2014-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det är det inte. Madis försvarares bevisningsåberopande är postat i tråden, och där ingår inte något förhör med Hjärpe.

Samtidigt finns tillägget att man åberopar samma vittnesförhör som åklagaren upptagit. Eller?
Citera
2014-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det är det inte. Madis försvarares bevisningsåberopande är postat i tråden, och där ingår inte något förhör med Hjärpe.

Okej- varför ska Hjärpe dit.
Citera
2014-10-28, 19:10
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Tja, jag är väl lite sådan att jag önskar att ondskan inte fanns. Det blir väl lite lättare att hantera om det är ett blint raseri som resulterar i ett vansinnesdåd än att det är utstuderad ondska som avsiktligt mördar en försvarslös liten flicka. Lite så kanske.
Det skulle i så fall vara ett blint raseri som pågått under flera månader. Tyvärr är de här båda människorna onda, narcissistiska, psykopater speciellt om man ser hur Rami och Madi agerade under de minst två timmarna som lilla Yara låg död/döende innan de ringde efter hjälp.
Citera
2014-10-28, 19:10
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han blev kallad av åklagaren
Citera
2014-10-28, 19:19
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Han ska troligtvis vittna för att beskriva det kulturellla och religiösa fängelse som Madi befinner sig i. Traditionen kan vara att kvinnan gör allt för att skydda sin man.

Vi har skrivit om detta några sidor bak. Länkarna är inte ordnade i följd.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-28 kl. 19:24.
Citera
2014-10-28, 19:20
Medlem
eireanns avatar
Om allas uppgifter om insättningar stämmer borde det finnas 3591:- på kontot imorgon
Citera
2014-10-28, 19:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Om man får en fraktur kan man få fettembolism tidigast 12 timmar efter att frakturen uppstod.

Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får svårt med andningen p.g.a fettembolismen????

Kan man inte räkna ut på något sätt när alltihop startade?
Citera
2014-10-28, 19:29
Medlem
Jag skrev av hela artikeln men det gick inte att publicera den. Jag fick en varning :-(.

Ni får tro mej på mitt ord. Senaste nytt är i alla fall att Yaras mamma och syskon är på väg hit men att de troligtvis inte hinner fram tills i morgon.
Citera
2014-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Jojo, nog kommer han att se så oskyldig ut...han har ju uppgivit i förhören att han är rädd för hustrun, som ska ha misshandlat honom flera gånger och som bestämmer i hemmet Rami pekar ut sin hustru som tokig och sinnessjuk. Vidare beskriver han sig själv som feg och svag för att han inte ingrep mer resolut, när Amani sprang omkring med en brödkavel...enligt Sydöstran 25/10
När ska Amani fatta och berätta sanningen??
Det är väl inte alls omöjligt att Rami var rädd för Madi? Kanske inte skräckslagen precis,men i någon liten mån. Kom ihåg att någon berättat att han kunde dra sig tillbaka till bilen med pojkarna och sitta där ... för att vänta ut ett raseriutbrott, eller vad? Det vet vi ju inte. Med tanke på att Madi tycks ha varit "ankarfru" åt honom hade hon kanske ett annat övertag också, nämligen möjligheten att få honom utvisad från Sverige - i alla fall som de kanske trodde och en möjlig ingrediens i en ständigt pågående psykologisk krigsföring. Rami har säkert haft sina argument på gång.
Var de inte också så, att Madi i sina samtal med Madleen under morddagen berättat att hon var så slut och inte tålde något av barnen utan agade dem (typ)? I pluralis? En särdeles festlig kväll som Yara sett så fram emot ... Man kräks vid blotta tanken ...
Jag tror inte att Madi spelar galen i häktet, jag tror att hon blivit väldigt dålig (utan att försöka gissa på diagnos). Antingen kommer hon att vara mer eller mindre apatisk under rättegången, eller som kommer något att provocera fram ett nytt raseriutbrott.
Vet någon av er om man ger något lugnande i sådana här situationer?
Citera
2014-10-28, 19:32
Medlem
Man får tydligen inte citera hela artiklar. Här kommer valda delar.

Enligt uppgifter till BLT är mamman och yaras syskon på väg till Blekinge för att vara på plats under rättegången.
Mordåtalet mot den man och den kvinna som var Yaras vårdnadshavare i Sverige lämnades in till Blekinge tingsrätt i förra veckan.

Bor i Gaza
Under under den omfattande förundersökningen har Yaras mamma inte kunnat förhöras av polis. Mycket beroende på det krigstillstånd som under perioder varit i Gaza, där familjen bor. Men nu verkar det som att Yaras föräldrar och syskon kan återförenas i samband med rättegången.

På väg till Sverige
Enligt uppgifter till BLT har mamman lämnat Gaza tillsammans med Yaras syskon och de ska nu vara på väg till Sverige. Yaras pappa har varit på plats i Karlskrona sedan hon begravdes."
Citera
2014-10-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Han ska troligtvis vittna för att beskriva det kulturellla och religiösa fängelse som Madi befinner sig i. Traditionen kan vara att kvinnan gör allt för att skydda sin man.

Vi har skrivit om detta några sidor bak. Länkarna är inte ordnade i följd.

Jag har läst dessa länkar redan tidigare. Jag ifrågasätter inte att det ofta kan vara så som beskrivs men jag ifrågasätter att det är faktiskt är så i varje enskilt fall. Enligt min mening kan det lika gärna förhållit sig som Rami säger. Att han är en svag och viljelös man som är gift med en psykopat. Man kan faktiskt inte dra alla människor över samma kam, oavsett vilken religion eller kultur de kommer ifrån.
Citera
2014-10-28, 19:46
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Jag har läst dessa länkar redan tidigare. Jag ifrågasätter inte att det ofta kan vara så som beskrivs men jag ifrågasätter att det är faktiskt är så i varje enskilt fall. Enligt min mening kan det lika gärna förhållit sig som Rami säger. Att han är en svag och viljelös man som är gift med en psykopat. Man kan faktiskt inte dra alla människor över samma kam, oavsett vilken religion eller kultur de kommer ifrån.
Jag tycker ju att de inspelningarna han gjorde efter Yaras död pekar på motsatsen. Han verkar ha agerat alldeles iskallt och gjort allt för att lägga skulden på Madi. Jag tror inte på den fula jäkeln för en sekund. Yara har ju dessutom själv uppgett att Rami bränt henne med cigaretter samt att Rami är den som slår hårdast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in