2014-10-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Bra slut p en fantastisk serie, kanske HBO:s bsta. Inte lite sugen p en spin-off med Cosa Nostran i fokus

Jvligt mnga vill se en sn spin off, tror tyvrr inte att det hnder dock.
Citera
2014-10-27, 23:54
Medlem
varfr ddade Tommy Darmody chucky?? pinsamt att jag sett alla ssonger men fattar nd inte. hatar att inte ha text s man fattar
Citera
2014-10-28, 00:07
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
varfr ddade Tommy Darmody chucky?? pinsamt att jag sett alla ssonger men fattar nd inte. hatar att inte ha text s man fattar

Nucky ddade ju Jimmy Darmody, samt slde ut hans morsa till pedofilen.

Bra sista avsnitt, men trkigt med ett s hastigt slut. En extra ssong innan denna, med lite maffiaslakt a la valentines day massacre, capone bakom ett maskingevr, osv. hade ju varit trevligt.

Vad ska man titta p nu d? Kommer HBO med ngot nytt intressant snart?
Citera
2014-10-28, 00:15
Medlem
Korders avatar
En sak jag hade velat veta var vad som hnde med Mabel, Nuckys fru. Allts, utver det man ftt se. Jag vet att hon dog s smningom men hur, nr, varfr? Det kanske redan har frklarats tidigare i serien, men d minns jag inte.

Citat:

Fr att Nucky som hade en frtroenderelation till Gillian, Tommys farmor (men som ju agerade morsa mer eller mindre nr han var liten) utnyttjade henne fr att f mer inflytande genom att ge henne till "the commodore", som var pedofil/hebefil. Tommy sa ju att Gillian berttat om Nucky, och att han inte visste om hon hatade eller lskade Nucky, men det var frjvla tydligt hur Tommy knde.

Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Nucky ddade ju Jimmy Darmody, samt slde ut hans morsa till pedofilen.

Att Nucky ddade Jimmy kan ju rimligtvis inte Tommy ha en susning om, dock?
Senast redigerad av Korder 2014-10-28 kl. 00:19.
Citera
2014-10-28, 00:16
Medlem
Klownfaces avatar
Sjlv hade jag ingen koll p att det hr var sista avsnittet s ni kan ju tnka er att jag blev jvligt chockad

ckligt bra serie!!
Citera
2014-10-28, 00:41
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, det dr funderar jag ocks p. Rimligtvis br vl Gillian ha frsttt att Nucky hade ihjl Jimmy. Antagligen har hon p s stt avsljat/talat om det fr Tommy.
Citera
2014-10-28, 00:49
Medlem
Pizzaklants avatar
Kan vara den bsta serien jag har sett!
Jag tycker ssong 3 var peaken och efter det ett sakta dalande men bra slut vad gller Nucky och Capone.
Jag frstod inte riktigt vad blev av Chalky?? senaste avsnitten man sg honom i s trodde jag dr Narsise bad honom dda ngra av Capones mn eller har jag ftt det hela om bakfoten?

Lite vl tvrt slut fr Van Alden, hade hellre sett mer av honom n allt bullshit med mayflower, kuba och margareth.
Ser fram emot att se om hela serien och alla karaktrernas fantastiska frvandlingar!

Edit: Jag lyckades se hela serien utan att riktigt fatta vem Waxy Gordon va trots att de nstan nmner honom konstant
Senast redigerad av Pizzaklant 2014-10-28 kl. 00:51. Anledning: inlgg
Citera
2014-10-28, 01:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaklant
Jag frstod inte riktigt vad blev av Chalky?? senaste avsnitten man sg honom i s trodde jag dr Narsise bad honom dda ngra av Capones mn eller har jag ftt det hela om bakfoten?

Den gode doktorn svek det lftet och ddade honom istllet, vilket Chalky visste skulle ske men han tog den dealen fr att Narcisse frhoppningsvis skulle skona kvinnan och barnet.

En serie for the ages. Trist att den r ver. Toppbetyg. Har varit en sann njutning.
Citera
2014-10-28, 01:23
Medlem
Mich13s avatar
Citat:

Jag brukar faktiskt anvnda mig av engelsk undertext. Det r fr mig personligen r det ett bra hjlpmedel! Det hjlper att komma ihg personer och ibland kan namn vara luriga, de heter ju inte alltid Smith t.ex.
Citera
2014-10-28, 08:57
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, det dr funderar jag ocks p. Rimligtvis br vl Gillian ha frsttt att Nucky hade ihjl Jimmy. Antagligen har hon p s stt avsljat/talat om det fr Tommy.

Det kan han vl? Tex. genom Gillian eller genom att hra sig fr i den undre vrlden, frga folk.. Hur annars?
Citera
2014-10-28, 09:01
Medlem
Trkigt med ett kanske lite frhastat avslut, men nd bra avslutning p en grym serie.
Citera
2014-10-28, 09:30
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Det kan han vl? Tex. genom Gillian eller genom att hra sig fr i den undre vrlden, frga folk.. Hur annars?

Nr fick Gillian reda p det? Det var ju i hemlighet Jimmy ddades. Inte direkt s Tommy kan lalla fram till random hantlangare och f det bekrftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in