå till skolan eller ej.
Visst kan svartsjuka ha spelat in, men Rami befann sig också under press på en massa sätt.
Det ena utesluter ju inte det andra?
Om jag försöker lägga lite pussel med ett urval bitar: Amani hade sagt till Madleen att hon inte tyckte om sig själv. När Rami filmade henne i duschen frågade han vem som gör sådant och hon svarade "det är du som gjort det här!" (jag hittar inte texten igen, så förlåt att det inte blir ordagrant) och jag tror att det betyder "du har fått mig att göra det här"; vid ett annat tillfälle i duschen säger hon att det är Yara som fått henne att bli arg.
Som jag funderar just nu, så tänker hon båda sakerna samtidigt, typ "om inte ... så hade jag inte... /flippat ur/". En nypa eller näve av skuldbeläggning av offret/offren?
Det är väl inte ovanligt att kvinnor från mindre kvinnovänliga samhällen blir både svartsjuka och avundsjuka på svenska kvinnor som är så säkra i sin framtoning. Och vackra!
Det spelar ingen roll om Rami hade ett förhållande eller inte - det att han kunde röra sig fritt i denna miljö måste ha varit besvärlig för henne. Det hem hon skulle skapat åt dem var inte heller mycket att komma hem till? Som vi sett nu, så var hon inte så lyckad som mor, hustru, eller ens kompis och det tror jag hon visste. Sedan har jag svårt att veta hur jag ska fördela min em- och sympati. När, hur, varför hade hon "gått sönder"? Jag tror inte att någon är enbart ond, inte ens hon, men det raseri hon levererade i denna dödsmisshandel är ofattbart.
Lite tänker jag ibland att hennes förtvivlan grundar sig på att ingen stoppade henne, framför allt inte Rami; det skulle ha räddat henne från henne själv.
Ack ja - romaner kan det bli! Stoff saknas inte.
Citera
2014-10-30, 01:18
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta måste lösas och jag har ett förslag. För tiden rinner iväg och vi vill ha FUPen.

Det bästa är att du får ut FUPen från tingsrätten, betalar en skrivbyrå för att göra jobbet och så var det klart.

Nu är jag inte med från början men jag anar att någon har tagit på sig ansvaret för att ta fram FUP och lägga upp den i digitalt format på flashen. Är det riktigt?
Det kan ju innebära att det är en hel dj-vla inih-lvete bunte anal-låga A4-sidor som ska läsas in och det gör man inte på en kafferast (såvida man inte är kommunalanställd).
Är jag med så långt?
Citera
2014-10-30, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Nu är jag inte med från början men jag anar att någon har tagit på sig ansvaret för att ta fram FUP och lägga upp den i digitalt format på flashen. Är det riktigt?
Det kan ju innebära att det är en hel dj-vla inih-lvete bunte anal-låga A4-sidor som ska läsas in och det gör man inte på en kafferast (såvida man inte är kommunalanställd).
Är jag med så långt?
Haterar har lämnat ut ett kontonr för insättning av bidrag. Kortet till kontot skulle Haterar sedan skicka till Huberts som bor nära Karlskrona o därför skulle hämta ut fupen. Det är även Huberts som åtagit sig att skanna in dokumentet på biblioteket o lägga upp FUP på fil, tillgänglig för alla. Så ser uppgörelsen ut.
Citera
2014-10-30, 01:26
Medlem
Citat:
Är jag med så långt?

Du fattade direkt.

Själv skulle jag inte scanna detta själv. Jag brukade anlita en skrivbyrå förr i tiden för att kopiera innan allt fanns digitalt. Att scanna tusentals sidor är att värdera sin egen tid som värdelös om man inte har tillgång till scanner med en matare som orkar med och inte trasslar.
Citera
2014-10-30, 01:37
Medlem
Citat:
Du fattade direkt.

Själv skulle jag inte scanna detta själv. Jag brukade anlita en skrivbyrå förr i tiden för att kopiera innan allt fanns digitalt. Att scanna tusentals sidor är att värdera sin egen tid som värdelös om man inte har tillgång till scanner med en matare som orkar med och inte trasslar.

Det finns en stabil kopiator på biblioteket här (typ http://www.kwk.se/images/kopiator.jpg) som inte kostar något att använda. Den ska nog klara det galant! En annan användare skrev i tråden att en sån kan ta ca. 50 sidor i minuten.
Citera
2014-10-30, 01:37
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haterar har lämnat ut ett kontonr för insättning av bidrag. Kortet till kontot skulle Haterar sedan skicka till Huberts som bor nära Karlskrona o därför skulle hämta ut fupen. Det är även Huberts som åtagit sig att skanna in dokumentet på biblioteket o lägga upp FUP på fil, tillgänglig för alla. Så ser uppgörelsen ut.

Citat:
Du fattade direkt.

Kunde tänka mig att det rörde sig om något i den vägen.
I och för sig är det ju en bra tanke men vår grundidé med total anonymitet kan kanske vara lite svår att leva upp till. Hur löser vi det? Vad det gäller den tekniska delen så finns det hyggligt billiga (3-4000 Sek) scanners och det är ju inte så astronomiska summor direkt.
Sen tänker man ju; Vem ska ha tillgång till dessa uppgifter? Alla eller bara de som har bidragit ekonomiskt? Frågorna är så småningom många. Vad är era tankar?
Citera
2014-10-30, 01:46
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Kunde tänka mig att det rörde sig om något i den vägen.
I och för sig är det ju en bra tanke men vår grundidé med total anonymitet kan kanske vara lite svår att leva upp till. Hur löser vi det? Vad det gäller den tekniska delen så finns det hyggligt billiga (3-4000 Sek) scanners och det är ju inte så astronomiska summor direkt.
Sen tänker man ju; Vem ska ha tillgång till dessa uppgifter? Alla eller bara de som har bidragit ekonomiskt? Frågorna är så småningom många. Vad är era tankar?

Det viktigaste är FUPen. Först köper man FUP sedan kan man fundera på det tekniska. Som det är just nu är det högst osannolikt att FUP blir uthämtad innan helgen. Polisen stänger kl 15 på fredag. Biblioteket stänger kl 19.

Kortet har inte blivit postat än.

Det är tänkt att alla ska få tillgång till FUP. Typ hela universum.

För övrigt är jag j-ligt trött på alla lättkränkta människor som tvunget ska stjäla min tid. Typ
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-30 kl. 01:54.
Citera
2014-10-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Nu har det uppstått problem enligt Haterars att skicka kontokortet.

Upplägget var Haterars förslag. Vi godtog detta, och förväntar oss att överenskommelsen uppfylls. Det är inte "olagligt", om det endast är den summan på kortet som härrör från oss. Och för att denna transaktion ska vara olagligt måste Haterar anmäla att han själv, stulit kortet från sig själv.

För att göra saken enklare så kan Haterar utfärda en fullmakt på beloppet till Huberts för just detta belopp och be Huberts sända tillbaka kortet eller makulera det. Fullmakten kan vara muntlig genom att Hateras i ett inlägg gör en utfästelse om att Huberts får ta ut summan.

Om man makulerar eller förlorar sitt Med Mera kort får man ett nytt inom en vecka!

Inom juridiken är detta avtalsrätt och i svensk lag har vi rätt att avtala hur vi vill om vad vi vill så länge vi inte skadar tredje man. Det innebär i detta fall att Haterar inte kan göra krav på COOP, för att han låtit annan använda kortet.

Upplysningsvis så cirkulerar kontokorten friskt i min familj när någon vill tanka eller behöver "låna" pengar. Eftersom jag ger mitt kort, kod och tillstånd är det lagligt. Men jag kan inte ställa krav på VISA om någon skulle missbruka mitt förtroende och ta ut summor jag inte skulle godkänna.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-10-30 kl. 02:21.
Citera
2014-10-30, 01:55
DrOopyMDs avatar
Skulle också vilja veta varför Hatarer har svängt så i humöret. Vad jag har läst (iofs inte så mycket) så har det varit en bra stämning men som har svängt till något helt annat. Varför? Fick för mig att h*n var så positivt engagerad här. I så fall blir det ju en brist, eller hur? Må gott alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in