2014-10-28, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Carrie är grym och mega-snygg. Untouchables är hel-underbar, serietidningsliknande våldsunderhållning på högsta nivå. Scarface är en av världens coolaste filmer, med fenomenal musik av Moroder.

Dessa filmer är perfekta om man tycker om underhållning.

Scarface är medioker.
Det enda De Palma gjort av värde är Carlitos Way och The Untouchables.
Resten hör hemma i en soptipp.
Citera
2014-10-28, 15:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Sorry Rakii.

Nog att Spielberg och de Palma båda är duktigt överskattade, men bortsett från det måste man ju ändå tycka att Spielberg är den främste. Jag tycker min top 5 med honom - Munich, Catch Me If You Can, Raiders of the Lost Ark, Jaws och Lincoln - är klart bättre än något de Palma gjort.

Sorry, men det är bara Jaws som är bra av dom, Raiders of the Lost Ark är okej, men Temple of Doom och The Last Crusade har jag alltid föredragit framför första!

Spielbergs bästa filmer enligt mig är:

The Duel
Sugarland Express
Jaws
Close Encounters of the Third Kind
E.T.
Jurassic Park
The Lost World
A.I.
Minority Report
Citera
2014-10-28, 15:20
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Oliver Stone tycker jag är överskattad hans filmer är inte mycket att hänga i julgranen förutom Plutonen och Wall Street.

http://www.imdb.com/title/tt0120399/?ref_=nm_flmg_dr_15

Detta är en film av Oliver Stone jag gillar!
Citera
2014-10-28, 15:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
http://www.imdb.com/title/tt0120399/?ref_=nm_flmg_dr_15

Detta är en film av Oliver Stone jag gillar!

Ja, den är bra och Stone har gjort en drös med bra filmer under 80 och 90-talet, enbart på senare år som han har sjunkit i kvalité.
Citera
2014-10-28, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sorry, men det är bara Jaws som är bra av dom, Raiders of the Lost Ark är okej, men Temple of Doom och The Last Crusade har jag alltid föredragit framför första!

Spielbergs bästa filmer enligt mig är:

The Duel
Sugarland Express
Jaws
Close Encounters of the Third Kind
E.T.
Jurassic Park
The Lost World
A.I.
Minority Report

Så glömmer han helt bort Spielbergs absolut bästa film Schindler's List! PINSAMT!
Citera
2014-10-28, 15:35
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Så glömmer han helt bort Spielbergs absolut bästa film Schindler's List! PINSAMT!

Ralph Fiennes gör sin bästa roll i den enligt mig!
Citera
2014-10-28, 16:37
Medlem
Citat:

Och Munich... Spielberg tas alltid upp i liknande diskussioner och anklagas alltid för samma grejer, för kommersiell, pro-israel, blockbuster, style-over-substance osv. Jag anser helt enkelt att han har gjort minst en riktigt bra film varje årtionde sedan 70-talet, med 2010-talet undantaget, där han förvisso fortfarande har sex år på sig, och det är få regissörer som har varit aktiva och levererat kvalitetsfilm lika länge som honom.

Ta Ridley Scott som exempel. Han har enligt mig gjort två mästerverk; Alien och Blade Runner. Därefter har det sakteligen gått utför, och då kom ändå Blade Runner '82. Scott är fortfarande en viktig regissör i mina ögon och har man gjort två så pass bra filmer förtjänar man att nämnas bland de största. Det är få regissörer som har ett helt fläckfritt förflutet så jag tycker det är oförtjänt att klanka ner på Spielberg för t.ex. War Horse eller liknande när han har så många bra filmer på sitt CV.
Citera
2014-10-28, 17:05
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Schindler's List är pinsam. Hur man med en sådan budget ens kan få för sig att göra en film som utspelar sig i Nazityskland där alla pratar engelska det kommer jag aldrig att förstå.
Citera
2014-10-28, 17:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Schindler's List är pinsam. Hur man med en sådan budget ens kan få för sig att göra en film som utspelar sig i Nazityskland där alla pratar engelska det kommer jag aldrig att förstå.

Amerikaner klarar inte av undertexter. Hade de talat tyska hade inte en jävel sett den.
Citera
2014-10-28, 17:13
Medlem
Citat:
Scarface är medioker.
Det enda De Palma gjort av värde är Carlitos Way och The Untouchables.
Resten hör hemma i en soptipp.

Spoken like a true pleb.
Citera
2014-10-28, 17:40
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Nonsens! Det enda pinsamma är att du kallar Schindler's list för en bra film.
Citera
2014-10-28, 18:04
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ralph Fiennes gör sin bästa roll i den enligt mig!

Samma här, utan den minsta tvekan! Maffig otäck roll som lyfter den redan otroligt högklassiga filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in