Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Ryssarna lyckas bli av med en av Putler tillhandahållen T72.
https://m.youtube.com/watch?v=wwMJgPZv5Ek
1. I och för sig är det där nog en väldigt gammal T-72a. Den saknar de moderna kännetecknen och verkar essentiellt vara exportversionen för Mellanöstern förevisad runt 1989-1990, även förekommande i uppgraderingspaket för T-55or. Vidare är det där väldigt väldigt långt ifrån platsen där den filmen hävdas vara tagen.
2. I övrigt kanske någon kan förklara vad nyttan med dylika filmer är, ska ni;
a. dra Putin inför rätta?
b. kräva Novorossiya på skadestånd?
c. kräva EU på leksaker från EUs medlemsstater?
d. skapa någon ny variant på en dolkstötslegend i politiskt syfte? [jämför med ww1, ni kunde ha vunnit men Putin dolkade oss i ryggen, med en T-72a].
2. Jag vet inte om ni trögskallar har fattat saken än, men Machiavelli, tsun-zhu m.fl. står sig fortfarande trots att vissa är runt 2500 år gamla. Det skadar inte läsa en smula i biblioteket innan man ger sig ut på äventyr.