Citat:
Ursprungligen postat av
colabulle
Satte in LoL.com som tillåten webbplats i mitt antivirus program då gick det, Behövde inte göra detta förra veckan så det var därför jag postade här och blev lite bekymrad.
Jag har extrema svårigheter att spela LoL, loggin fönstret/delen får ingen kontakt med servern så den tuggar i 3 försök och säger sedan att "Det går inte att få kontakt med servern", Har ominstallerat LoL 2 gng, en gång på huvudhårddisken en gång på den andra (där den låg förut ifrån början) Ingen skillnad, har även stängt av mitt antivirusprogram och stoppat in Hela "Riot games" mappen som "undantags program" i antivirus, Men detta gör ingen skillnad, Någon som har en ide om vad felet/problemet är?
Ingen verkade bry sig om mitt stora problem tycker det är jävligt pissigt då folk kikar i denna tråd nästan varje dag, Men i vilket fall så är nu problemet LÖST!
Skulle starta upp spelet "Warframe" Och där kunde jag heller inte logga in, kikade på deras forum och där stod det att man skulle gå in på
Kotrollpanelen -> nätverk och Internet/Nätverk och delningscenter -> alternativ -> avancerat, Skrolla ned till -> Använd SSL 2.0, SSL 3.0 och sedan ska även TLS 1.0 vara ikryssat! Min var EJ det så där av mitt problem kryssade i den och nu fungerar det. N
Lägg gärna detta i börja av beskrivningen på LoL tråden om annan har sam aproblem.