2014-10-29, 18:33
  #25741
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu har någon uppdaterat wikisidan med kandidater och partier.

Donetsk: Alexander Zakharchenko, Yuri Sivokonenko, Alexander Kofman.
Partier: Donetsk Republic, Free Donbass

Luhansk: Igor Plotnitsky, Oleg Akimov, Larisa Airapetyan, Viktor Penner.
Partier: Peace for Lugansk Land, Lugansk Economic Union, People's Union.

De enda namnen jag känner igen sen tidigare är Zakharchenko och Plotnitsky. Listorna lär uppdateras ju närmare söndag vi kommer.
2014-10-29, 18:56
  #25742
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu har någon uppdaterat wikisidan med kandidater och partier.

Donetsk: Alexander Zakharchenko, Yuri Sivokonenko, Alexander Kofman.
Partier: Donetsk Republic, Free Donbass

Luhansk: Igor Plotnitsky, Oleg Akimov, Larisa Airapetyan, Viktor Penner.
Partier: Peace for Lugansk Land, Lugansk Economic Union, People's Union.

De enda namnen jag känner igen sen tidigare är Zakharchenko och Plotnitsky. Listorna lär uppdateras ju närmare söndag vi kommer.

Ja, kan ju vara bra om de röstande vet åtminstone dagen före vilka de har att rösta på
Två partier i Donetsk, 3st i Luhansk... verkligen sprudlande demokrati så här dagarna innan charaden.
Jag antar att vallängderna baseras på något, eller är de påhittade? Vilka får rösta och hur vet man att dessa är ukrainska medborgare? Är dessa så kallade valbara personer ukrainska medborgare, vilka är med i dessa hastigt uppkomna "partier", har de ett valmanifest längre än en mening? Vilka är valövervakarna, ryska?
Du har inte besvarat dessa frågor än, du påstår att det inte står något om de så kallade valen i västmedia men du borde kunna hitta något om de i de ryska terroristernas media... gå läs där är ett tips och och kom tillbaka och besvara frågorna.
2014-10-29, 20:24
  #25743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ja, kan ju vara bra om de röstande vet åtminstone dagen före vilka de har att rösta på
Två partier i Donetsk, 3st i Luhansk... verkligen sprudlande demokrati så här dagarna innan charaden.
Jag antar att vallängderna baseras på något, eller är de påhittade? Vilka får rösta och hur vet man att dessa är ukrainska medborgare? Är dessa så kallade valbara personer ukrainska medborgare, vilka är med i dessa hastigt uppkomna "partier", har de ett valmanifest längre än en mening? Vilka är valövervakarna, ryska?
Du har inte besvarat dessa frågor än, du påstår att det inte står något om de så kallade valen i västmedia men du borde kunna hitta något om de i de ryska terroristernas media... gå läs där är ett tips och och kom tillbaka och besvara frågorna.
Ja valet måste ju ogiltigförklaras även av Ryssland om man skall följa överenskommelsen från Minsk.
Är mer som en dålig pjäs med dåliga skådespelare när man försöker kopiera äkta demokrati med gammal fernissa hälld över gistna gammelkommunister och annat löst folk. Hälften av ryssarna tror ju på att diktatur och Stalinterror återkommer till Ryssland. Kanske därför Putin tillåter dessa rebeller att skapa små terrorenklaver i Ukraina som en generalrepa inför Ryssland totala demokratiska kollaps.
2014-10-29, 21:12
  #25744
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu har någon uppdaterat wikisidan med kandidater och partier.

Donetsk: Alexander Zakharchenko, Yuri Sivokonenko, Alexander Kofman.
Partier: Donetsk Republic, Free Donbass

Luhansk: Igor Plotnitsky, Oleg Akimov, Larisa Airapetyan, Viktor Penner.
Partier: Peace for Lugansk Land, Lugansk Economic Union, People's Union.

De enda namnen jag känner igen sen tidigare är Zakharchenko och Plotnitsky. Listorna lär uppdateras ju närmare söndag vi kommer.


Har inte så stor koll på kanditerna faktiskt. Men i Donetsk får man hoppas det blir någon annan än Zakharcchenko, personligen gillar jag inte folk som får inflytande endast pga deras militära bakgrund. Han passar inte för platsen helt enkelt.

I Lughansk så gäller samma som ovanstående angående Plotnitsky..

Liknar för mycket militärjunta i min smak, se T.ex Kiev och Thailand.

Tycker helt klart dom skulle väntat ett tag till med val så att Donetsk samt Lughansk borna får mer att välja på..
2014-10-29, 21:30
  #25745
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har inte besvarat dessa frågor än, du påstår att det inte står något om de så kallade valen i västmedia men du borde kunna hitta något om de i de ryska terroristernas media... gå läs där är ett tips och och kom tillbaka och besvara frågorna.

Hur har du tänkt dig att jag ska besvara dina frågor när jag inte ens vet vad som händer i regionen just nu? Det blir bara gissningar och länkar till olika artiklar. Men visst jag kan försöka att svara på några frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ser du någon antydning till att det överhuvudtaget ska kunna kallas ett val? Kan du något om hur ett riktigt val går till med utlysande i god tid, vallängder, partier som ska registreras och dess företrädare.

Det kommer tydligen att finnas 95 vallokaler öppna från 08 till 20 i och runt Luhansk. Fem av dessa kommer att vara mobila. Den 20 oktober var tydligen deadline för att anmäla kandidater och partinomineringar. Röstning via internet eller post kommer bara användas i studiesyfte.

CEC LNR: elections will be held on 95 sites, Internet voting will not be counted
http://news.rin.ru/eng/news/67364/

I och runt Donetsk går det redan nu att rösta via internet och post för invånare som befinner sig utanför Donetsk. Sista dagen är på fredag.

Online voting under way for Donetsk People's Republic elections
http://en.itar-tass.com/world/757113

Hittar jag mer så postar jag det.
2014-10-29, 21:42
  #25746
Medlem
Chrillothekids avatar
Glöm då inte vad terroristerna gjorde/gör med de som försökte anmäla sina partier och valdeltaganden.

http://www.liveleak.com/view?i=aba_1413383547
2014-10-29, 21:54
  #25747
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryssarna lyckas bli av med en av Putler tillhandahållen T72.

https://m.youtube.com/watch?v=wwMJgPZv5Ek
2014-10-29, 22:05
  #25748
Medlem
Xeliouss avatar
De nordiska länderna ska hjälpa Ukraina med energieffektivisering och uppbyggnad av den sociala infrastrukturen:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19774919.ab
De nordiska länderna kan det där med att spara energi men lär väl ta ett tag att lära folk som har fönster öppna för det är varmt inne när de eldar på för fullt med gasen. Halvering av gasförbrukningen är inte ett omöjligt mål.
2014-10-29, 22:07
  #25749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssarna lyckas bli av med en av Putler tillhandahållen T72.

https://m.youtube.com/watch?v=wwMJgPZv5Ek

1. I och för sig är det där nog en väldigt gammal T-72a. Den saknar de moderna kännetecknen och verkar essentiellt vara exportversionen för Mellanöstern förevisad runt 1989-1990, även förekommande i uppgraderingspaket för T-55or. Vidare är det där väldigt väldigt långt ifrån platsen där den filmen hävdas vara tagen.

2. I övrigt kanske någon kan förklara vad nyttan med dylika filmer är, ska ni;
a. dra Putin inför rätta?
b. kräva Novorossiya på skadestånd?
c. kräva EU på leksaker från EUs medlemsstater?
d. skapa någon ny variant på en dolkstötslegend i politiskt syfte? [jämför med ww1, ni kunde ha vunnit men Putin dolkade oss i ryggen, med en T-72a].

2. Jag vet inte om ni trögskallar har fattat saken än, men Machiavelli, tsun-zhu m.fl. står sig fortfarande trots att vissa är runt 2500 år gamla. Det skadar inte läsa en smula i biblioteket innan man ger sig ut på äventyr.
2014-10-29, 22:09
  #25750
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssarna lyckas bli av med en av Putler tillhandahållen T72.

https://m.youtube.com/watch?v=wwMJgPZv5Ek

Finns ju några problem där dock. Inga ryssar...hur vet vi att stridstanken e rysk och när va detta filmat för i Ilovaisk finns knappast några UA idag väl?
2014-10-29, 22:11
  #25751
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas1973
Ja det är ju lite den tes jag driver. Om eu vill ha med Ukraina nu vilket lär kosta så undrar man ju lite planen med det (om det inte är ett alla ska med tänk)
EU är en union mellan europeiska länder. Länder som inte är med får ansöka om medlemskap, vilket för lite mindre utvecklade länder är en mkt lång process. EU är inte ute o raggar nya medlemmar, man har nog med de man har. Samtidigt säger man inte nej till nya ansökningar så länge en lång rad kriterier uppfylls. Ukraina kommer att behöva 10-15 år innan man städat upp landet o kan inträda i EU. Före i kön finns ett antal balkan länder.
2014-10-29, 22:18
  #25752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De nordiska länderna ska hjälpa Ukraina med energieffektivisering och uppbyggnad av den sociala infrastrukturen:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19774919.ab
De nordiska länderna kan det där med att spara energi men lär väl ta ett tag att lära folk som har fönster öppna för det är varmt inne när de eldar på för fullt med gasen. Halvering av gasförbrukningen är inte ett omöjligt mål.

1. Det finns ingen överensstämmelse med din text och tidningsartikeln. Artikeln berättar att ~20msek ska ges i bidrag till Ukraina för främst återuppbyggnad av hus, skolor och byggnader.

2. Energieffektivisering nämns, men det är ju osannolikt att en halvering skulle kunna uppnås på en kortare tid än 20år utan kraftfullt ändrade levnadsvanor.

3. Mycket svammel förövrigt, gas är en strategisk råvara av typen nödvändig lågnivå råvara, dvs. att gasen oftast är den billigaste komponenten vid tillverkning etc. osv. kostnaden för gasen har alltså en väldigt låg inverkan på den totala ekonomin så länge det är nedåtsvung på priset.

4. Slutligen så kan jag berätta att om oljebolagen slutade flara all gas som de tar upp vid oljeutvinning så skulle de säkerligen kunna spara Ukrainas totala bevisade gasreserver varje år.

5. Så det är mycket nonsens idag, vad kan det bero på, upphetsning inför Novorossiyas val, upphetsning efter valet i Ukraina? , lite allmän anti-Putin propaganda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in