Citat:
Ursprungligen postat av
Mikojan
Varför inte högre upp? Statsminister Göran Frisk. Vilket lyft jämfört med dagens bisarra verklighet.
Jag skulle inte motsätta mig det, han torde åtminstone ha det sunda förnuft som behövs för att omge sig av rimligt kloka
gubbar och
gummor i en regering. Förmodligen hade vi fått se prov på realpolitik och det är vad Sverige behöver innan dekadensen når en kritisk nivå. Som gammal sjöofficer vet han att
kaptenen är den siste att lämna det sjunkande skeppet, han hade suttit kvar till siste man, till skillnad mot dagens syltryggar utan vare sig moral, självdisciplin och heder, om detta är jag övertygad.