2014-10-28, 21:40
Medlem
Bittersteels avatar
Jag tycker att man vet att man är kär när man alltid har fjärilar i magen när man är nära person. När man bara bli glad när man är nära hon/han. Att man kan tänka sig att kunna tillbringa sitt liv med hon/han.
Citera
2014-10-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
''Att vara kär är det bästa som kan hända. Men blir glad så fort man tänker på den man är kär i, man vill jämt vara med den personen. Du kommer att märka när du är kär.''

Är man rädd att förlora personen? Om person A gillar mig är man rädd för personen ska tappa känslor eller handlar det om något helt annat? Kan man tänka sig att ha sexuella saker med personen eller mer vill ha 'henne' som en diamant och vara försiktig? Alltså att man inte tänker 'fy fan vad jag ska ge henne kuk' eller är det också individuellt?

Ja, men det är man väl i en förälskelse också. Sexuella tankar kanske inte är det första som man får, det är snarare något som kommer med tiden, man prioriterar andra saker i första hand. Det är viktigare att t.ex. veta vart man står, om man har en relation till personen, om man kan lita på den här personen. Är personen däremot väldigt attraktiv är det lätt hänt att det kommer i första hand, men är man kär så älskar man personens yttre samt inre, inte bara det yttre.
Citera
2014-10-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Jag tycker att man vet att man är kär när man alltid har fjärilar i magen när man är nära person. När man bara bli glad när man är nära hon/han. Att man kan tänka sig att kunna tillbringa sitt liv med hon/han.

Ja, att man går upp i varv och lyser upp så fort personen säger "Hej" till en. Att man börjar planera en framtid med denna person, och även att man ser en framtid med hen.
Citera
2014-10-28, 21:44
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel

Ungefär så tycker jag det känns oxå, man blir lite besatt och glatt tankspridd.
Citera
2014-10-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
TS - den dagen du blir kär så kommer du garanterat att veta o känna det, jag lovar! Det kommer pirra i kroppen, du vill kräkas, mår allmänt dåligt samtidigt som du är full av lycka, längtan, åtrå - du vill va nära hela tiden o du kan inte få nog o du kommer att vilja knulla henne tills skavsår uppstår hos er båda.

Sug på karamellen o se framemot det bästa som kan hända under din livstid - KÄRLEK MED STORT K!!

!!!!!!!
Citera
2014-10-28, 21:48
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karilarare
Ja, men det är man väl i en förälskelse också. Sexuella tankar kanske inte är det första som man får, det är snarare något som kommer med tiden, man prioriterar andra saker i första hand. Det är viktigare att t.ex. veta vart man står, om man har en relation till personen, om man kan lita på den här personen. Är personen däremot väldigt attraktiv är det lätt hänt att det kommer i första hand, men är man kär så älskar man personens yttre samt inre, inte bara det yttre.

Det är svårt liksom. Pratar och umgås med en tjej nästan dagligen i vardagslivet där jag pluggar och hon är jätte trevlig gillar hennes personlighet och ser helt okej ut medel lite mer. Men vet liksom inte får inte dom känslorna att jag bara kyssa henne eller något sånt. Mer att jag vill ha henne som en jätte nära vän att prata med allt om typ. Hände samma sak för ett år sen slutade att vi är jättebra vänner. Blir liksom att jag så kallade ''Friendzonar'' och stannar där typ eftersom jag inte vet. Kanske är jag inte redo? Det kanske bara är sexuell relation jag vill ha?

Förlåt om det blir krånilgt här
Citera
2014-10-28, 21:52
Medlem
DixieDs avatar
Efter flera år så känner man en speciell känsla i magen när man ser personen, tänker på personen eller enbart nuddar vid personen. Han finns i tankarna och det finns ingen annan i hela världen som gör en så lycklig som den individen. När man har sex med individen så känns det i hela kroppen och man känner ingenting annat än kärlek och bara vilja vara den kvinnan som han väljer. Så känns det för mig efter flera år av att ha varit kär i samma man. Jag älskar hans doft som han har i sina kläder och älskar när han pussar mig på kinden. Hans ögon får mig att tappa koncentrationen och varje morgon/kväll väntar jag på att han ska komma hem/ringa mig och jag får höra hans vackra röst.
Citera
2014-10-28, 21:56
Medlem
Knotknets avatar
Att vara kär är att maxa vissa positiva känslor som går i 180 genom kroppen. Du blir lite korkad då du inte kan tänka en enda tanka utan att snöa in på den du är kär i. Ditt puls går upp så fort du tänker på den personen.
Till ts försök att inte tänka utan släpp fram alla känslor och se vad som händer.
Citera
2014-10-28, 21:57
Medlem
Citat:
Det är svårt liksom. Pratar och umgås med en tjej nästan dagligen i vardagslivet där jag pluggar och hon är jätte trevlig gillar hennes personlighet och ser helt okej ut medel lite mer. Men vet liksom inte får inte dom känslorna att jag bara kyssa henne eller något sånt. Mer att jag vill ha henne som en jätte nära vän att prata med allt om typ. Hände samma sak för ett år sen slutade att vi är jättebra vänner. Blir liksom att jag så kallade ''Friendzonar'' och stannar där typ eftersom jag inte vet. Kanske är jag inte redo? Det kanske bara är sexuell relation jag vill ha?

Förlåt om det blir krånilgt här

Inte alls krångligt, förstår vad du menar Däremot skulle jag själv personligen säga att du kanske inte har träffat den personen som gör att du blir alldeles till dig så fort hon går förbi och ger dig ett smile. Jag har också en tendens att "friendzona" människor och jag har själv lyckats bli kär två gånger i mitt liv. Kär är inte något man kan tvinga fram, utan det kommer automatiskt fram till en. Du kanske snarare är ute efter att ha någon runt dig, att du t.ex. behöver närhet.

Man kan inte bli "redo" för att bli kär, det är inget du kan styra. Du kan liksom inte styra dina känslor. Vänta ett tag så ska du se att det kommer att växa fram liknande känslor någon dag! =)
Citera
2014-10-28, 22:01
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karilarare
Inte alls krångligt, förstår vad du menar Däremot skulle jag själv personligen säga att du kanske inte har träffat den personen som gör att du blir alldeles till dig så fort hon går förbi och ger dig ett smile. Jag har också en tendens att "friendzona" människor och jag har själv lyckats bli kär två gånger i mitt liv. Kär är inte något man kan tvinga fram, utan det kommer automatiskt fram till en. Du kanske snarare är ute efter att ha någon runt dig, att du t.ex. behöver närhet.

Man kan inte bli "redo" för att bli kär, det är inget du kan styra. Du kan liksom inte styra dina känslor. Vänta ett tag så ska du se att det kommer att växa fram liknande känslor någon dag! =)

Närhet, mer att jag vill känna mig omtyckt typ? och veta att jag duger?
Citera
2014-10-28, 22:03
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Känslan att vara kär går nog inte, eller är i alla fall väldigt svår, att beskriva med ord. Men några symtom är:
Man tänker på personen nästan jämt när man är nyförälskad.
Du gillar uppskattar verkligen personens lukt.
Att omfamna personen är bland det bästa du kan göra.
Citera
2014-10-28, 22:07
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Närhet, mer att jag vill känna mig omtyckt typ? och veta att jag duger?
När du blir kär behöver du aldrig oroa dig över sådana saker. Personen du är kär i kommer att utrota alla känslor av att inte räcka till, utan att ens försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in