2014-10-28, 21:25
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Som rubriken lyder hur känns det att vara kär/gilla någon? Förstår att det skiljer sig från person till person men asså vet inte Vad är det för känsla? För har haft tjejer som varit kära i mig men aldrig liksom fått den känslan att jag gillar dom även om dom ser bra ut och har bra personlighet..

Finns en liknande men tycker inte den är tillräcklig https://www.flashback.org/t2455768
Citera
2014-10-28, 21:27
Medlem
NovaOculuss avatar
Det är en kemisk obalans som består av flera hormonutsöndringar.

Dess effekter kan du enkelt hitta genom googling på engelska termer.
Citera
2014-10-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är en kemisk obalans som består av flera hormonutsöndringar.

Dess effekter kan du enkelt hitta genom googling på engelska termer.

Och dessa termer kallas?
Citera
Medlem
morpdeuss avatar
Som jag ser det är kärlek, eller att "vara kär", samma känsla som man upplever vid nära relationer. Skillnaden är att det föreligger en attraktion mellan vederbörande. Dvs. tänk dig en väldigt stark vänskap och addera attraktion.
Citera
Medlem
Man hamnar i ett tillstånd där livet inte känns fullt så hemskt och meningslöst som det faktiskt är. Lite som att sväva på moln, när man är med den man älskar. Och som att bli knivhuggen i bröstet när man är ifrån denne.
Citera
2014-10-28, 21:30
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Och dessa termer kallas?
http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_basis_of_love#mediaviewer/File:Chemical_basis_of_love.png
Citera
2014-10-28, 21:31
Medlem
carlpetersen73s avatar
Att vara kär är det bästa som kan hända. Men blir glad så fort man tänker på den man är kär i, man vill jämt vara med den personen. Du kommer att märka när du är kär.
Citera
2014-10-28, 21:32
Medlem
Du vet att du är kär när du har känt personen väl ett bra tag och tar dig igenom alla motgångar. Det är en skillnad på en nyförälskelse och att vara kär, du kan läsa om skillnaderna här: http://www.karlek.org/relationer/foralskelse-och-karlek
Citera
2014-10-28, 21:36
Medlem
KnackehaxanMias avatar
TS - den dagen du blir kär så kommer du garanterat att veta o känna det, jag lovar! Det kommer pirra i kroppen, du vill kräkas, mår allmänt dåligt samtidigt som du är full av lycka, längtan, åtrå - du vill va nära hela tiden o du kan inte få nog o du kommer att vilja knulla henne tills skavsår uppstår hos er båda.

Sug på karamellen o se framemot det bästa som kan hända under din livstid - KÄRLEK MED STORT K!!
Citera
2014-10-28, 21:38
Medlem
''Att vara kär är det bästa som kan hända. Men blir glad så fort man tänker på den man är kär i, man vill jämt vara med den personen. Du kommer att märka när du är kär.''

Är man rädd att förlora personen? Om person A gillar mig är man rädd för personen ska tappa känslor eller handlar det om något helt annat? Kan man tänka sig att ha sexuella saker med personen eller mer vill ha 'henne' som en diamant och vara försiktig? Alltså att man inte tänker 'fy fan vad jag ska ge henne kuk' eller är det också individuellt?
Citera
2014-10-28, 21:38
Medlem
Moramannens avatar
När du blir alldeles genomlycklig av att vara nära en person, och bara att se den glad gör en genomlycklig. Kort sagt, att världen blir en underbarare plats i dennes närhet.
Citera
2014-10-28, 21:40
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
''Att vara kär är det bästa som kan hända. Men blir glad så fort man tänker på den man är kär i, man vill jämt vara med den personen. Du kommer att märka när du är kär.''

Är man rädd att förlora personen? Om person A gillar mig är man rädd för personen ska tappa känslor eller handlar det om något helt annat? Kan man tänka sig att ha sexuella saker med personen eller mer vill ha 'henne' som en diamant och vara försiktig? Alltså att man inte tänker 'fy fan vad jag ska ge henne kuk' eller är det också individuellt?
Det beskyddande och rumsrena beteendet är väl snarare kärlek, medan kukgiveri anspelar på rena sexuella drifter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in