Citat:
Ursprungligen postat av
Colt-Steele
Så glömmer han helt bort Spielbergs absolut bästa film Schindler's List! PINSAMT!
Och Munich... Spielberg tas alltid upp i liknande diskussioner och anklagas alltid för samma grejer, för kommersiell, pro-israel, blockbuster, style-over-substance osv. Jag anser helt enkelt att han har gjort minst en riktigt bra film varje årtionde sedan 70-talet, med 2010-talet undantaget, där han förvisso fortfarande har sex år på sig, och det är få regissörer som har varit aktiva och levererat kvalitetsfilm lika länge som honom.
Ta Ridley Scott som exempel. Han har enligt mig gjort två mästerverk; Alien och Blade Runner. Därefter har det sakteligen gått utför, och då kom ändå Blade Runner '82. Scott är fortfarande en viktig regissör i mina ögon och har man gjort två så pass bra filmer förtjänar man att nämnas bland de största. Det är få regissörer som har ett helt fläckfritt förflutet så jag tycker det är oförtjänt att klanka ner på Spielberg för t.ex. War Horse eller liknande när han har så många bra filmer på sitt CV.