2014-10-28, 13:07
Medlem
xaniixs avatar
kom blatte killen verkligen tillbaka ... Fan vad besviken och lite ledsen jag blev nu.
Citera
2014-10-28, 13:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Men hallå?! har du inte förstått att Flashback vill se en grupp människor som njuter av värmen nere i mexico och från och till intar alkoholhaltiga drycker
haha jo, har börjat förstå det.. alla ska även hitta kärleken!
Citera
2014-10-28, 16:09
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentNojja
Givetvis är det för att de är lättfotade, dock i kombination med att de är kvinnor. Hade någon av de manliga deltagarna legat med varenda tjej där inne så hade han inte fått ens i närheten av den kritik som Paow och Saga får utstå nu.
Jag tycker inte heller att man borde ligga med vem som helst, utan att sex ska vara speciellt och begränsat till någon man tycker mycket om. Det är dock bara min åsikt, och jag dömer inte någon som har en mer liberal syn på sex. Jag tycker inte det är "illa" att Saga ligger med flera personer (vill hon ha sex för att det är roligt så är det bara kul för henne), det som är äckligt är hur hon behandlar en människa som uppenbarligen har känslor för henne.
Vad du kallar sexism är ju dock bara biologi.

Förutsatt att sexet hade fyllt sin naturliga funktion så hade killen som legat med alla tjejer i huset fått barn med varenda en. Tjejen som gjort motsvarande skulle fortfarande bara ha fått ett barn och hon skulle inte ens kunna vara säker på vems det är.

Således passar epiteten kung respektive slampa ganska bra om man betänker utfallet.

Pga av sin biologi behöver tjejer vara selektiva med vilka de har sex med, killar o andra sidan förlorar inget på att sprida sin säd. Nu lär ju alla tjejer käka p-piller men det innebär ju inte att människor bara glömmer bort vilken naturlig funktion sex egentligen har.

Hur som haver.

Intressant avsnitt, blev lite konstig stämning och det känns som att Kristian inte riktigt visste vad han skulle ta sig till, som att han gick utanför sin "comfort zone" och agerade på ett okaraktäristiskt sätt.
Citera
2014-10-28, 16:18
Medlem
Holisistics avatar
Till er som gnäller på att Saga och Kian kommit in igen tycker jag: pipe down

De har än så länge bara kommit in en gång extra och dessutom kvalificerat sig för det genom att utmärka sig själva när de varit inne tidigare.

Om någon av de kommer in ännu en gång är det för mycket, men nu tycker jag det är för tidigt att klaga.
Citera
2014-10-28, 16:55
Bannlyst
Här kommer en tanke som innehåller en spoiler som dom flesta redan vet om angående radiointervjun

Citera
2014-10-28, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast det är ju han själv som har målat in sig i ett hörn. Saga har gång på gång visat att hon inte är en person att satsa på, varken taktiskt eller med hjärtat, och ändå fortsätter han. Jag känner ärligt talat ingen sympati alls för hans sits längre. I början var det lite synd om honom, men nu börjar han bara bli patetisk.

Så du tycker det är okej att utnyttja "svagare" personer för egen vinning på sättet hon gör?

Ibland när man är "kär" eller tycker om någon väldigt mycket ser man inte lika klart som vanligt, tyvärr.
Citera
2014-10-28, 17:12
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Vad du kallar sexism är ju dock bara biologi.

Förutsatt att sexet hade fyllt sin naturliga funktion så hade killen som legat med alla tjejer i huset fått barn med varenda en. Tjejen som gjort motsvarande skulle fortfarande bara ha fått ett barn och hon skulle inte ens kunna vara säker på vems det är.

Således passar epiteten kung respektive slampa ganska bra om man betänker utfallet.

Pga av sin biologi behöver tjejer vara selektiva med vilka de har sex med, killar o andra sidan förlorar inget på att sprida sin säd. Nu lär ju alla tjejer käka p-piller men det innebär ju inte att människor bara glömmer bort vilken naturlig funktion sex egentligen har.

Hur som haver.

Intressant avsnitt, blev lite konstig stämning och det känns som att Kristian inte riktigt visste vad han skulle ta sig till, som att han gick utanför sin "comfort zone" och agerade på ett okaraktäristiskt sätt.
Om vi utgår ifrån ditt exempel dvs att människor inte är monogama utan ligger lite hur som helst så spelar det ändå ingen roll om kvinnan vet vem som är pappan eller inte. Så nej, din förklararing om "kung och slampa" håller inte. Det är snarare killen som blir brädad av andra män och kanske får uppfostra en annans unge som är "förloraren" i det hela. Detta vet män om och därför använder de svärord mot dessa kvinnor. För de är rädda att bli förlorare i spermiernas krig. Inte för att de är måna om att kvinnor inte ska vara förlorare.
Citera
2014-10-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamabamaobama
Rejält smärtsamt avsnitt för Kristians del.

Kristian beter sig som han vore 14år och kär för första gången.
Fattar inte vad han håller på med. Tror han att dom är gifta?! Saga har all rätt att ligga med vem hon vill, Kristian likaså.

Är det psykos på G? PH brukar tydligen leda till det..
Citera
2014-10-28, 18:20
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
Om vi utgår ifrån ditt exempel dvs att människor inte är monogama utan ligger lite hur som helst så spelar det ändå ingen roll om kvinnan vet vem som är pappan eller inte. Så nej, din förklararing om "kung och slampa" håller inte. Det är snarare killen som blir brädad av andra män och kanske får uppfostra en annans unge som är "förloraren" i det hela. Detta vet män om och därför använder de svärord mot dessa kvinnor. För de är rädda att bli förlorare i spermiernas krig. Inte för att de är måna om att kvinnor inte ska vara förlorare.
Jag utgår inte från något öht, att deltagarna i PH inte är monogama borde väl vara ganska uppenbart. Alldeles oavsett problematiken kring om tjejen vet vems barn det är så är det fortfarande ett faktum att en kille som har sex med flera tjejer får flera barn medan en tjej som gör motsvraande fortfarande bara kan få ett barn åt gången.

Killen som får föra vidare sina gener till hela huset blir kung, tjejen som har sex med alla i huset får inte föra vidare sina gener mer än tjejen som är avhållsam, alltså är hon en förlorare eller i bästa fall är det likgiltigt.
Citera
2014-10-28, 20:42
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Med Saga och Paow är det väl främst för att de är såpass lättfotade, inte att de är just kvinnor.
Förnekar dock inte att det finns problem med det du skrev.

Men att tex Smail då har legat med två stycken tycker jag inte är lika illa som att Saga har legat med fyra stycken.
Även fastän hon vet att Kristian gillar henne och att hon tycker att han är bra i sängen så måste hon ändå prova på en annan kille samma kväll som hon kommit in i huset igen... typ för att det är roligt eller något?
förstår inte alls grejen med att sära på benen lite hur som helst men egentligen är en annan människas sexliv rätt ointressant... så jag är redan trött på att "lägga mig i" och går nu vidare.

(Förresten, finns säkert de som tycker att Smail är kung som fick till det med Saga (som han ville under maffiaveckan) och att Saga är en hora som låg med honom. Patetiskt och omoget att tycka att någon är kung pga något ligg)

Paow har bara haft sex med Calle den här säsongen, om man nu inte räknar med det mediauppblåsta vaniljsexet med Saga igår kväll. Hade Paow och Saga varit Smail och Kian hade de inte varit äckliga, horiga slampor eftersom de har legat i TV.
Citera
2014-10-28, 21:20
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Stängde av direkt. Saga kommer in och gråter efter tio minuter. Alla är äckliga och falska enligt den psykohoran. Hoppas hon blir våldtagen och dör.

Och jag hoppas att du är steril så att allt det du står för dör med dig.

OnT: Ja, inte jättefräscht move av Saga, men å andra sidan har hon visat ganska tydligt att hon inte har sådana känslor för Kristian. Förståeligt om han fortsätter hoppas dock, men också förståeligt att hon kanske inte vill ta hänsyn till hans känslor resten av tiden heller.

Gissar på att Eric kommer in som zombie och att de väljer att ha kvar honom och Saga, dvs att Kian åker ut.
Citera
2014-10-28, 21:59
Medlem
FukEmUps avatar
Stackars den killen som får Saga som flickvän i framtiden, finns de någon som ens vill ha henne ?!?!?! hoppas hon blir så nerkärad i en kille i framtiden, hittar han knullades i sängen med någon tusen gånger snyggare brud än henne. Hon är den största hycklaren som finns, Lipar på allt å alla men gör värre saker själv. Riktig psykopat, spotta på henne.

Hon säger innan '' jag älskar dig bl bla la '' å går å knullar med Smail. När hon vet att Kristian gillar henne. Riktigt vidrig äcklig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in