2014-10-29, 15:09
Medlem
Aviarts avatar
Hmm jag behöver lite hjälp från dom som kan räkna ut det här med mmr. Jag har legat i promo för guld 1 nu och klarade den. Sen körde jag en match till och fick 30 LP. Detta är något bra väl? Spelar nästan uteslutande med guld/plat spelare. Hur räknar jag då ut min elo?

On another note; Hur står sig Trundle nu? Har mött honom ett par gånger och dom som kan spela honom verkar nästan kunna carrya ett helt lag.
Citera
2014-10-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det är för att klienten är separerad ifrån spelet. Jämför exempelvis med DotA 2 där matchmakingen sker inne i spelet. LOL som spel är egentligen bara när man kommer in i själv gamet.

EDIT: Var otydlig. I DotA 2 behöver du ladda kartan en gång, sen sker det mycket snabbare efteråt. I LoL behöver du ladda om kartan på nytt varje gång.
Okej, vad är fördelen med det upplägget?
Citera
2014-10-29, 16:20
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Hmm jag behöver lite hjälp från dom som kan räkna ut det här med mmr. Jag har legat i promo för guld 1 nu och klarade den. Sen körde jag en match till och fick 30 LP. Detta är något bra väl? Spelar nästan uteslutande med guld/plat spelare. Hur räknar jag då ut min elo?

On another note; Hur står sig Trundle nu? Har mött honom ett par gånger och dom som kan spela honom verkar nästan kunna carrya ett helt lag.
Går inte räkna ut MMR så lätt längre, men titta på vart dom du är möter (Är du guld 1 & möter plat 5-guld 1 spelare) så har du nog antagligen någonting där omkring också i MMR.

Elo finns ju inte längre utan det är MMR som gäller nu för övrigt.
Citera
2014-10-29, 16:48
Medlem
CarlesPuyolSaforcadas avatar
Har precis börjat spela LoL.

Jag använder spellen Teleport, kan bara teleportera till towers verkar det som, men jag har läst, sett och hört att man kan teleportera till wards samt minions och medspelare, varför fungerar inte detta för mig?

Har samt funderat på att köpa RP, tänkte göra det via mobilen. Har dock läst en del på nätet om att det inte alltid fungerar. Är taxan dyr? Någon som har testat att köpa RP via mobilen?

Mvh
Citera
2014-10-29, 16:54
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Satte in LoL.com som tillåten webbplats i mitt antivirus program då gick det, Behövde inte göra detta förra veckan så det var därför jag postade här och blev lite bekymrad.

Jag har extrema svårigheter att spela LoL, loggin fönstret/delen får ingen kontakt med servern så den tuggar i 3 försök och säger sedan att "Det går inte att få kontakt med servern", Har ominstallerat LoL 2 gng, en gång på huvudhårddisken en gång på den andra (där den låg förut ifrån början) Ingen skillnad, har även stängt av mitt antivirusprogram och stoppat in Hela "Riot games" mappen som "undantags program" i antivirus, Men detta gör ingen skillnad, Någon som har en ide om vad felet/problemet är?

Ingen verkade bry sig om mitt stora problem tycker det är jävligt pissigt då folk kikar i denna tråd nästan varje dag, Men i vilket fall så är nu problemet LÖST!

Skulle starta upp spelet "Warframe" Och där kunde jag heller inte logga in, kikade på deras forum och där stod det att man skulle gå in på Kotrollpanelen -> nätverk och Internet/Nätverk och delningscenter -> alternativ -> avancerat, Skrolla ned till -> Använd SSL 2.0, SSL 3.0 och sedan ska även TLS 1.0 vara ikryssat! Min var EJ det så där av mitt problem kryssade i den och nu fungerar det. N

Lägg gärna detta i börja av beskrivningen på LoL tråden om annan har sam aproblem.
Citera
2014-10-29, 16:56
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlesPuyolSaforcada
Har precis börjat spela LoL.

Jag använder spellen Teleport, kan bara teleportera till towers verkar det som, men jag har läst, sett och hört att man kan teleportera till wards samt minions och medspelare, varför fungerar inte detta för mig?

Har samt funderat på att köpa RP, tänkte göra det via mobilen. Har dock läst en del på nätet om att det inte alltid fungerar. Är taxan dyr? Någon som har testat att köpa RP via mobilen?

Mvh
Det är fullt möjligt att teleportera till dit egna lags minions och wards, men inte till medspelare.
Citera
2014-10-29, 17:36
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Uhh, omöjligt att veta din exakta mmr men kan väl lägga den runt guld 1/plat V-IV kanske? Finns inga siffror för din mmr längre, sedan dom ändrade om rankingsystemet. Men man brukar väl säga att plat 1 är typ 2100 mmr nu, så då har du kanske 1700-1800 typ? I dno, Guld V ska vara 1500 om man utgår från gamla systemet iaf.
Citera
2014-10-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Det är fullt möjligt att teleportera till dit egna lags minions och wards, men inte till medspelare.

Det händer ingenting när jag försöker trycka på de på minimapen. Det enda jag kan teleportera till är towers. :/
Citera
2014-10-29, 18:00
Medlem
Citat:
Det händer ingenting när jag försöker trycka på de på minimapen. Det enda jag kan teleportera till är towers. :/
Prova att inte klicka via minimapen!
Citera
2014-10-29, 19:49
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Okej, vad är fördelen med det upplägget?
Med League of Legends upplägg?

Jag antar att det är bättre för att processen kräver inte lika mycket prestanda så att man kan ha klienten uppe och samtidigt spela något annat. Tycker personligen att DotA 2 upplägget är överlägset och mycket mer driftsäker.
Citera
2014-10-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Prova att inte klicka via minimapen!

Det fungerade, åtminstone med wards, kan dock fortfarande inte teleportera mig till mitt lags minions eller medspelare?
Citera
2014-10-29, 20:07
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Det fungerade, åtminstone med wards, kan dock fortfarande inte teleportera mig till mitt lags minions eller medspelare?
Du råkar inte spela med locked camera eller nåt? Sen kan man inte tp:a till medspelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in