2014-10-26, 05:21
Medlem
Falafelns avatar
Har du ett Playstation eller xbox kan du streama via dessa. Annars kan du installera XBMC på en gammal dator som bara ligger och samlar damm, alternativt försöka få tag på en begagnad Boxee (dessa är supersköna).

Tycker du om att pilla kan du köpa raspberry pi och installera typ raspbmc. Inte felfritt, men jag använder det själv och är väldigt nöjd. Billigt dessutom och streamar 1080p utan problem.

Annars finns som redan nämnt chromecast. Jailbreak Apple TV är också ett alternativ
Senast redigerad av Falafeln 2014-10-26 kl. 05:24.
Citera
2014-10-28, 14:01
Medlem
Jag brukar kolla på netflix, HBO-nordic etc i min TV som jag kopplar till min laptop. I söndags morse fungerade allt fint, men sen på kvällen fungerade det inte då TVns kanal sa ingen insignal. Hänt så för en tid sedan och då fungerade det senare på dagen. Nu fungerade det inte igår kväll och jag fick se Boardwalk empire på min Laptop och sitta på en oskön datastol. Testade att byta uttag för HDMI-kabeln då jag har ett uttag för HDMI som går till min PS3 och ett för den andra HDMI-kabeln som ska gå till min lap top. Jag har inte kabeln i för jämnan utan jag tar ut den när jag inte använder den då kabeln räcker till ett mindre bord som jag placerar datorn på, som annars står på ett datorbord. Teven är från 2008, kablarna från 2008 resp 2012, datorn är från 2011. Har fungerat bra tills nu och jag vill gärna kunna se program från datorn i teven. Nej, jag vill inte använda min PS3 till att logga in på ex Netflix då jag måste skriva med en gamepad och det tar djäkligt lång tid.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2014-10-28, 17:21
Medlem
Hubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
Troligen så får du gå in på inställningarna för bild och ljud för att manuellt välja tv som skärm och ljudutgång. Du kan även prova med att koppla in tv och slå på den innan du slår på dator så kanske plug and play funktionen väljer rätt åt dig.

.
Citera
2014-11-02, 12:50
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Skitdum fråga men ändå. Vad är det för sladd jag behöver för att kunna koppla ihop min laptop med tv:n så jag t.ex. kan slänga på en film på datorn som jag sen ser på tv-skärmen?
Citera
2014-11-02, 12:57
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Skitdum fråga men ändå. Vad är det för sladd jag behöver för att kunna koppla ihop min laptop med tv:n så jag t.ex. kan slänga på en film på datorn som jag sen ser på tv-skärmen?

Det beror på vad du har för laptop och tv.

Men för de första moderna burka är svaret "hdmi"
Citera
2014-11-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
.

Om ditt svar var till mig så kan jag säga att tidigare har både teve och dator varit på när jag kopplat samman dem och då har det fungerat hur bra som helst
Citera
2014-11-02, 19:22
Medlem
Snowflakeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag brukar kolla på netflix, HBO-nordic etc i min TV som jag kopplar till min laptop. I söndags morse fungerade allt fint, men sen på kvällen fungerade det inte då TVns kanal sa ingen insignal. Hänt så för en tid sedan och då fungerade det senare på dagen. Nu fungerade det inte igår kväll och jag fick se Boardwalk empire på min Laptop och sitta på en oskön datastol. Testade att byta uttag för HDMI-kabeln då jag har ett uttag för HDMI som går till min PS3 och ett för den andra HDMI-kabeln som ska gå till min lap top. Jag har inte kabeln i för jämnan utan jag tar ut den när jag inte använder den då kabeln räcker till ett mindre bord som jag placerar datorn på, som annars står på ett datorbord. Teven är från 2008, kablarna från 2008 resp 2012, datorn är från 2011. Har fungerat bra tills nu och jag vill gärna kunna se program från datorn i teven. Nej, jag vill inte använda min PS3 till att logga in på ex Netflix då jag måste skriva med en gamepad och det tar djäkligt lång tid.

Någon som kan hjälpa mig?

Kan vara så simpelt som att du behöver trycka på windowsknappen+P

http://www.drivrutiner.net/support/windows/7/firefox/bilder/windowstangent.jpg
Citera
2014-11-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflaked
Kan vara så simpelt som att du behöver trycka på windowsknappen+P

http://www.drivrutiner.net/support/windows/7/firefox/bilder/windowstangent.jpg

Försökt detta med utan framgång. Tur att PS3 kan visa Netflix
Citera
2014-11-04, 00:18
Medlem
Hej!

Jag har nu kopplat ihop min LED-tv med min dator, som jag varit utan ett tag, via HDMI.

Innan vi börjar med problemet vill jag tillägga att denna setup jag har nu, har varit ihopkopplat tidigare, UTAN minsta problem. Så det har funkat prima.

Problemet.

Jag kollar på 1080/720p film, och i rörelser framförallt sidledes så kommer det alltid en liten men förbannad linje. (AKA Tearing)

OBS! Jag har kommit så långt att det försvinner när jag sätter min datorskärm på 60hz. Men 120 använder jag vanligtvis.

Setup: GeForce 550 Ti, 32" 1080p led-tv, 120hz datorskärm - ny bra hdmi-kabel.

Så, hur fixar jag att jag kan ha 120hz på datorskärmen (som normalt) och 60hz på tvn UTAN tearing? Någon som har svaret på denna förbannelse?

Tack!

Tillägg: Har i nVidias kontrollpanel testat köra vSync både av och på. Ingen skillnad.
Citera
2014-11-04, 21:16
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det beror på vad du har för laptop och tv.

Men för de första moderna burka är svaret "hdmi"

Ja såklart, dumt av mig. Nu är en billig hdmi-sladd införskaffad. Den är kopplad från dator till tv nu. Vad är nästa steg?

Edit: Ja det var väl inte så jävla svårt, till och med jag klarade av det
Senast redigerad av Ghost.B.C 2014-11-04 kl. 21:34.
Citera
2014-11-17, 17:48
Medlem
Hej!

Skaffade ny laptop för ett tag sedan, dessvärre med satanstyget Windows 8, tidigare hade jag win 7 och då fick jag bild till tvn direkt när jag kopplade in HDMI, nu har jag försökt hitta orsaken till varför den här förbannade skiten inte fungerar med win 8, kopplar jag in kabeln så står det ingen signal på tvn, hittar heller inte något i datorn, testade att stänga av tvn och sätta på och då blinkar det till i skärmen på datorn, tittar i uppspelningsenheter för ljud och då syns min tv där (LG) och den står som aktiv i någon sekund innan det blinkar till och den återigen står som inaktiv... vad i hela helvetet ska man ta sig till för att få skiten att fungera?

Datorn är en Lenovo G505
Citera
2014-11-21, 08:20
Medlem
Ender.Ws avatar
Hej,

Vet ej om svaret på min fråga redan finns i detta ämne, men det känns som ett hopplöst uppdrag att läsa igenom över 4000 poster (på arbetstid) och hoppas hitta rätt svar, så jag postar frågan här.

Jag har äntligen (troligtvis som den sista i Sverige) skaffat en "platt-tv". Jag har kopplat in datorn i tv'n via HDMI och nästan allt fungerar klockrent. Det enda problemet jag har är att jag inte kan få ut ljudet både till tv'n och datorn samtidigt. Jag måste välja tv som standard ljudutgång för att få ljudet till tv'n och välja datorn som standard ljudutgång för att få ljudet till datorn, jag kan inte få ljud i båda samtidigt?

Det mest konstiga är att om jag väljer att testa ljudet på tv'n och datorn via "uppspelningsenheter" eller Realtek's inställningspanel så funkar det att få ljud i båda samtidigt. Men det går inte med iTunes, Spotify, film eller spel, mm? Detta gör mig mycket förbryllad. Visst, det är inte så mycket jobb att byta standardenhet varje gång jag vill ha ut nåt på tv'n, men det är störande då jag ibland vill ha ljud i båda samtidigt. Jag hoppas slippa dra en separat ljudsladd från datorn till tv'n.

Nån som varit med om något liknade och har en bra lösning på problemet? Jag har läst runt lite och ser att det finns flera som har problem med att få ljudet att funka, men som sagt, jag får det att funka, men inte samtidigt.

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in