Citat:
Ursprungligen postat av
PermanentNojja
Givetvis är det för att de är lättfotade, dock i kombination med att de är kvinnor. Hade någon av de manliga deltagarna legat med varenda tjej där inne så hade han inte fått ens i närheten av den kritik som Paow och Saga får utstå nu.
Jag tycker inte heller att man borde ligga med vem som helst, utan att sex ska vara speciellt och begränsat till någon man tycker mycket om. Det är dock bara min åsikt, och jag dömer inte någon som har en mer liberal syn på sex. Jag tycker inte det är "illa" att Saga ligger med flera personer (vill hon ha sex för att det är roligt så är det bara kul för henne), det som är äckligt är hur hon behandlar en människa som uppenbarligen har känslor för henne.
Vad du kallar sexism är ju dock bara biologi.
Förutsatt att sexet hade fyllt sin naturliga funktion så hade killen som legat med alla tjejer i huset fått barn med varenda en. Tjejen som gjort motsvarande skulle fortfarande bara ha fått ett barn och hon skulle inte ens kunna vara säker på vems det är.
Således passar epiteten kung respektive slampa ganska bra om man betänker utfallet.
Pga av sin biologi behöver tjejer vara selektiva med vilka de har sex med, killar o andra sidan förlorar inget på att sprida sin säd. Nu lär ju alla tjejer käka p-piller men det innebär ju inte att människor bara glömmer bort vilken naturlig funktion sex egentligen har.
Hur som haver.
Intressant avsnitt, blev lite konstig stämning och det känns som att Kristian inte riktigt visste vad han skulle ta sig till, som att han gick utanför sin "comfort zone" och agerade på ett okaraktäristiskt sätt.