2014-10-29, 23:27
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Näe jag har inte lovat ett skit jag hade planer att samla ihop till FUP o en scanner men det har flera idioter sett till att jag vägrar pga att jag anklagas för 1511 skitsaker o då kan de ordna det själva jag ville vara snäll o jag ville själv läsa FUP men nu så tycker jag att många kan studsa åt helvete o det har inte med ekonomi o göra det har med sunt förnuft och hur man beter sig.

Om du struntar i alla idioter och håller dig till plan A så får både du och alla andra läsa FUPen snart. Då blir alla glada och nöjda.

Huberts står redo. Det enda du ska göra är att skicka kortet till honom.

Det viktiga är FUPen. FUPen framför allt. Lägg gormandet åt sidan.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-29 kl. 23:37.
Citera
2014-10-29, 23:29
Medlem
Citat:
Jag hade redan beställt en dyr bra scanner o det räcker inte de insamlade pengarna till ta ca 4000 minus 2600 för förundersökningen sen 4500 för scannern.
Det skulle jag betala nu när jag sett hur jag behandlas så vill jag inte bidra med 10 öre för dessa snåla jävla gnällspikar

Varför beställa en så dyr scanner när nån kan scanna in sidorna på biblioteket? Tänk mer ekonomiskt.
Citera
2014-10-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det finns goda skäl för min snålhet. Du är registrerad oktober 2014 och ber folk vitt och brett om att ge dig pengar, ju mer desto bättre, men har ingen trovärdighet alls. Vi får väl se om du håller vad du lovat eller om du skrattar hela vägen till banken. Ett dåligt karaktärsdrag är att du inte tål kritik. Det rimligaste vore att scanna in dokumenten på det billigaste sättet och inte ta emot mer pengar än vad som är nödvändigt. Du borde ha kollat upp vad det kostar att få FUP:en inscannad innan du uppmanade folk att ge dig pengar. Nu blir det istället Flashbacks medlemmar som bekostar din dyra scanner, och kanske bara får nytta av den en gång.
Som jag ser det så är det väldigt ointressant om Huberts får en scanner för att göra jobbet eller som bonus i största allmänhet (+ någon pizza).
Det här kommer trots allt väldigt många till godo, många kommer att åka snålskjuts på mitt bidrag också, men så måste det bli, tyvärr. Jag tar det, för jag slipper ändå en massa besvär själv.
Lägg saken åt sidan nu, vänligen!

Blir det ett större överskott än till pizza och läsk, så kan ju det få gå till Läkare utan gränser eller så
Citera
2014-10-29, 23:34
Medlem
Citat:
Näe jag har inte lovat ett skit jag hade planer att samla ihop till FUP o en scanner men det har flera idioter sett till att jag vägrar pga att jag anklagas för 1511 skitsaker o då kan de ordna det själva jag ville vara snäll o jag ville själv läsa FUP men nu så tycker jag att många kan studsa åt helvete o det har inte med ekonomi o göra det har med sunt förnuft och hur man beter sig.

Du ska inte ta åt dig av negativa saker, tänk i stället på det positiva, och det är alla vi som faktiskt har förtroende för dig och betalat in pengar. Gör som du själv tycker är smidigast, men skynda på för vi väntar alla på att få denna FUP.

(Annars är det inte så tokigt att lämna in kopiorna på en skrivbyrå, som har rejäla scanrar med matare.)
Citera
2014-10-29, 23:35
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Som jag ser det så är det väldigt ointressant om Huberts får en scanner för att göra jobbet eller som bonus i största allmänhet (+ någon pizza).
Det här kommer trots allt väldigt många till godo, många kommer att åka snålskjuts på mitt bidrag också, men så måste det bli, tyvärr. Jag tar det, för jag slipper ändå en massa besvär själv.

Blir det ett större överskott än till pizza och läsk, så kan ju det få gå till Läkare utan gränser eller så
Visst, jag lägger saken åt sidan nu. Jag har skrivit vad jag tycker och mer tänker jag inte engagera mig.
Citera
2014-10-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Jag håller med dej.
Citera
2014-10-29, 23:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Du missade när du läste mina poster när du vill smutskasta mig att jag skrivit flera gånger att jag kommer köpa en riktig scanner för detta och själv betala det som saknas. Lär dig läsa din dumme jävel
Det här med scannern är helt ditt påhitt i efterhand. Insamlingen var inte till någon scanner, och en insamling till en scanner strider mot regel 1.01 så det visslar om det. Alla penninginsamlingar via Flashback är skitförbjudna, det finns bara ett mycket specifikt undantag för insamling av pengar till FUP som inte tillhandahålls till ett för den enskilde överkomligt pris. Vi som har betalat in pengar har gjort det för att så fort som möjligt få tillgång till FUP, inte av något annat skäl. Varje dag som vi missar gör FUP:en mindre värdefull. Jag vill mycket starkt uppmana dig att skicka kortet med befintliga pengar till huberts i morgon, så att vi får den här saken ur världen på det sätt som den var tänkt.
Citera
2014-10-29, 23:39
Medlem
https://mobile.twitter.com/OkAshour verkar som om han varit aktiv även under kvällen då Yara dog, eller är jag ute och cyklar nu?
Var det inte runt denna tid allt hände?
Citera
2014-10-29, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Så kan det vara, men det finns ju mer som körde ihop sig, t ex att föräldrarna inte kom som de hade planerat.
Med tanke på vad som hänt, så tror jag vi kan utesluta att Yaras frånvaro från skolan berodde på Yara. Om Madi hade velat att Yara skulle gå i skolan så hade Madis brödkavel sett till att Yara hade gått i skolan. Aldrig att hon hade vågat skolka eller vägrat gå till skolan. Nedstämd eller ej.

Alltså berodde Yaras frånvaro på att Madi ville att Yara skulle vara hemma, alt att hon inte kunde låta Yara visa sig ute för att hon var för illa åtgången. Oavsett vilket visar det att Madi mådde dåligt. Att Rami hittat nån annan och Madi var rädd för att han skulle skilja sig från henne passar perfekt in i bilden.
Citera
2014-10-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du ska inte ta åt dig av negativa saker, tänk i stället på det positiva, och det är alla vi som faktiskt har förtroende för dig och betalat in pengar. Gör som du själv tycker är smidigast, men skynda på för vi väntar alla på att få denna FUP.

(Annars är det inte så tokigt att lämna in kopiorna på en skrivbyrå, som har rejäla scanrar med matare.)
Om alla snåljåpar som inte bidragit med annat än klagomål kniper käft så har jag inget emot o ge killen en bra scanner som tack för hjälpen men kommer 1 miljon krav då kan jag dra mig ur o skicka det insamlade beloppet till någon som ni anser pålitlig att jag själv lägger kanske 3000 för att jag bryr mig så kan jag påstå att ju mer klagomål jag får desto mindre bryr jag mig o lägger lika mycket som gnällspikarna dvs 0 kr
Citera
2014-10-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det här med scannern är helt ditt påhitt i efterhand. Insamlingen var inte till någon scanner, och en insamling till en scanner strider mot regel 1.01 så det visslar om det. Alla penninginsamlingar via Flashback är skitförbjudna, det finns bara ett mycket specifikt undantag för insamling av pengar till FUP som inte tillhandahålls till ett för den enskilde överkomligt pris. Vi som har betalat in pengar har gjort det för att så fort som möjligt få tillgång till FUP, inte av något annat skäl. Varje dag som vi missar gör FUP:en mindre värdefull. Jag vill mycket starkt uppmana dig att skicka kortet med befintliga pengar till huberts i morgon, så att vi får den här saken ur världen på det sätt som den var tänkt.
Jag fick kortet i eftermiddags min kod var fel koden får jag i morgon först i dag såg jag vad som kommit in.
Jag har inte läst 1.01 men ni har la regler om allt jag tyckte huberts kunde sitta hemma o scanna o behålla scannern e det fel eller e det en muta????????
Citera
2014-10-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag scannade 10 sidor med min flatbädd scanner det tog 10 min undrar vad 1300 sidor hade tagit för tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in