Citat:
Ursprungligen postat av
OncePostNeverBack
Det är svårt liksom. Pratar och umgås med en tjej nästan dagligen i vardagslivet där jag pluggar och hon är jätte trevlig gillar hennes personlighet och ser helt okej ut medel lite mer. Men vet liksom inte får inte dom känslorna att jag bara kyssa henne eller något sånt. Mer att jag vill ha henne som en jätte nära vän att prata med allt om typ. Hände samma sak för ett år sen slutade att vi är jättebra vänner. Blir liksom att jag så kallade ''Friendzonar'' och stannar där typ eftersom jag inte vet. Kanske är jag inte redo? Det kanske bara är sexuell relation jag vill ha?
Förlåt om det blir krånilgt här
Inte alls krångligt, förstår vad du menar

Däremot skulle jag själv personligen säga att du kanske inte har träffat den personen som gör att du blir alldeles till dig så fort hon går förbi och ger dig ett smile. Jag har också en tendens att "friendzona" människor och jag har själv lyckats bli kär två gånger i mitt liv. Kär är inte något man kan tvinga fram, utan det kommer automatiskt fram till en. Du kanske snarare är ute efter att ha någon runt dig, att du t.ex. behöver närhet.
Man kan inte bli "redo" för att bli kär, det är inget du kan styra. Du kan liksom inte styra dina känslor. Vänta ett tag så ska du se att det kommer att växa fram liknande känslor någon dag! =)