2014-10-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Bedrövligt och förfärligt ja men det saknas fortfarande bevis mot de båda enskilda. Om de döms blir det fråga om ett kollektivt dömande.

Yara var ett barn som inte hade synliga skador sista dagen i livet under skoltid, går hem på egna ben till en liten lägenhet. Till en lägenhet där endast två vuxna och barn befinner sig på en begränsad yta. Barnet är sönderslaget, hela lägenheten har spår efter misshandeln, och det finns film på hur man hanterar det döda barnet.

Det handlar inte bara om den dom slår, det handlar om en passiv vårdnadshavare som låter sin fru slå ihjäl ett barn han ansvarar för utan att agera ansvarsfullt. Rami kan inte bortförklara varför han inte stoppade misshandeln, ringde ambulans i istället för att dra in det döda barnet i duschen. Klä om henne och lägga henne i soffan, när hon varit död i flera timmar.

Saken visar bara hur fega de är när de plågar barn, och de visar ingen ånger eller självinsikt. Bara bortförklaringar som visar vilka uslingar de är. Nu vet de att det är för sent att ändra sig efter alla polisförhör där de blånekat.

För Ramis del, avocado till yrket, handlar det om att vi ska tro på honom. För han anser sig bättre än frun, och om han slår ett barn så är det aga och uppfostring. Han är så förljugen att antagligen tror han på sina egna lögner.

Om inte detta är gärningsmannagemenskap, hur skulle du då definiera begreppet?
Citera
2014-10-29, 12:06
Medlem
Från BLT live
"Den misstänkta kvinnan är vänsterhänt. Åklagaren visar nu bilder på den anklagades händer där en blåsa har blivit avskavd. Hon vill visa att kvinnan använt brödkaveln på något sätt."
Citera
2014-10-29, 12:08
Medlem
Iobberknolls avatar
Jag undrar fortfarande hur hon kunde utveckla fettemboli från tiden då hon kom hem tills hon avled?

Jag personligen tror att hon hade en ganska färsk fraktur i kroppen när hon var i skolan.
Citera
2014-10-29, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Yara var ett barn som inte hade synliga skador sista dagen i livet under skoltid, går hem på egna ben till en liten lägenhet. Till en lägenhet där endast två vuxna och barn befinner sig på en begränsad yta. Barnet är sönderslaget, hela lägenheten har spår efter misshandeln, och det finns film på hur man hanterar det döda barnet.

Det handlar inte bara om den dom slår, det handlar om en passiv vårdnadshavare som låter sin fru slå ihjäl ett barn han ansvarar för utan att agera ansvarsfullt. Rami kan inte bortförklara varför han inte stoppade misshandeln, ringde ambulans i istället för att dra in det döda barnet i duschen. Klä om henne och lägga henne i soffan, när hon varit död i flera timmar.

Saken visar bara hur fega de är när de plågar barn, och de visar ingen ånger eller självinsikt. Bara bortförklaringar som visar vilka uslingar de är. Nu vet de att det är för sent att ändra sig efter alla polisförhör där de blånekat.

För Ramis del, avocado till yrket, handlar det om att vi ska tro på honom. För han anser sig bättre än frun, och om han slår ett barn så är det aga och uppfostring. Han är så förljugen att antagligen tror han på sina egna lögner.

Vilken ångest denna lilla flicka måste ha känt varje dag hon gick hem från skolan. Varje dag väntade ett nytt helvete. I mina ögon sveks hon lika mycket av sin mamma och pappa som av morbror o moster. Föräldrarna måste ha vetat hur hon hade det, men utsatte Yara för tryck "att stå ut med Guds hjälp" för familjens skull. Föraktet för denna grupp om fyra vuxna är avgrundsdjupt. Och grannar som såg och hörde men inte gjorde nåt - hur klarar de av att se sig i spegeln idag?

om pappan är knäckt idag så är det bara rätt. Detta hade han kunnat förhindra, ett samtal till Yaras lärare så hade Yara levt idag.
Citera
2014-10-29, 12:09
Medlem
Klarabella79s avatar
Tycker självklart att de ska dömas för mord, bägge två. Sen kan de bli utvisade och avtjäna straffet i sitt hemland! Ja, oj det är ju kriiig där, so what? Ski ska skit ha! Spelar ingen roll vem som gav det dödande slaget. Som vuxen och speciellt som vårdnadshavare hade man kunnat ta till det våld som krävs för att stoppa misshandeln. Iom att en av dom inte gjorde så ska bägge dömas!

För vilken normal människa skulle stå och filma när en annan misshandlar ett barn? Jag hade brutit vartenda ben på gubben om han så bara lyfte handen på ett av mina barn. Så funkar normala människor, man låter det inte pågå och stå som ett mähä och filma för att jag ska få "alibi".

Nä, skicka iväg hela patraskfamiljen till gaza! Den ena värre än den andre! Jävla terrorister hela bunten! Komma hit o gråta några tårar och manipulera myndigheter om misär o massa skit och plötsligt är det synd om såna? Nä, begår man ett brott i landet så ska man skickas tillbaka oavsett om man är svensk medborgare eller inte! Så länge man inte är helsvensk så har man förbrukat sin rätt i landet!
Citera
2014-10-29, 12:11
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag undrar fortfarande hur hon kunde utveckla fettemboli från tiden då hon kom hem tills hon avled?

Jag personligen tror att hon hade en ganska färsk fraktur i kroppen när hon var i skolan.

Vet att vissa inte får ont direkt de får en fraktur. Så kan vara så som du säger. Ta t.ex revbensfrakturer, det gör ont efter ett par dagar. Vet patienter som gått med självläkta frakturer som de inte ens visste att de hade.
Citera
2014-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilken ångest denna lilla flicka måste ha känt varje dag hon gick hem från skolan. Varje dag väntade ett nytt helvete. I mina ögon sveks hon lika mycket av sin mamma och pappa som av morbror o moster. Föräldrarna måste ha vetat hur hon hade det, men utsatte Yara för tryck "att stå ut med Guds hjälp" för familjens skull. Föraktet för denna grupp om fyra vuxna är avgrundsdjupt. Och grannar som såg och hörde men inte gjorde nåt - hur klarar de av att se sig i spegeln idag?

om pappan är knäckt idag så är det bara rätt. Detta hade han kunnat förhindra, ett samtal till Yaras lärare så hade Yara levt idag.

Jag känner samma sak, och det vi får nu är kvittot på tystnaden som pådyvlats oss ovanifrån under täckmantel av politisk korrekthet. Frågan om barnmisshandel och brottslighet har ju inte fått diskuteras officiellt utifrån olika gruppers kriminalitet. En sak alla medborgare noterat och häpnar över dagligen!
Citera
2014-10-29, 12:17
Medlem
LaScalas avatar
Från BLT:
Han vill fortfarande inte ha någon som helst ögonkontakt med henne.

Den misstänkta kvinnan sitter fortfarande lutad framåt med ansiktet riktat mot mannen. Hennes försvarare samt den misstänkte mannens försvarare sitter mellan henne och hennes make.

Läs nedifrån. Hon kollar på sin högt älskade man som sålt ut henne. I hopp om - vad?
Citera
2014-10-29, 12:18
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Från BLT live
"Den misstänkta kvinnan är vänsterhänt. Åklagaren visar nu bilder på den anklagades händer där en blåsa har blivit avskavd. Hon vill visa att kvinnan använt brödkaveln på något sätt."
Madi skulle säkert få blåsor på fingrarna om hon bara utförde hälften av allt hushållsarbete som hon tvingade Yara att utföra.
Jag har själv bott utomlands med mina då ettåriga tvillingar och deras 5 åriga storasyster utan hjälp från någon, inte ens barnens pappa som jag var separerad från pga hans temperament.
Aldrig i helvete att jag slagit någon av dem någonsin!! Nu har vi flyttat till Sverige, mina två yngsta är idag lika gamla som Yara var när hon dog och jag skulle aldrig tillåta att någon lägger en hand på barnen.
Jag har enskild vårdnad och pappan får bara träffa barnen under övervakning från socialtjänsten och aldrig i sitt hem.
Det finns ingen ursäkt för att behandla ett barn på det viset hur trött man än är.
Citera
2014-10-29, 12:20
Medlem
Iobberknolls avatar
Ett sammanfattande dokument till oss med guldfiskminne. Några bilder fick jag också till. Dokumentet är i RTF-format. Hoppas det är okej tillsvidare. Nu är det lunch!

Men jag vet inte om jag kan äta. Jag har en bild av Yara i huvudet. Hur hon försöker fly från slagen, hur hon glider runt i sitt eget blod, hur hon hostar blod. Förtvivlan o gråt. Ingenstans att ta vägen. Som att vara en kaninunge instängd i en bur med ett rasande lejon.

Nä....jag tror jag nöjer mig med te och knäcke idag.

http://minfil.org/t8Lfg1b1be/F_rstar_tteg_ngsdagenliverapport_-_Kopia2.rtf
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-29 kl. 12:25.
Citera
2014-10-29, 12:24
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Från BLT:
Han vill fortfarande inte ha någon som helst ögonkontakt med henne.

Den misstänkta kvinnan sitter fortfarande lutad framåt med ansiktet riktat mot mannen. Hennes försvarare samt den misstänkte mannens försvarare sitter mellan henne och hennes make.

Läs nedifrån. Hon kollar på sin högt älskade man som sålt ut henne. I hopp om - vad?
Förhoppningsvis så kommer hon börja bli förbannad om mannen fortsätter att ignorera henne och då kanske sanningen äntligen kommer fram.

Till Hatarer, jag håller med om att en bra scanner vore det bästa, vi är nog alla väldigt otåliga på att få ta del av FUPen, ett stort tack för att du ställer upp!
Citera
2014-10-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Finns det bevisning som visar hur de båda agerat i förhållande till brottet? Har någon främjat gärningen och på vilket sätt? Den bevisningen är viktig och den saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in