Citat:
Ursprungligen postat av
JagHarEnLiten
Misshandeln är såpass omfattande och långvarig, att min gissning är att båda döms för mordet. Båda två måste ha varit medvetna om det som närmast verkar vara en utdragen tortyr, och att de var likgiltiga för ifall flickan dog eller inte.
Har läst i tråden en hel del senaste dagarna. Det har ju framkommit att Rami skyller på sin fru, men har det sagt hur han förklarar sitt eget agerande?
Om han sett Amani misshandla Yara, varför har han inte ingripit? Med tanke på duschfilmen har han åtminstone då begripit att "någon" har slagit henne och att hon är skadad och avsvimmad, det kan han ju inte neka till. Varför inte hjälpa frun med återupplivningen eller kanske ringa ambulans i stället för att filma?
Kan inte tänka mig att någon av dem skulle gå fri, hela deras berättelser (ja, det av dem som jag läst om iaf) är så osannolika och konstiga att det inte kan vara något annat än ett dåligt hopkok av lögner. Men det naiva svenska samhället har ju verkat svälja allt han sagt tidigare så Rami tänker kanske att det borde gå bra den här gången med.
Varför är rättegången så uppsplittrad och utdragen? Annars brukar det väl köras på heltid tills man är klar, eller åtminstone mer sammanhållet schema än detta?