2014-10-27, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Tappade din morsa dig från eiffeltornet eller?
De driver med alla mindre begåvade individer angående deras svårighet att förstå att ordet är normering, inte normal, normalitet eller din variant som var den roligaste "normineringar".

jag har dyslexin lägg ner
vadå ''normineringar''
Citera
2014-10-27, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
vilket prov var det
Citera
2014-10-27, 23:08
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
jag har dyslexin lägg ner
vadå ''normineringar''

"ok
vart hittar jag tidigare normineringar då"- regen88.
Jag kan förstå att man inte kan ordet, men att inte försöka hitta dem själv och istället låta någon annan göra jobbet åt dig irriterar mig och tyder på att du är en liten bortskämd unge som alltid fått allt serverat åt dig. Seriöst, det hade räckt att google, tabeller högskoleprovet, för att de ska komma upp, klarar man inte det med dyslexi?
Citera
2014-10-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Tappade din morsa dig från eiffeltornet eller?
De driver med alla mindre begåvade individer angående deras svårighet att förstå att ordet är normering, inte normal, normalitet eller din variant som var den roligaste "normineringar".

Cool kille?

Jävla tönt!
Citera
2014-10-27, 23:09
Medlem
oxxpytts avatar
Haha! Så komiskt att läsa hur otrevliga alla är mot varandra. Är det någon slags intern "FB-kukmätartävling" som pågår, eller vad är det frågan om? Kan bara hoppas att ni otrevliga typer inte har några funderingar på att välja läkarprogrammet.
Citera
2014-10-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Räcker med E i en massa kurser för läkarprogrammet. Är man inte tappad som unge så klarar man det. Utöver det är jag annars jävligt dum trots att jag enligt normeringstabellen är ett geni och tillhör den 99:e procentilen med 1.8+...
r

Låter snarare som du är lat och omotiverad än korkad?
Nej att få 2.0 på verb är något som en apa kan få. okej kanske inte riktigt, men handlar i princip bara om mängden litteratur man tagit sig igenom under livets gång. Detsamma gäller kvant. Kan man den grundläggande matten och plöjt igenom några gamla prov för att se hur det är uppbyggda så är det inga större problem. att tala om Inteligens blir först aktuellt när man jämför hur mycket tid man lagt ned på förberedelserna.
Citera
2014-10-27, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oxxpytt
Haha! Så komiskt att läsa hur otrevliga alla är mot varandra. Är det någon slags intern "FB-kukmätartävling" som pågår, eller vad är det frågan om? Kan bara hoppas att ni otrevliga typer inte har några funderingar på att välja läkarprogrammet.
Får man inte välja läkarprogrammet om man inte är snäll nog?
Ta det lugnt!
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Nej att få 2.0 på verb är något som en apa kan få. okej kanske inte riktigt, men handlar i princip bara om mängden litteratur man tagit sig igenom under livets gång. Detsamma gäller kvant. Kan man den grundläggande matten och plöjt igenom några gamla prov för att se hur det är uppbyggda så är det inga större problem. att tala om Inteligens blir först aktuellt när man jämför hur mycket tid man lagt ned på förberedelserna.
Definiera "förberedelserna"!

Edit: och "intelligens"!
Citera
2014-10-27, 23:27
Medlem
oxxpytts avatar
[quote=Lille.Stockholm|50895710]Får man inte välja läkarprogrammet om man inte är snäll nog?
Ta det lugnt!

Självklart "får" man det. Du får söka vilka program du vill! (Sen om man har behörigheten eller ej är ju en annan femma.) Men jag tror jag personligen att om man blir arg över små bagateller som personer över nätet (man inte ens känner) skriver, då tror jag man borde se över sin självdistans.

Edit: Syftade inte specifikt på dig nu Lille.Stockholm Så ta det lugnt du med nu
Citera
2014-10-27, 23:29
Medlem
Citat:
vilket prov var det

Provpass 3 som togs bort! Minns du inte? Förstod inte den här frågan, kan du hjälpa mig med svaret?!?!

Citera
2014-10-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxxpytt

Om du syftar på mig så kommer jag antagligen plugga till läkare. Fastän jag är dum i huvudet och otrevlig. Och ja jag kommer bara välja det för jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Celuex

Visst men ändå. Du motsäger dig lite. Man kan vara korkad och få 2.0.
Citera
2014-10-27, 23:31
Medlem
oxxpytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Om du syftar på mig så kommer jag antagligen plugga till läkare. Fastän jag är dum i huvudet och otrevlig. Och ja jag kommer bara välja det för jag kan.

Okej, kör hårt!
Citera
2014-10-27, 23:55
Medlem
Har några dumma frågor..

Hur förbereder jag mig bäst inför nästa prov?
Det här provet var mitt första, och jag har inte pluggat något innan.
Jag är 30+ och har inte pluggat sedan gymnasiet (som jag helsumpade)

Så här såg mitt resultat ut.

XYZ 7/20
KVA 10/24
NOG 8/12
DTK 21/24
Tot: 46/80

ORD 18/20
LÄS 17/20
MEK 18/20
ELF 17/20
Tot: 70/80

Enligt tidigare normeringstabeller:
VT14: 1.55
HT13: 1.50
VT13: 1.50
HT12: 1.55
VT12: 1.60
HT11: 1.55

Enligt tidigare års normeringar bör jag kunna räkna med 1.5? eller åtminstonde 1.45?
Är det ett bra resultat? Vad kan jag ta mig in på för utbildningar med det resultatet
förutsatt att jag har grundläggande behörighet?
Vad behöver man för att välja och vraka?
Är det realistiskt att sikta på det redan nästa prov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in