2014-10-28, 18:22
  #229
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Amerikaner klarar inte av undertexter. Hade de talat tyska hade inte en jävel sett den.
Stämmer inte nödvändigtvis. The Passion of the Christ har ingen dialog på engelska, men är ändå en av de mest framgångsrika filmerna någonsin i USA.

Apropå Schindler's List hade jag föredragit om den istället var i färg och med tysk/polsk dialog.
Citera
2014-10-28, 21:32
  #230
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Och Munich...

Trots att jag gillar intriger med Mossad och så, men boken The Odessa File gav så mycket mera än Munich, hade säkert blivit en bra film om någon annan än Spielberg gjort den.
Citera
2014-10-28, 21:32
  #231
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Stämmer inte nödvändigtvis. The Passion of the Christ har ingen dialog på engelska, men är ändå en av de mest framgångsrika filmerna någonsin i USA.

Den kristna högern är enorm i USA, inte konstigt att den blev en succé.
Citera
2014-10-28, 22:16
  #232
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Trots att jag gillar intriger med Mossad och så, men boken The Odessa File gav så mycket mera än Munich, hade säkert blivit en bra film om någon annan än Spielberg gjort den.
Vad är det för fel med Spielbergs regi i Munich? Jag tycker att han gjorde ett kanonjobb i den filmen.
Citera
2014-10-28, 22:23
  #233
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vad är det för fel med Spielbergs regi i Munich? Jag tycker att han gjorde ett kanonjobb i den filmen.

Tycker själv inte att Spielberg varit relevant på bra länge och Munich är inget undantag, senaste bra filmen han gjorde var Minority Report, Lincoln har jag inte ens orkat ödsla tid på. Han är ju en bra regissör men filmen kunde inte engagera mig och så vidare, rentav politiska filmer är inget som jag brukar att ha någon större vinning själv av att se på.
Citera
2014-10-29, 03:28
  #234
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker själv inte att Spielberg varit relevant på bra länge och Munich är inget undantag, senaste bra filmen han gjorde var Minority Report, Lincoln har jag inte ens orkat ödsla tid på. Han är ju en bra regissör men filmen kunde inte engagera mig och så vidare, rentav politiska filmer är inget som jag brukar att ha någon större vinning själv av att se på.
Lincoln är sevärd och Daniel Day-Lewis tolkning av den amerikanska presidenten är världsklass i alla avseenden. På det hela taget är jag dock annars endast måttligt intresserad av Spielbergs produktioner.
Citera
2014-10-29, 04:22
  #235
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Schindler's List är pinsam. Hur man med en sådan budget ens kan få för sig att göra en film som utspelar sig i Nazityskland där alla pratar engelska det kommer jag aldrig att förstå.

Du är pinsam! Schindler's LIst är en klassiker! Punkt slut!
Citera
2014-10-29, 11:43
  #236
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Lincoln är sevärd och Daniel Day-Lewis tolkning av den amerikanska presidenten är världsklass i alla avseenden. På det hela taget är jag dock annars endast måttligt intresserad av Spielbergs produktioner.

Kommer nog ändå inte orka se den de närmaste åren i alla fall, tyvärr.
Citera
2014-10-29, 11:52
  #237
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kommer nog ändå inte orka se den de närmaste åren i alla fall, tyvärr.
Ingen idé att se den värdelösa dyngan oavsett. Aldrig sett på make en gråare och mer ointressant film än Lincoln. Nej, den klarar du dig utan.
Citera
2014-10-29, 12:31
  #238
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Ingen idé att se den värdelösa dyngan oavsett. Aldrig sett på make en gråare och mer ointressant film än Lincoln. Nej, den klarar du dig utan.

Bra, då undviker jag den tills vidare!
Citera
2014-10-29, 13:02
  #239
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Blir ju lite absurt för mig att hårt försvara Lincoln - en film som jag har en stabil trea på (det faktum att jag håller den som Spielbergs tredje bästa säger ju lite då). Den är lite Spielberg-sliskig, har töntig musik och allt det där. Vissa grejer i manus som är skämmiga.

MEN DDL är objektivt bra i sin roll, filmen har flera sköna biroller och gillar man amerikansk historia och/eller politik i allmänhet å det minsta så är det en intressant gestaltning av processen kring slaveriets avskaffande. Man lyckas återskapa tidsandan väl rent estetiskt, även om man inte känner att man kommer så nära personerna som levde då på något sätt.
Citera
2014-10-29, 13:07
  #240
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Blir ju lite absurt för mig att hårt försvara Lincoln - en film som jag har en stabil trea på (det faktum att jag håller den som Spielbergs tredje bästa säger ju lite då). Den är lite Spielberg-sliskig, har töntig musik och allt det där. Vissa grejer i manus som är skämmiga.

MEN DDL är objektivt bra i sin roll, filmen har flera sköna biroller och gillar man amerikansk historia och/eller politik i allmänhet å det minsta så är det en intressant gestaltning av processen kring slaveriets avskaffande. Man lyckas återskapa tidsandan väl rent estetiskt, även om man inte känner att man kommer så nära personerna som levde då på något sätt.
Känns som att det är en film som jag borde se då jag älskar DDL, amerikansk politik och Amerika under 1800-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in